Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 27 ud af 60 (598 indlæg)
Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:

Første version af Stop-AidOnline scriptet kan nu benyttes!

Den frie kildekode ligger her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/tree/master (Der er også sparsom dokumentation).

Hvis i ønsker at benytte sscriptet fra vores server ligger det her: http://stop-aidonline.dk/hosted/aob.js fordelen ved dette er at vi hele tiden holder denne fil opdateret når AidOnline (som de helt sikkert vil) forsøger at komme uden om vores blokering.

 

Vores udvikler er lige ude i byen nogle timer, men når han kommer tilbage er han klar til at inkoporere rettelser fra jer, rettelser bedest rapporteres her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/issues

I har lavet lidt af en brøler, scriptet skal ikke køres onload, men som det allersidste script, dvs. lige før </body> :)

Til de brugere der har installeret script, fjern onload="aidOnlineBlocker();" fra <body> og tilføj:

<script type="text/javascript">aidOnlineBlocker();</script>

I bunden af jeres html, lige før </body>

 

 

Mads Madsen

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Nu har jeg først haft mulighed for at se debatten nu.
Jeg er sgu rystet over hvor kyniske de velgørende organisationer er.

Lad mig slå det helt fast. Folk der bruger adblockere, Aidonline eller andet der fjerner eller ændre Amino's bannere, de er ikke velkommen på Amino og længere er den ikke. Hvis vi på nogen måde kan smide den slags brugere ud, så vil vi gøre det.

Hvad bliver det næste... At man kan lave en sender der er stærkere end TV2, The Voice etc. og så overdøve deres reklamer med sine egne?

Jeg fatter ikke at ellers normalt udseende mennesker kan støtte eller forsvare det tyveri der foregår her.

Dbh Martin

Ja, jeg var også overrasket over Røde Kors' ret kontakte udmelding. 

Anyway - grunden til min indblanding i denne tråd, var netop AdBlock og den lidt sløsede holdning, der er til dét, samtidigt med den helt ustyrlige vrede imod dette produkt.
Nu siger du, at folk der har installeret AdBlock ikke er velkomne hér- Fair nok - men hvorfor så ikke blokere dem? Det ER jo muligt, så vidt jeg har forstået. 
Nu behøver det ikke nødvendigvis drejes overpå en diskussion om selve Amino, men det lader bare til at ingen af de store websites tør fucke med AdBlocks brugere og udelukke dem.  Så er det lidt lettere, at smide mormor ud, fordi hun har installeret noget som hendes nyhedsmail fra Røde Kors, sagde hun skulle.

Jeg synes bare, det virker lidt halvhjertet - i skærende kontrast til den helhjerterede harme. 

(Den er ikke møntet på dig, Martin. Bare sådan mere generel undren fra min side). 

  

 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

  • "Få et gratis TV" -koncept - TV indbyget med en net dims, der overskriver alle TV-reklamerne på dit TV

Jeg er klar med et helt nyt koncept! De må jo finde sig i konkurrencen, som Anders Ladekarl selv siger.. Indtil Aid-TV.dk virker, kan det besøges på altidgratis.dk. ;-)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Niklas:

Første version af Stop-AidOnline scriptet kan nu benyttes!

Den frie kildekode ligger her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/tree/master (Der er også sparsom dokumentation).

Hvis i ønsker at benytte sscriptet fra vores server ligger det her: http://stop-aidonline.dk/hosted/aob.js fordelen ved dette er at vi hele tiden holder denne fil opdateret når AidOnline (som de helt sikkert vil) forsøger at komme uden om vores blokering.

 

Vores udvikler er lige ude i byen nogle timer, men når han kommer tilbage er han klar til at inkoporere rettelser fra jer, rettelser bedest rapporteres her: http://github.com/FutureConcept/Stop-AidOnline/issues

I har lavet lidt af en brøler, scriptet skal ikke køres onload, men som det allersidste script, dvs. lige før </body> :)

Til de brugere der har installeret script, fjern onload="aidOnlineBlocker();" fra <body> og tilføj:

<script type="text/javascript">aidOnlineBlocker();</script>

I bunden af jeres html, lige før </body>

Hej Mads

Tak for feedback, den tager jeg lige med Harry når han er tilbage.

Det er nettop pg.a. sådanne fejl at vi ligger koden ud på github;)

 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mattias Skovhøj:

Jeg er klar med et helt nyt koncept! De må jo finde sig i konkurrencen, som Anders Ladekarl selv siger.. Indtil Aid-TV.dk virker, kan det besøges på altidgratis.dk. ;-)

Du skal nok lige passe på med at bruge deres email addresse til "bestillinger", er nok også på kanten af loven at gøre det :)

Men fedt koncept! :D

Mads Madsen

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Madsen:

Du skal nok lige passe på med at bruge deres email addresse til "bestillinger", er nok også på kanten af loven at gøre det :)

Skidt med det, det er helt ok at pålægge andre virksomheder lidt ekstra udgifter til personalets tid, udgifter til strøm og sådan uden at virksomheden tjener penge på det.. 80% går jo til velgørende formål! Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> kun fordi jeg ønsker folk generelt skal have ret til at vælge.

Winum, jeg tror du har misforstået den juridiske del - det er ikke brugerne der er under primær anklage her, det er AidOnline. Uanset om brugerne skulle have ret til at ændre i det der downloades eller ej (hvilket de så nok heller ikke har) så er det mest problematiske, rent juridisk, at AidOnline tjener penge på en måde der måde kan være i strid med Ophavsretsloven og Markedsføringsloven. Den tror jeg ikke de slipper udenom.

> Når det er sagt, så håber, og tror, jeg aldrig at dette kommer for domstolene

De har en frist til kl. 17 i dag - ellers ryger den i fogedretten. Det er der vist ingen tvivl om.

Jeg misforstår det ikke - det er blot ikke essensen for mig. Men det er super at I går på barrikaderne, for AidOnline vil blive stoppet - og I med til det.

For mig er det vigtigere at AidOnline skal stoppes fordi de ikke forstår Internettets værdier, end at mand med djælvlens vold og magt skal finde noget ulovligt i det. Det er forkert - det er essensen. Lovgivningen er sekundær. Ligesom i email marketing, hvor lovgivningen heller ikke er nok. Her skal man i højere grad tænke på, hvad modtagerne har lyst til at få i deres inbox end at bygge det op om hvad der er lovligt.

I det sekund, hvor AidOnline sagde til sig selv: "Vi må hellere finde ud af om dette er lovligt", så beviser det, at idéen er fejlet. For er man i tvivl om det, så er det fordi man pisser nogen af. Pisser man ingen af, så kommer man ikke for domstolene.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Niklas:

Det svare til at jeg laver et reklamefirma der opsætter plakater i busskuer rundt omkring i århus, 80% af overskudet går til et godt formål. Jeg opsætter så reklamerne direkte på det glas foran de reklamer der allerede er opsat og betalt for. Dermed mister både den virksomhed der reklamere og den virksomhed der står for drift og opsætning af busskuer i århus penge.

Det passer ikke helt. Hvis du vil bruge analogien med busskurene, så svarer det til at du opfinder et eller andet som giver den enkelte person mulighed for at vælge om vekommende vil se den ene eller den anden reklame.

Det du skitsere fratager brugere valget hvilket der jo overhovedet ikke er tale om i denne sammenhæng.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peder TakeTwo.dk:

Niklas:

Det svare til at jeg laver et reklamefirma der opsætter plakater i busskuer rundt omkring i århus, 80% af overskudet går til et godt formål. Jeg opsætter så reklamerne direkte på det glas foran de reklamer der allerede er opsat og betalt for. Dermed mister både den virksomhed der reklamere og den virksomhed der står for drift og opsætning af busskuer i århus penge.

Det passer ikke helt. Hvis du vil bruge analogien med busskurene, så svarer det til at du opfinder et eller andet som giver den enkelte person mulighed for at vælge om vekommende vil se den ene eller den anden reklame.

Det du skitsere fratager brugere valget hvilket der jo overhovedet ikke er tale om i denne sammenhæng.

Hej Peder

Det er der også gjort opmærksom på før og det kan jeg godt se.

Dog mener jeg stadig den med busbilletten virker da det der er den enkelte person der vælger at køre sort.

 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Tulin Holmgaard Kristensen:

det kan sammenlignes 100% med reklamer man har i sit butiksvindue bliver skiftet ud med konkurrentens reklamer.

Jeg mener ikke det burde være lovligt

Nope, det svarer 100% til at en potentiel kunde vælger at kigge på konkurrentens reklame frem for din egen.

Side 27 ud af 60 (598 indlæg)