Jeg mener heller ikke religion kun er noget ondt. Der er også rigtig mange mennesker der bruger den til noget godt og religioner kan have et godt budskab. Som eksempelvis tilgivelse og næstekærlighed. Jeg mener bare ikke at religioner har patent på disse. Jeg kan eksempelvis sagtens være næstekærlig, uden samtidig at være religiøs. Og det mener jeg også at alle andre mennesker kan. Så min modstand mod det, bunder dybest set nok i at jeg ikke kan forstå hvad folk skal bruge det til. Udover noget at klamre sig til når man er for svag til at stå på egne ben og tage ansvar for sit eget liv.
Her rammer du en af de ting jeg hader allermest ved religioner: Deres forfalskede næstekærlighed. For problemet er jo, at religionernes praktisering af denne "næstekærlighed" begrænser sig til deres egne - eller dem som de tror de kan prakke deres religion på. "Næsten" dækker således ikke folk med andre religioner, bøsser, kommunister, ateister osv. Det er simpelt hen ikke næstekærlighed i min bog. Det er det modsatte.
Og hvis man ser bagom meget af den "næstekærlighed" der praktiseres, så synes jeg det bliver rigtig klamt. En af mine ynglings-avasioner er Mother Teresa. Hun har med sin forstokkede katolske tingang til verdens problemer meget direkte skabt langt flere HIV-børn og forældreløse end hun nogensinde har hjulpet. Det er simpelt hen SÅ usympatisk! Særligt når det gøres under dække af godhed. Fy for satan, siger jeg bare.
I forlængelse af dette er det tragisk at se, at USA har fået vrædet armen om på ryggen af katolikkerne, der har tvunget dem til at bruge halvdelen af de ellers meget gavmilde midler til bekæmpelse af HIV i Afrika på komplet virkningsløse missions-programmer for afholdendhed og forbud mod kondomer. Det har direkte ført til
At katolikker kræver afholdendhed af andre mens de røvboller små drenge kan virkelig få mit pis i kog! Jeg kan fandme blive så arrig over det.
> Mikkel, du må have en mave der er stærkere end min, jeg brækker mig i lårtykke stråler.
Nej, det tror jeg ikke. Jeg er bare sådan en forsigtig og dannet person, der holder lidt igen med de store udgydelser