Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 25 ud af 60 (598 indlæg)
Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PeterP:
Jeg må indrømme jeg har svært ved at se det moralsk forkerte i det her, hvis vi antager det er lovligt. Man er vel ikke ligefrem moralsk forpligtet til at se reklamerne. Hvis det var tilfældet, ville adblockplus jo også være moralsk forkert. Her ser man jo også iindholdet og ikke reklamerne. Det er vel også snylteri, så?

Mener du seriøst at du ikke kan se det amoralske i at stjæle plads på andres sider for at udnytte den til egen fordel?

En ting er at den enkelte vælger reklamer fra, det er vel den enkeltes ret... men at begynde at indsætte hvad der formentlig vil være irrelevante reklamer på andres sider er da moralsk forkasteligt...  Det er jo tyveri...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterP:

Jeg må indrømme jeg har svært ved at se det moralsk forkerte i det her, hvis vi antager det er lovligt. Man er vel ikke ligefrem moralsk forpligtet til at se reklamerne. Hvis det var tilfældet, ville adblockplus jo også være moralsk forkert. Her ser man jo også iindholdet og ikke reklamerne. Det er vel også snylteri, så?

Ville det være fair hvis mit program(hvis jeg havde et) gik ind og skiftede alle folks adsense reklamer ud med mine egne, hvis jeg bare gav 80% til velgørenhed?

Der er mange sider som lever af det. kan virkelig ikke se hvor svært det kan være? no offense.

 

Du går heller ikke ned til by bussen og smider dine egne reklamer ud på dem der sider der i forvejen, fordi 80% af det går jo til velgørenhed, så er det ok?

 

Gode som dårlige eksempler, pointen er at det de gør er meget umoralsk og de stjæler.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birgit,

Jeg må indrømme at jeg godt kan se en pointe i, at man udelukker nogle mindre bemidlede. Og jeg synes det er et fint projekt du har.

Men jeg tror faktisk, at du vil være én af dem der kommer til at klare sig rigtig godt med brugerbetaling. Din type website er netop noget folk vælger meget aktivt, og noget der giver dem noget. Du må huske på, at vi taler om meget få penge der skal bruges her. Taberne ved mikrobetaling bliver de sites der ikke giver brugeren noget. Der findes en masse nyhedssider, der copy/paster fra alle mulige andre. De skaber intet indhold selv, og levere en jævn dårlig service. Disse sites har rimelig succes idag, da de levere lidt hurtig underholdning. Men erfaring fra andre lande viser, at de har det svært med brugerbetaling. Derimod er sites som dine (vertikale portaler) de store vindere. Så jeg håber der snart sker noget på det område - for din skyld :)

Derefter vil der ikke være problemer med aidonlien, og så vil røde kors og de andre og bilve glade :)

Nu har jeg skrevet nok for nu, og smutter lige til frokost.

Venlig hilsen Peter

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterP:
Jeg må indrømme jeg har svært ved at se det moralsk forkerte i det her, hvis vi antager det er lovligt.

Hej Peter

Jeg har helt glemt at ønske dig velkommen på Amino. Jeg kan se du har oprettet din bruger i dag hvor vi tilfældigvis diskuterer AidOnline. Har du nogen forbindelse til virksomheden?

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

udvikler:

Hej Peter

Jeg har helt glemt at ønske dig velkommen på Amino. Jeg kan se du har oprettet din bruger i dag hvor vi tilfældigvis diskuterer AidOnline. Har du nogen forbindelse til virksomheden?

Ikke for at forsvare Peter, men det er vist rimeligt at antage at der vil komme folk til tråden der bare gerne vil debattere emnet, der er postet en del links hertil rundt omkring i kommentarer til artikler om det.
Så nye amino-brugere i hobetal er vist forventeligt nu...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror heller ikke det var ondt ment at udvikler spurgte, måske ved Peter vi andre måske ikke ved som kunne være nyttigt. Og jeg håber da helt klart der kommer mange nye brugere som kan debatere, syntes det er ufatteligt at der har været så mange interesseret i det her emne.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

PeterP:

Hej Niklas,

Jeg har lige læst en masse indlæg, og må lige få noget på det rene... Måske har jeg ikke helt forstået Aidonline, men er det ikke bare en adblocker?

Som jeg ser det, tager adblockplus også omsætning fra websites, men det er da min helt klare ret som bruger at installere det, hvis jeg ikke gider se på bannerreklamer. Derfor er det vel også min egen ret at bestemme om jeg vil se noget andet i stedet for. Er det ikke?

Det er da en anelse begrænsende for ytringsfriheden, og den personlige frihed, hvis jeg er tvunget til at modtage reklamer mod min vilje. Jeg bruger selv adblockplus og er MEGET glad for det.

Jeg vil gerne høre din holdning til det, da jeg er lidt forvirret.

 

Med venlig Hilsen Peter

Hej Peter

Nu blev der spurgt direkte til mig, så må jeg nok også hellere komme med min mening, noget af det har du allerede fået svar på men her kommer min version.

Som der også flere gange er nævnt her i tråden så er det ikke _bare_ en adblocker. AidOnline er lavet til dem der ikke har noget imod og se og trykke på annoncer, ja måske enda køber noget en gang i mellem via bannere. Altså dem der giver indkomst til hjemmesiderne der viser bannere. Dermed er det direkte indkomst som AidOnline overtager og selv tjener 20% på.

Jeg syntes egentligt slet ikke om Adblockere, har tidligere ytret mig omkring dette på Newz.dk hvor der har været heftig debat omkring annoncer vs. brugerbetaling. Hvis man ikke vil se på annoncerne er min holdning at man så må finde et andet sted at være, jeg går jo heller ikke og piler annoncer ned i busserne! Der er ingen der tvinger dig til at se på reklamer på nettet, du vælger 100% selv hvilke hjemmesider du besøger!

AidOnline vil komme til at køre deres virksomhed på andres arbejder, det er her jeg ser det aller største problem! Derudover forstår jeg ikke at NGO'erne er hoppet med på vognen.

 

Når tilbage til arbejdet med stop-aidonline.dk!

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Janno Damgaard Lassen:
Ikke for at forsvare Peter, men det er vist rimeligt at antage at der vil komme folk til tråden der bare gerne vil debattere emnet, der er postet en del links hertil rundt omkring i kommentarer til artikler om det.

Så nye amino-brugere i hobetal er vist forventeligt nu...

Ja, fair nok lige at tage den del med. Som Per skriver var det nu ikke ondt ment, men jeg må bare sige at Peters synspunkter overrasker mig meget.

 

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Første version af Stop-AidOnline scriptet kan nu benyttes!

Den frie kildekode ligger her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/tree/master (Der er også sparsom dokumentation).

Hvis i ønsker at benytte sscriptet fra vores server ligger det her: http://stop-aidonline.dk/hosted/aob.js fordelen ved dette er at vi hele tiden holder denne fil opdateret når AidOnline (som de helt sikkert vil) forsøger at komme uden om vores blokering.

 

Vores udvikler er lige ude i byen nogle timer, men når han kommer tilbage er han klar til at inkoporere rettelser fra jer, rettelser bedest rapporteres her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/issues

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas,

Super med koden! Et hurtigt input. Det virker nok ikke i Firefox, der skal i nok i stedet tjekke på om script.style.display == "none". 

Derudover er det vel farligt at ligge det i en separat fil, det gør det for nemt for dem, bare at tilføje den til farlige filer, i deres næste build?

Pierre

Side 25 ud af 60 (598 indlæg)