Hej Helle Der er ingen tvivl om at forbrugerne hurtigt vænner sig til de billigere priser, og derfor tror jeg absolut heller ikke på at løsningen er at følge med ned i pris ... det er lidt som at tisse i bukserne for at holde sig varm....Det er rigtigt at gode løsninger også kan ligge lige for, og vi har da også oplevet samme tendens som dig, da vi hævede fragten og så faktsisk slet ikke sender fragtfrit. Portoen er blevet så stor en udgift at jeg slet ikke kan se hvordan nogen kan tjene penge ved altid at sende fragtfrit. Finkena, Jeg har skam læst hele tråden, da jeg var den der startede den i sin tid.... Det jeg mener er at jeg tror på, at der er en del butikker som er ved at gå konkurs og der skal flere til, da udbudet er for stort i forhold til efterspørgslen. Grunden til at priserne bliver sat ned er at butikkerne er ved at gå på røven, og desperat mangler penge. Der vil ikke være ret mange leverandører der har muligheden for at stoppe med at sende varer til kunden. Vi er allerede næsten færdig leveret for denne sæson, så hvad skal leverandøren stille op hvis vi pludselig fulgte trop og droppede alle priserne 30% . De er sikkert heller ikke interesseret i at brænde inde med et lager, selvom det nok ville beskytte deres mærke bedre. Mange hilsner, Carsten |
Hej Connie
Det er selvfølgelig svært at spå - men lige for tiden kommer der dagligt nyhedsbreve med nedsættelser. Sådan startede det hele også i efteråret. Der sker så det at andre netbutikker går lidt i panik og vælger at følge efter - fordi de naturligvis er bange for at brænde inde med varer. Det er bare ærgeligt at de ikke kan gå tilbage i deres statistikker og se hvilke perioder der er mange og hvilke perioder der er lidt ordrer. Eksempelvis kommer der børnepenge den 20. april og det er ganske klassisk at der er lidt mindre ordrer i perioden op til. Det samme gælder fra midten over mod slutningen af maj - for der er udsalget lige om hjørnet. Disse fakta skal jo regnes med..... alt andet er da ikke særlig klogt! Det kan godt være man hæver omsætningen og får betalt nogle regninger (det er jo hot hot tidspunkt lige nu) men - bundlinien bliver absolut ikke en pind bedre af det...
Jeg tror i øvrigt bestemt at de mærker nedsættelserne går ud over - sidder og rykker sig i håret lige nu!!!
I øvrigt - så siger man jo også at man bliver klogere med alderen :·))))
Mange hilsener Helle