Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 28 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Martin Thorborg:

Nu har jeg først haft mulighed for at se debatten nu.
Jeg er sgu rystet over hvor kyniske de velgørende organisationer er.

Lad mig slå det helt fast. Folk der bruger adblockere, Aidonline eller andet der fjerner eller ændre Amino's bannere, de er ikke velkommen på Amino og længere er den ikke. Hvis vi på nogen måde kan smide den slags brugere ud, så vil vi gøre det.

Hvad bliver det næste... At man kan lave en sender der er stærkere end TV2, The Voice etc. og så overdøve deres reklamer med sine egne?

Jeg fatter ikke at ellers normalt udseende mennesker kan støtte eller forsvare det tyveri der foregår her.

Dbh Martin

Ja, jeg var også overrasket over Røde Kors' ret kontakte udmelding. 

Anyway - grunden til min indblanding i denne tråd, var netop AdBlock og den lidt sløsede holdning, der er til dét, samtidigt med den helt ustyrlige vrede imod dette produkt.
Nu siger du, at folk der har installeret AdBlock ikke er velkomne hér- Fair nok - men hvorfor så ikke blokere dem? Det ER jo muligt, så vidt jeg har forstået. 
Nu behøver det ikke nødvendigvis drejes overpå en diskussion om selve Amino, men det lader bare til at ingen af de store websites tør fucke med AdBlocks brugere og udelukke dem.  Så er det lidt lettere, at smide mormor ud, fordi hun har installeret noget som hendes nyhedsmail fra Røde Kors, sagde hun skulle.

Jeg synes bare, det virker lidt halvhjertet - i skærende kontrast til den helhjerterede harme. 

(Den er ikke møntet på dig, Martin. Bare sådan mere generel undren fra min side). 

 



Jeg tror ikke at så mange mennesker bruger Adblockers, men jeg kan tage fejl. Derfor har jeg ikke gidet at prioritere at løse det problem.
Men hvis jeg nu kan slå to fluer med et smæk, så gør vi det.
Folk der bruger Adblockere er en samling nasserøve, på lige linje med licensfuskere og andre spader.
Så jeg har en klar holdning til dem og de er bestemt ikke velkommen på Amino!

Dbh Martin

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var ikke lige gået op for mig hvor lang den her tråd egentlig er før jeg begyndte at svarer...

Undskyld forvirringen...

Mvh Peder

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Potentielt giver det jo mulighed for, at et konkurrerende site, som man ellers har frabedt sig reklamer fra, lige pludselig reklamerer på ens egen portal. Det finder jeg ekstremt problematisk og vel på grænsen til konkurrenceforvridende. 

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Men nu har konkurrentens reklame jo absolut ingen ret til at befinde sig i mit butiksvindue...

 

Jeg kunne vel også lave et fikst plugin der skifter kontaktoplysningerne på f.eks. http://www.ivaldi.dk/index.php?id=18 ud med kontaktoplysninger til rivaliserende selskaber og så donere nogle penge til røde kors hvergang de bliver vist...

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas 2.0:

Men nu har konkurrentens reklame jo absolut ingen ret til at befinde sig i mit butiksvindue...

 

Jeg kunne vel også lave et fikst plugin der skifter kontaktoplysningerne på f.eks. http://www.ivaldi.dk/index.php?id=18 ud med kontaktoplysninger til rivaliserende selskaber og så donere nogle penge til røde kors hvergang de bliver vist...

Jeg kan sagtens forstå det problematiske i det, det er slet ikke det.

Syntes bare lige jeg ville forsøge at nuancere debatten.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kom jeg endelig igennem tråden og støtter op om kampen mod AidOnline.

Jeg har sitet tigernet.dk hvor jeg netop med hjælp fra reklamerne tilbyder billige sms'er. Hvis mine reklamer ikke bliver vist/klikket på, så mister jeg direkte penge på det. Så jeg for lagt det blocking script på så snart det er muligt.

 

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

En helt anden sag havde været hvis charity-bannerne blev vist som tillæg til de eksisterende, f.eks. indbygget i browseren, eller i sin egen ramme over eller under det oprindelige indhold.

Hele det her koncept svarer for mig til at man donerer sin nabos penge til gode formål.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære martin Jeg er ikke den der normalt lader mig støde og jeg er heller ikke typen der råber op. Men dit indlæg rørte mig alligevel, jeg er flittig læser på amino og har da også lagt et par indlæg, alt sammen i god tro - og nu finder jeg ud af at jeg ikke er velkommen på amino... Grundlæggende er jeg enig i at det er tyveri det aidonline, rødekors mf. har gang i og jeg har da fulgt debatten herinde med interesse, specielt efter lone bragte addblockere ind diskutionen. ja - jeg bruger en addblocker, jeg bruger tilmed en javascript-blocker som jeg kan slå til og fra efter behag i min firefox dels for ikke at få udført kode jeg ikke stoler på, men i lige så høj grad for at slippe for at se reklamer. Nu er det faktisk ikke reklamerne som sådan som genere mig - da jeg sjældent trykker på en reklame, det er mere at jeg synes at reklamerne stjæler fra mig (for at sætte det på spidsen). en hjemmeside som har 5-7 reklamer hvoraf en overvejende del er flash el.l. for at gøre reklamen mere spændende stjæler min prosesorkraft og sætter mit elforbrug i vejret da de nemt kan drive i hvertfald én af kernerne i min procsessor op på eller i nærheden af 100% brug, med følge af øget forbrug af køling og hvad der dertil hører af strøm. Jeg mener at det kan sammenlignes med postdanmark. Jeg kan bede om ikke at få reklamer sammen med min post - selvom post danmark formentligt ville være billigere at bruge hvis de kunne komme af med flere reklamer. Ja - annoncørene kan selv bestemme om de vil respektere et nej tak (eller er det lavet om) og selvom der ind i mellem slipper en reklame frem til min postkasse er det sådan at langt de fleste annoncøre respektere et nej tak i praksis Tilbage til knuden i min mave over ikke at være velkommen på amino. Kunne det hjælpe martin, at jeg betalte min del af festen selv i stedet for at kigge på reklamer. Hvis du kan oplyse mig en pris jeg skulle betale i årlig afgift hvis sitet ikke var reklame financieret ville jeg formentligt helt frivilligt indbetale beløbet på jeres konto da jeg kan li' amino.dk og gerne vil bruge amino med god samvittighed. Hermed har jeg også givet min mening til kende omkring betaling af services hvad enten det er i form af internet sites eller andet. brugerbetaling er vejen frem efter min mening. Ved brugerbetaling har man en chance for at afgøre med sig selv om værdien af en service står mål med de midler der bruges på at frembringe denne service. Mvh Ken.
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Folk der bruger Adblockere er en samling nasserøve, på lige linje med licensfuskere og andre spader.
Så jeg har en klar holdning til dem og de er bestemt ikke velkommen på Amino!

Du glemte lige reklamepausetisserne. De pisser simpelthen TV-stationerne ned ad nakken;-) [beklager sproget, men I kan nok godt klare det]

Min holdning er den enkle, at folk selv må bestemme om de vil blokere reklamer, men at indholdsleverandørerne naturligvis også selv må bestemme om de vil sende indhold til folk som blokerer deres reklamer. Men jeg laver også te og tisser i reklamepauser på TV.

Fra et forretningsmæssigt synspunkt skal man dog være klar over, at det ikke er uden omkostninger at blokere for personer som anvender adblockere. Det gælder specielt sites hvor brugerne er med til at skabe værdien af ens site og sites hvor netværkseffekter er vigtige (som Facebook og lignende).

Personligt ville jeg lave nogle A-B-splitting forsøg (er det ikke det du kalder dem Martin?) hvor jeg undersøgte hvor mange besøgende jeg taber på f.eks. at stille krav om at slå adblockeren fra på ens eget site (ingen grund til at forlange mere af brugeren end højst nødvendigt). Når jeg har en ide om det kan jeg så vurdere om stigningen i reklameindtægterne opvejer det tab som mindre indhold på siderne giver (i Aminos tilfælde kunne man altså estimere hvor mange ny "emner" der ikke ville blive skrevet, samt hvad reklameindtægterne fra disse ville have været - dertil kommer netværkseffekterne: det er rarere at kunne finde alt for småvirksomheder på et site end at skulle lede på en masse små sites).

En alternativ tilgang kunne være at lade antallet af reklamer være omvendt proportionalt med hvor meget en bruger bidrager til sitet (altså ingen reklamer til aktive debatører). Det kan man så forklare når man beder brugeren om at slå adblockeren fra.

Med venlig hilsen

Jesper

(som bruger adblocker, men vil overveje at slå den fra på sites som blokerer for adgangen ud fra en overvejelse om den værdi jeg får fra sitet er det værd)

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har testet det i Firefox hvor det virker fint. Har du et eksempel på en side hvor ovenstående gør sig gældende?

Side 28 ud af 60 (598 indlæg)