Sry, Karsten - fik trykket på den forkerte svar knap..
Mht. facebook som salgskanal så funkede den ikke for os - Vi har en onlineshop hvor vi sælger videospil til wii og ps3 - vi brugte facebook ads som google adword og det gik ikke, vi fik 0 nye kunder ud af det... så den får thombs down herfra...
Hej Krogsgaard.
Uden at vide hvordan i har sat jeres annonce op, vil jeg gætte på den var aktuelle tilbud på en playstation eller wii, spil eller andet. Som Jørgen også skriver ja så kan det være at i ikke har været helt optimale med hensyn til jeres kampagnestruktur (landing pages osv).
En anden ting. Prøv at sætte jer ind i kundens situation. Hr. og Fru Danmark logger ikke på facebook for at købe ting, de gør det fordi de vil interagere med venner og familie, og evt spille et par facebook spil. Det vil sige deres beslutningsprocess er slet ikke sat over på det mode som de muligvis er når de surfer via google.
Når du nu har forstået at situationen er anderledes end almindelig markedsføring, så prøv at forstå at det kan være et meget effektivt middel at "opfinde" eller vinkle en gruppe eller facebook fanside, og få folk til at tilmelde sig den via facebook annoncer. Du vil derfor ikke have et direkte salg på dine annoncer, men du vil have folk der er dedikeret indenfor en gruppe. Evt noget indenfor Playstation verdenen eller Wii verdenen.
Disse kunder vil derfor allerede have vist en interesse for dine produkter, og er derfor et skridt nærmere en reel beslutningsproces omkring køb af diverse playstation eller wii ting. Jeg vil vove mit gode skind på at disse konverterer meget meget bedre end traditionelle annonce kunder.
Det bringer mig tilbage til min oprindelige udgangspunkt. Det er ikke nemt at sætte en effektiv kampagne op for alle på facebook, men det gør ikke mediet dårligere end så mange andre. Jeg er sikker på dine avisannoncer heller ikke konvertere ligeså godt hvis du havde håndskrevet en seddel på linjepapir som hvis du havde haft en reklamebureau til at lave en annonce til dig.
mediet er det samme, prisen er den samme, men resultatet varierer.
-Karsten