Her må jeg erklære mig fuldt ud enig med Martin. Og også i Mikkels indlæg under Martins. Jeg ser selv religiøsitet som et svaghedstegn og må blankt erkende at jeg -som udgangspunkt- har mindre respekt for religiøse mennesker. Det er måske arrogant, men den må jeg så tage på mig. Det betyder dog ikke at jeg ikke kan holde af og acceptere religiøse mennesker. Jeg er dog ikke enig i at religion bør forbydes. Selvom det absolut ikke skal være nogen hemmelighed at jeg gerne så at der var langt mindre af den i verden. Jeg går fuldt og fast ind for at alle mennesker skal have retten til at tro, tænke, føle og sige nøjagtig hvad de vil, med det forbehold at de ikke skader andre som følge deraf. Jeg mener heller ikke religion kun er noget ondt. Der er også rigtig mange mennesker der bruger den til noget godt og religioner kan have et godt budskab. Som eksempelvis tilgivelse og næstekærlighed. Jeg mener bare ikke at religioner har patent på disse. Jeg kan eksempelvis sagtens være næstekærlig, uden samtidig at være religiøs. Og det mener jeg også at alle andre mennesker kan. Så min modstand mod det, bunder dybest set nok i at jeg ikke kan forstå hvad folk skal bruge det til. Udover noget at klamre sig til når man er for svag til at stå på egne ben og tage ansvar for sit eget liv.
De bedste hilsner Amaris |
Mikkel deMib Svendsen:Jeg kan godt få en smule kvalme når jeg ser ledere indenfor politik og erhvervsliv stiller sig op og takker Gud for, at deres virksomhed går godt
Mikkel, du må have en mave der er stærkere end min, jeg brækker mig i lårtykke stråler.
I USA vælter folk sig i religiøs ansvarsfraskrivelse, det ser man hver dag på tv.
Obama er faktisk også den første amerikanske præsident der offentligt har anerkendt at der i USA også er "ikke troende" og det ser man som noget vildt moderne, i guder...
Hvis man siger til en amerikaner at man ingen tro har, så kigger de på en som om man havde fundet en måde at leve på, hvor man ikke trækker vejret.
Se forøvrigt denne video, den er såååå sjov! Hvis man altså ikke sidder med sine hændre foldede alt for ofte ;-)