Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AidOnline, kan komme til at koste virksomheder dyrt

Side 23 ud af 60 (598 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op! Jeg skal ellers love for at tråden er eksploderet hen over aftenen, det er da vidunderligt! De folk der mener det her er i orden, har tydeligvis ikke forstået konsekvenserne. Det der ærgrer mig mest, er at der bliver brugt energi fra nogle iværksættere til at lave et program, hvis forretningsmodel er undergravende for andre virksomheder, og ultimativt også for dem selv, hvis de får succes nok, og virksomhederne rent faktisk må skære ned, og producere mere indhold.


Derfor valgte vi også på bold.dk at gøre kort process, og lave en hurtig nødstopper, ligesom vi måtte stoppe den årsaftale med Røde Kors, vi lige havde sat i gang dagen før. Der må sendes signaler når sådan noget her findes sted, og et af de smukkeste signaler er den dedikation der er i denne tråd, til at få sat en stopper for svineriet! Smukt!

Pierre, bold.dk 

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

I hele debatten fokuseres der på at stoppe dette monster, aidonline. Men hvad med at bruge jeres energi på at udvikle nye kreative annonceformater eller annonceringsmuligheder? For dette er da bare begyndelsen. Der kommer andre lignende foretagende. Det er smart det aidonline har lavet. Og der kommer masser af andre på banen nu. brug alt denne energi i lægger for dagen herinde på at tænke nye annonceringsmuligheder. Det virkede jo for adwords og tekstlinks. Ingen gad klikke på bannere mere, så må vi finde på noget nyt.

Pludselig er i blevet fortalere for de store avisers indtjening. Mange her i tråden er ellers hurtigt ude med riven når det handler om aviser og deres klagesang og deres statstøtte. Men nu forsvarer i dem... Aviserne klager jo over at google adwords tjener for meget og fjerner annoncører..

Kazaa blev startskuddet til en sand mediestorm og retssager og meget andet. Det var Skype drengene der lavede kazaa. Nu er de milliadærer, og ikke en hverken herinde på amino eller andre steder taler ondt om dem. Min pointe med kazaa og skype er at der kommer nye tiltag til på nettet hele tiden. I kan ikke stoppe det ved at debattere om love og markedsføring. Mange var ude efter skype fordi de nu blev gratis at telefonere. Men nogen betalte jo for internettet.

Google suger indhold og scanner vores websites hele tiden. Nogen taler om en fair trade, at man får noget igen. Ja bevares, men efterhånden kan man ikke få et resultat fra google der ikke er manipuleret frem på den ene eller anden måde. Så er det en fair trade? Jeg har ikke lavet en aftale med google om at de gerne må scanne og suge fra mine sider?

RSS feeds og lign. sider suger indhold fra nettet og viser i readers. Uden reklamer.

Mange i denne tråd har sites der ene og alene har den funktion at trække folk ind på siden fra google for at klikke på en adsense annonce eller et banner. I snylter i stor stil. I snylter på surfere der ryger ind på jeres side, i snylter på google der leverer muligheden og i snylter på de varemærker og firmaer i annoncerer for. Der er sågar dem der scraper indhold fra andre sider blot for at få eget indhold der kan lokke google og brugere forbi.. Der vises rss feeds med mere og jeg kunne blive ved..

Jeg er fuldstændig ligeglad med aidonline og eb.dk og pol.dk og deres annonceindtægter. Jeg kan konstatere at aidonline har lavet noget der er smart.  De tænker i nye baner og det er fedt! Det elsker jeg. Jeg er vild med at de nu provokerer det etablerede annoncesystem. Fedt, nu skal der findes på noget nyt.

Mvh

Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

@jesper

 

Med den holdning du har så vil jeg da håbe du en dag bliver udsat for et indbrud og de løber med alle dine ting og forrsikringen ikke dækker.

Det sgu lidt det samme aidonline gør her.
Kan godt være du synes det er fedt de provokere men man kan provokere på mange måder uden at stjæle andre folks arbejde.

Du blander seriøst mange tings sammen og har ikke sat dig godt nok ind i det du skriver.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Godt skrevet Jesper.

/Michael

 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Aidonline bliver vores død, men undre mig over en ting! Det er efterhånden blevet en temmelig stor debat, hvorfor reagere personerne bag Aidonline ikke?? Det kunne da være sjovt at have dem med på tråden, eller de tør måske ikke at forsvare sig selv :)

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev en mail til dem efter 2 sider i tråden at jeg syntes det kunne være dejligt med lidt respons fra deres side.. De er måske ligeglad?

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Weltström:
Jeg er fuldstændig ligeglad med aidonline og eb.dk og pol.dk og deres annonceindtægter. Jeg kan konstatere at aidonline har lavet noget der er smart.  De tænker i nye baner og det er fedt! Det elsker jeg. Jeg er vild med at de nu provokerer det etablerede annoncesystem. Fedt, nu skal der findes på noget nyt.

Dine argumenter er stråmandsargumenter. Du lader som om, at du ved at vise at gratis Skype-telefoni er ok, så er AidOnline også ok. Der er ikke et eneste af dine eksempler der er sammenligneligt. 

Om AidOnline er nyt og smart er naturligvis en subjektiv holdning. Jeg synes ikke der er noget nyt i at snylte men det nye er vel det kommercielle snylteri som der her er tale om.

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

loaded82:

Aidonline bliver vores død, men undre mig over en ting! Det er efterhånden blevet en temmelig stor debat, hvorfor reagere personerne bag Aidonline ikke?? Det kunne da være sjovt at have dem med på tråden, eller de tør måske ikke at forsvare sig selv :)

Hej loaded82

Det er i mine øjne ganske naturligt og samtidig særdeles fornuftigt af folkene bag Aidonline ikke melder sig i aminodebatten i øjeblikket.

Hvad skulle de gøre?

Konceptet er jo ganske klart - og som vi kan se i denne debat, er meningerne om det hårdt trukket op. Forbrugerombudsmanden er ved at kigge på sagen sammen med stort set alle andre medieudbydere i disse timer - så mon ikke de koncentrerer sig om at udvikle deres forretningsmodel og lave meget strømlinet damage control lige nu.

 

Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niklas,

Jeg har lige læst en masse indlæg, og må lige få noget på det rene... Måske har jeg ikke helt forstået Aidonline, men er det ikke bare en adblocker?

Som jeg ser det, tager adblockplus også omsætning fra websites, men det er da min helt klare ret som bruger at installere det, hvis jeg ikke gider se på bannerreklamer. Derfor er det vel også min egen ret at bestemme om jeg vil se noget andet i stedet for. Er det ikke?

Det er da en anelse begrænsende for ytringsfriheden, og den personlige frihed, hvis jeg er tvunget til at modtage reklamer mod min vilje. Jeg bruger selv adblockplus og er MEGET glad for det.

Jeg vil gerne høre din holdning til det, da jeg er lidt forvirret.

 

Med venlig Hilsen Peter

Side 23 ud af 60 (598 indlæg)