Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 26 ud af 60 (598 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Pierre V:

 

Hej Niklas,

Super med koden! Et hurtigt input. Det virker nok ikke i Firefox, der skal i nok i stedet tjekke på om script.style.display == "none". 

Derudover er det vel farligt at ligge det i en separat fil, det gør det for nemt for dem, bare at tilføje den til farlige filer, i deres næste build?

Pierre

Hej Pierre

FireFox delen tager jeg lige med min udvikler når han kommer tilbage fra frokost.

Man behøver heller ikke have det i en seperart fil, koden er opensource og lige til at ligge ind hvor man vil ;)

 

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende debat og dejligt at se sindende i kog - det tyder på udvikling.

Lovgivningen som @demib især er inde på er for komplet ligegyldig. Essensen af dette er ikke om det er lovligt eller ej. Det handler om at forstå Internettet og formå at give noget tilbage, når man engagerer sig på nettet. Der har AidOnline fejlet big time. De giver ikke noget tilbage, men ikke nok med det, så tager de ligefrem noget. Det er essensen og det har de ikke fattet.

Så glem lovgivningen. Skulle dette komme for domstolene så håber jeg at AidOnline vinder - kun fordi jeg ønsker folk generelt skal have ret til at vælge.

Når det er sagt, så håber, og tror, jeg aldrig at dette kommer for domstolene, for AidOnline brækker nakken inden det kommer så langt. Bl.a. pga. aminonernes engagement. Og sådan skal det være. En idé er lagt op og den har allerede efter et døgn vist, at den ikke fungerer - det er forfra.

Men AidOnline bringer nogle positve elementer med dig.

Har skrevet en blog post om det: AidOnline rykker grænser. AidOnline er dødt. AidOnline: Tak!

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tjah, hvis nu overskudet var gået til Scientology - eller bare nogle lidt mere tvivlsomme organisationer end Dansk Flygtningehjælp, så tror jeg slet ikke, at der havde været noget at debattere. Men det kan jo udemærket blive det næste, hvis det viser sig at være lovligt med den slags ting.

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare for sjovs skyld, så lad os lige se på de tal AidOnline kom med. De siger at de inden for nødhjælpsorganisationerne har sendt mails ud til en million danskere. Altså danskere der har accepteret af deres foretrukne nødhjælpsorganisation sender mails ud om alt muligt, og as samme grund sikker folk der læser den. Hvis vi nu antager at bare halvdelen rent faktisk besværrrer sig de to klik det kræver at få plugindet, så har den en halv mil brugere. De siger selv at gennemsnits-surferen i gennemsnit tjener bannerhosts ca. 200kr om året, altså 100.000.000 om året. Så går de 80% til velgørenhed, altså har vi nu kun 20.000.000 om året til de 5-6 personer som har programmeret et lille simpelt plugin, og hvoraf et par stykker skal skaffe annoncører. Selv hvis de holder deres løfte om at nedsætte procenten til 10% hvis der skulle være overskud, står de ret godt for et par snyltende fritidsprogrammørrer.

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der trusler fra FDIM: http://mediawatch.dk/artikel/fdims-krigserklaering-kraever-fogedforbud-mod-aidonline

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> kun fordi jeg ønsker folk generelt skal have ret til at vælge.

Winum, jeg tror du har misforstået den juridiske del - det er ikke brugerne der er under primær anklage her, det er AidOnline. Uanset om brugerne skulle have ret til at ændre i det der downloades eller ej (hvilket de så nok heller ikke har) så er det mest problematiske, rent juridisk, at AidOnline tjener penge på en måde der måde kan være i strid med Ophavsretsloven og Markedsføringsloven. Den tror jeg ikke de slipper udenom.

> Når det er sagt, så håber, og tror, jeg aldrig at dette kommer for domstolene

De har en frist til kl. 17 i dag - ellers ryger den i fogedretten. Det er der vist ingen tvivl om.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg først haft mulighed for at se debatten nu.
Jeg er sgu rystet over hvor kyniske de velgørende organisationer er.

Lad mig slå det helt fast. Folk der bruger adblockere, Aidonline eller andet der fjerner eller ændre Amino's bannere, de er ikke velkommen på Amino og længere er den ikke. Hvis vi på nogen måde kan smide den slags brugere ud, så vil vi gøre det.

Hvad bliver det næste... At man kan lave en sender der er stærkere end TV2, The Voice etc. og så overdøve deres reklamer med sine egne?

Jeg fatter ikke at ellers normalt udseende mennesker kan støtte eller forsvare det tyveri der foregår her.

Dbh Martin

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Nu har jeg først haft mulighed for at se debatten nu.
Jeg er sgu rystet over hvor kyniske de velgørende organisationer er.

Lad mig slå det helt fast. Folk der bruger adblockere, Aidonline eller andet der fjerner eller ændre Amino's bannere, de er ikke velkommen på Amino og længere er den ikke. Hvis vi på nogen måde kan smide den slags brugere ud, så vil vi gøre det.

Hvad bliver det næste... At man kan lave en sender der er stærkere end TV2, The Voice etc. og så overdøve deres reklamer med sine egne?

Jeg fatter ikke at ellers normalt udseende mennesker kan støtte eller forsvare det tyveri der foregår her.

Dbh Martin

 

Dejligt med sådan en udmeldning MartinYes Yderst positivt.

Kan se der er mange Facebook grupper, blogs, nyhedsites, store som små der dækker det her, og tror nok også at de bukker under og indser de nok skal gøre det på en anden måde.

 

Mvh


per Jespersen

 

Fra København
Tilmeldt 26. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fulgt debatten her siden i aftes og må sige det er underholdende! Jeg vil lige starte med at sige at jeg selv blev meget oprevet da jeg hørte om Aidonline for noget tid siden. Det er et enormt dumt koncept bagmændene har kastet sig ud i efter min mening.

Så jeg vil da godt lige komme med lidt konstruktiv kritik til bagmændene som højest sandsynligt følger med her!

Jeg kan godt forstå hvad I har tænkt - "lad os lave noget forretning på at støtte velgørenhed" - det er som sådan et udmærket udgangspunkt. Forretningsmodellen har i dog været enten utroligt naive eller utroligt modige med. Dermed mener jeg at snylte på andres annonceplaceringer er vanvittigt kontroversielt. Tror I virkelig selv på det?

Det er normalt en metode at få opmærksomhed på, at være kontroversiel, men det hænger i min verden ikke særlig godt sammen med velgørenhed at "stjæle" fra andre.

Jeres koncept kunne have været en win-win situation, da ideen om at støtte velgørende ved at se på nogle reklamer helt sikkert grundlæggende tiltaler mange. Så hvis I vil redde de penge i har smidt i opstarten af Aidonline skal I efter min mening meget hurtigt skifte spor. Hvorfor dog ikke fx lave en klassisk "surf-bar" som placerer sig øverst eller nederst i browservinduet og smid jeres støtte reklamer ind der? På den måde bliver det faktisk win-win for alle parter, da det eneste tab er den enkeltes brugers browserplads!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Hvad bliver det næste... ?
Dbh Martin

Det kan jeg da godt give nogle praktiske bud på

  • Et plugin, der kan afbryde dine podcasts med små reklamer
  • Et plugin der kan lægge små reklamer ind i video streams (fra YouTube eller alle andre steder)
  • TDC indsætter egne reklamer henover TV-stationernes reklameblokke (via kabeltv/YouSee)
  • "Få et gratis TV" -koncept - TV indbyget med en net dims, der overskriver alle TV-reklamerne på dit TV

Der er skam masser af tekniske muligheder :)

Til hjælpeorganisationerne kan jeg anbefale et koncept i stil med "The Untraceable", hvor de filmer nogle af de små sultende børn mens de dør - live på skærmen, i en pay per view model. Det kunne de også godt tjene mange penge på :) ... De dør jo alligevel, så hvad kan det skade? Iøvrigt helliger alle midler målet ... ik?

Side 26 ud af 60 (598 indlæg)