Hej Lise, efter jeg kiggede lidt på din shop og dine søgeord og hvordan du ligger i google.dk og hvor meget der bliver søgt på lige netop de keywords du vil findes på, syntes jeg du skal starte lidt forfra inden du begynder at kigge på konverteringsrate. Du skal have en helv.... masse besøgende eftersom kun ca. 2% ender med at købe noget!! De ord du vil findes på og som du ligger på side 1 på google.dk med er ikke særlig eftertragtede og derfor ligger du godt på de keywords da der ikke er nogen synderlig konkurrence/efterspørgsel på disse ord. Du skal have fundet nogle gode søgeord der kan give dig nogle besøgende der er parate til at handle, vil anbefale dig at bruge flerords keywords(2-3 flerord) i dine adwords kampagner da folk er mere parate til at handle når det er detaljerede beskrivelser de søger med. Udover det skal du findes i google.dk på nogle ord der er masser af søgninger på så du kan få noget trafik, derefter kan du begynde at kigge på konverteringsrate. hvad er din konvert. rate på nu? All the best, Tom :-) |
Hej Tom,
Konverteringsraten ligger p.t. lige over 1%. Jeg forstår ikke helt hvad de mener med, at de ord, som min side rater højt på, ikke har særlig høj efterspørgsel. Jeg har jo netop satset på de søgeord, som har højst søgevolumen på Google, såsom "Hundeartikler" og "Hunde tilbehør" og "Tilbehør til hunde". Her ligger siden henholdsvis som nr, 5, 1 og 2 på Google. Dertil kommer ca. 20 andre søgeord med nogenlunde høj søgevolumen, hvor min side er placeret på side 1. Det er jo som regel også de søgeord med den højeste søgevolumen, der er mest konkurrence på. Det er i hvert fald min erfaring.
Jeg har ganske vist ikke lige tjekket for nylig, om det stadig er de samme søgeord, der er på top 20, men besøgstallet har da været jævnt stigende i den seneste tid. Til gengæld er konverteringsraten faldet igen.
Nu ved jeg jo godt, at det ikke nødvendigvis er de søgeord med den højeste volumen, der konverterer bedst. Ordet hundetilbehør konverterer selvfølgelig ikke så godt som søgefrasen "hundetøj til små hunde". Men jeg har bare lidt svært ved at forstå, at der skal over 100 besøgende til for at generere et enkelt køb!