Indenfor beklædningsbranchen begynder mange af tøjmærkerne at starte deres egne webshops op. Udover at de sælger direkte til forbrugeren, kan de også tilbyde eksempelvis gratis fragt eller procenter på deres varer i form af kundeklubber osv. Dette kan de gøre fordi de jo kun giver produktionsprisen på varerne. Som forhandler synes jeg umiddelbart at det virker mærkeligt at de virksomheder vi køber varer fra - vælger at sælge direkte til forbrugeren - og dermed fjerne salget fra os. I stedet for at støtte op om at vi skal have afsat deres varer. De satser både på b2b og b2c. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om det. Måske er jeg bare totalt gammeldags - og måske er det fremtidens vilkår Hvad mener du? Mange hilsener Helle |
Jeg kan godt forstå, hvis du føler dig frustreret over den situation.
Jeg ville tage kontakt til leverandøren, for at høre deres kommentar til den måde de vælger at drive forretning på.
Jeg arbejder til daglig på kædekontoret for en detailhandelskæde her i dk, som har ca 100 butikker landet over.
Hvis en af vores leverandører pludselig begyndte at sælge b2c uden vores "accept", så blev partnerskabet opsagt straks!