Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lav konvertering på webshop

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Lise, efter jeg kiggede lidt på din shop og dine søgeord og hvordan du ligger i google.dk og hvor meget der bliver søgt på lige netop de keywords du vil findes på, syntes jeg du skal starte lidt forfra inden du begynder at kigge på konverteringsrate.

Du skal have en helv.... masse besøgende eftersom kun ca. 2% ender med at købe noget!!

De ord du vil findes på og som du ligger på side 1 på google.dk med er ikke særlig eftertragtede og derfor ligger du godt på de keywords da der ikke er nogen synderlig konkurrence/efterspørgsel på disse ord.

Du skal have fundet nogle gode søgeord der kan give dig nogle besøgende der er parate til at handle, vil anbefale dig at bruge flerords keywords(2-3 flerord) i dine adwords kampagner da folk er mere parate til at handle når det er detaljerede beskrivelser de søger med.

Udover det skal du findes i google.dk på nogle ord der er masser af søgninger på så du kan få noget trafik, derefter kan du begynde at kigge på konverteringsrate.

hvad er din konvert. rate på nu?

All the best, Tom :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 19:31

Hej Tom,

Konverteringsraten ligger p.t. lige over 1%. Jeg forstår ikke helt hvad de mener med, at de ord, som min side rater højt på, ikke har særlig høj efterspørgsel. Jeg har jo netop satset på de søgeord, som har højst søgevolumen på Google, såsom "Hundeartikler" og "Hunde tilbehør" og "Tilbehør til hunde". Her ligger siden henholdsvis som nr, 5, 1 og 2 på Google. Dertil kommer ca. 20 andre søgeord med nogenlunde høj søgevolumen, hvor min side er placeret på side 1. Det er jo som regel også de søgeord med den højeste søgevolumen, der er mest konkurrence på. Det er i hvert fald min erfaring.

Jeg har ganske vist ikke lige tjekket for nylig, om det stadig er de samme søgeord, der er på top 20, men besøgstallet har da været jævnt stigende i den seneste tid. Til gengæld er konverteringsraten faldet igen.

Nu ved jeg jo godt, at det ikke nødvendigvis er de søgeord med den højeste volumen, der konverterer bedst. Ordet hundetilbehør konverterer selvfølgelig ikke så godt som søgefrasen "hundetøj til små hunde". Men jeg har bare lidt svært ved at forstå, at der skal over 100 besøgende til for at generere et enkelt køb! Surprise

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 21:08

Hej Lise, kan godt forstå du er en smule frustreret over de 1-2% besøgende der ender med et salg, men det er desværre statistikken, men heldigvis er vi klar over det og kan arbejde ud fra det, så til at starte med skal vi have en masse besøgende.

Jeg kiggede i google's keyword tool https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

og bl.a. hundeartikler er der ikke nok data på til at vise en statistik lokalt for DK, så vi ved det betyder at stort set ingen søger på det ord, derfor er det også nemt at være nummer et!

Så vil anbefale dig at gå dine produkter igennem og bl.a. se hvad dine konkurrenter klarer sig godt med af keywords.

Bagefter så må du igennem SEO igen onpage og så igen offpage for at kreere dine keyword backlinks.

Når du så har en helv.... masse trafik skal vi til at måle igen :-) men så har du en masse info du kan bruge til at justere konverteringsraten hvis du f.eks bruger analytics?

vh Tom

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:20

TomClausen:

Jeg kiggede i google's keyword tool https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal

og bl.a. hundeartikler er der ikke nok data på til at vise en statistik lokalt for DK, så vi ved det betyder at stort set ingen søger på det ord, derfor er det også nemt at være nummer et!

Hej Tom,

Bare for sjov. Prøv lige at skrive hundeartikler igen og sørg for, at du har stavet det rigtigt. På min skærm viser toolet nemlig 1.600 lokale eksakte søgninger i oktober?

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 21:59

Nu udelukker SEO og konverteringsoptimering jo på ingen måde hinanden, og en konverteringsrate på 1% er rigtigt nok lav. Man plejer at sige, at gennemsnittet for danske web shops ligger omkring de 2%, så det at nå derop vil alene fordoble din omsætning. Derfor er der absolut ingen grund til at vente med konverteringsoptimering

Hvis jeg selv lige skal komme med to hurtige ting, så ville jeg gøre indkøbskurven mere tydelig ved at lægge den ind i en boks. Hvis man vælger at handle videre efter at have lagt noget i kurven, men ikke finder noget, så kan det være svært at finde tilbage til kurven.

Dine købsknapper på produktsiderne ligger "under folden" på en 15" skærm, som rigtig mange af os sidder ved på de bærbare. Derfor skal kunden scrolle for at finde knappen, og det er aldrig godt.

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 22:45

Lise Andersen:

Vi prøvede så sent som igår at teste det med at rykke købsknappen op til højre. Men det gik lidt i ged på de produktsider, der indeholder flere billeder.

Hej Lise,

Lige den detalje der tror jeg er vigtig. Din læg i kurven knap skal op OVER folden - Det er specielt irriterende på konfigurerbare produkter, hvor man scroller ned til vælg en variation - siden reloader - og så skal man scrolle ned til læg i kurven knappen igen. Jeg tror du vil kunne vinde et par promiller ved at flytte dine produktbilleder til venstre i toppen så du får plads til at vælge variant og lægge i kurv i højre side i toppen.

Er problemet med produktsider, der indeholder flere billeder uløseligt?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 838
Skrevet kl. 22:48

Hej Lise,

Det er en flot shop, som virker optimeret på mange måder efterhånden. Dog vil jeg mene at du skal ændre lidt på:

• Forsiden kan godt deles op som med
  • Søgefunktionen kan også godt optimeres bedre. Fx hvis folk søger på "huneskåle", så ville det være praktisk hvis at man blev sendt over til hundeskåle.
  • Jeg ville nok også lave en tydelig "Kontakt side" så folk kan læse alle jeres kontakt informationer der.

Har du overvejet at prøve sociale medier. Jeg tror at du muligvis kunne få noget godt ud af facebook.

Hvis du vil have mig til at uddybe, så er du meget velkommen til at skrive til mig på nb@curomedia.dk

Du bør huske at alle disse rettelser du laver på din shop, bør blive testet i fx GWO. Der kan jo være afvigelser i din målgruppes måde at aggere på internettet.

Held og lykke med shoppen! :-)

Med venlig hilsen

Nikolaj

Automatiser din marketing rapportering med Unvault.io.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:10
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er et problem du er låst af af din webshopudbyder, men du bør også tænke på hvordan du får mere salg ud af hver enkelt kunde - og hvordan du får kunder til at anbefale andre til din webshop. Jeg har netop postet dette indlæg.

Med venlig hilsen
Casper Schneider

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 00:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:

TomClausen:

Hej Tom,

Bare for sjov. Prøv lige at skrive hundeartikler igen og sørg for, at du har stavet det rigtigt. På min skærm viser toolet nemlig 1.600 lokale eksakte søgninger i oktober?

Som sagt så viser min "not enough data" local, dog er der world wide 1900 search queries pr md in average i alle sprog og lande!

Det er stadig ikke et populært søgeord med så få søgninger og det giver kun få salg hvordan du end vender og drejer det

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 255
Fra  Design for Pets ApS Skrevet kl. 22:13

Vil bare lige sige 1000 tak til jer alle for de mange forslag Big Smile

Der er i hvert fald nok at tage fat på nu. Så skal jeg bare lige finde ud af, hvad der kan lade sig gøre i første omgang. Men flere af forslagene virker til at være nogenlunde lige til.

Håber i hvert fald at det alt i alt vil være muligt at øge konverteringen med et par procenter.

Mange hilsner fra Lise

Design for Pets - Hundeartikler og kattetilbehør til designbevidste dyreejere.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)