Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook - er det opreklameret?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:
Ikke for at kaste med sten, men kan du selv dokumentere dit postulat?

Ja, det er klart, det er jo ikke noget, som jeg bare slynger ud. Der er jeg vist for meget jyde.

Men du kan jo ikke forvente, at jeg offentliggør mine salgstal offentligt, der må du bare stole på mig.

Venlig hilsen
Ole

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:52
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Arkitekt, det er en meget almindelig fejl, at evaluere en marketing kanal på, om man selv bruger den eller om man kan lide de reklamer der allerede kører. Begge dele er hamrende ligegyldigt. Det eneste der tæller er om mediet kan skabe kontakt til netop din målgruppe og om prisen for at konvertere dem til det der nu engang skaber værdi for dig er god.

Og lige nu får du som sagt ikke et online reklamemedie med større dækning og lavere priser i hele verden end Facebook.

At afvise Facebook bare fordi man ikke tror det dur til noget er vikelig ikke særlig smart.
Jeg tror heller ikke på tyngekraften, som jeg mener er stærkt overvurderet, men virkelighedens kedelige fakta tvinger mig dog alligevel til at forholde mig til den dagligt :)

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 19:04

Personligt klikker jeg aldrig på internetannoncer, men bruger google hvis jeg leder efter noget. Det betyder ikke jeg tror på mediets formåen. 

Hvis man går efter en penetration på 100%, ja så er der ingen medier der kan leve op til denne forventning.

Paradokset med Facebook og Google Adwords er at det er forholdsvis enkelt at komme igang med, men det er svært at mestre, og det kræver indsigt, erfaring og en lille smule held. Når man kombinere det med at det ikke koster en herregård at komme igang, ja så kan man forvente en masse der sætter annoncerne forkert op, og kun vil bruge en meget lille brøkdel af deres budget til at teste mediet. Med så mange facetter og vinkler, ja så kan man nemt komme til en konklusion at mediet ikke kan bruges. 

-Karsten

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 19:07

Ole Thorup:

Michael Kjeldsen:
Ikke for at kaste med sten, men kan du selv dokumentere dit postulat?

Ja, det er klart, det er jo ikke noget, som jeg bare slynger ud. Der er jeg vist for meget jyde.

Men du kan jo ikke forvente, at jeg offentliggør mine salgstal offentligt, der må du bare stole på mig.

Venlig hilsen
Ole

Det der holder ikke en meter..

Så påstår jeg at jeg har en dækningsgrad på 99 % ved at sælge gammelt undertøj.. Jeg kan bevise det, men vil ikke.. Du kan jo ikke forvente at jeg viser min dokumentation.. Bare stol på mig ;)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:28

Jeg ville bare svare på en generel påstand om at fans ikke konverterer godt. Det er jeg uenig i jvf. mine egne erfaringer.

Dokumentation hører ikke hjemme i dette forum, den kan vi tage i en privat tråd, hvis det har interesse (og et formål)

Iøvrigt snakker vi ikke om en generel konverteringsprocent (handler vs. besøg) men om andelen af FB fans, som også har handlet. Der er en væsentlig forskel. FB fans har allerede aktivt taget stilling til, at her vil de gerne "være med", altså positiv respons i en eller anden forstand.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34

Måske kan man få fat i nogen - det interesserer sådan set ikke mig, det er bare påfaldende at vi kan sidde en flok en aften og burde have byttet rekvalmer...

Men kvaliteten er ringe - uanset om du er kvalitetsbevist eller ej ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I princippet kan jeg jo bare være glad for at der er så mange der ikke "tror på" (læs: fatter) mediets effekt, for det gør det meget lettere og billigere for os andre at trænge igennem. Vi kan så grine hele vejen ned i banken.

Det er mig blot helt uforståeligt, at så mange fortsat forholder sig så uprofessionelt til markedsføring og alene bruger deres personlige præferencer som målestok for, hvor den gode foretning ligger. Skulle jeg har gjort det samme var jeg gået glip af mindst 5-10 millioner i omsætning de sidste 10 år

> Måske kan man få fat i nogen - det interesserer sådan set ikke mig

Er du ansat eller iværksætter? En iværksætter helt uden interesse i at få fat i målgruppen på en billig og effektiv måde klarer sig som regel ikke ret lang tid - eller ret godt :) 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 19:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arkitekt:

Måske kan man få fat i nogen - det interesserer sådan set ikke mig, det er bare påfaldende at vi kan sidde en flok en aften og burde have byttet rekvalmer...

Men kvaliteten er ringe - uanset om du er kvalitetsbevist eller ej ;-)

At nogle af dem der annoncerer på facebook ikke kan finde ud af at gøre det korrekt, og laver nogle fejlslagne kampagner der rammer de forkerte, ændrer da ikke en milimeter ved om mediet fungerer eller ej...

Hvis du kan lave en kampagne der virker, segmentere den korrekt, og derved ramme de rigtige mennesker så betyder det bare at du har en kanon fordel i forhold til alle dem der ikke aner hvad det er de laver... (ikke at jeg ved om de gør det eller ej, men dit argument holder ikke en meter.)

Prøv istedet at lytte til dem der siger at de har gode resultater, og lær at mediet facebook er en fantastisk mulighed for at skaffe kunder.

Og hvis du ved præcist hvordan dit kundesegment ser ud, kan du ramme meget præcist med dine reklamer for en billig penge... det bør kunne betale sig, ala hvad Mikkel sagde om dating, ram de rigtige mennesker og der er guld for enden af regnbuen.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 19:54

Hej Anders,

For mig at se er der 2 ting i facebook (ihvertfald dem der ligger lige for), nemlig deres reklamer, og så din mulighed for at oprette en gruppe.

Reklamerne kan for nogle produkter være utroligt gode. Især for produkter hvor prisen på google er vanvittig, eksempelvis forbrugslån. Her har klikprisen på forsiden af google ligget på mellem 30-80 kr. per klik. Her har vi prøvet det med stor succes. Prisen per låneansøgning var væsentlig lavere end nogen anden af vores online salgskanaler. Men desværre er der et loft over hvormeget FB kan leverer.

At oprette en gruppe er gratis, og med lidt arbejde kan man få en del medlemmer. Har selv oprettet en gruppe for Skolesmart A/S der sælger børnetøj. Vi startede i april, så det er begrænset til 59 medlemmer, men ikke destomindre, har vi 59 potentielle kunder der hele tiden ved hvad der sker i butikken. Der kommer jævnligt et par klik fra Facebook, især når vi opdaterer, så når først vi har 590 medlemmer, kan det kun blive bedre. Og stadig væk er det helt gratis!

Så umiddelbart burde alle som minimum oprette en gruppe. Det koster ikke noget ud over lidt arbejde.

Morten

www.skolesmart.dk

Morten

www.skolesmart.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 23:41

Jeg bruger selv muligheden for at have en fan-side. Jeg tilbyder mine fans nogle fordele, som nogle så finder attraktive (rabat, nyheder, auktioner etc.) og i og med at jeg "møder" mine Facebook fans via annoncer på det selvsamme medie, får jeg en del tilmeldinger.

Jeg prøver så at holde siden levende ved at poste nyheder og opfordre mine kunder til at anmelde ure og købsoplevelse direkte på fansiden. På den måde skaber fansiden så også et billede af virksomheden og en værdi for fremtidige kunder ved, at der er tale om en reel virksomhed, som har tilfredse kunder. En positiv spiral.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)