Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En ubekvem sandhed… Hvad gør du?

Side 8 ud af 8 (75 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Og her fra den anden side af spektret (politisk).

http://jp.dk/indland/article1128857.ece

De fleste er vist ved at være klar over problemet - undtaget die hard folkene som lomborg og co selvfølgelig.

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 02:46

Ronnikc:

Men vi ved at ismasserne smelter - også behøver vi sådan set ikke vide ret meget mere end det for at vide at noget skal der gøres.

Nogen indsats må være bedre end ingen indsats.

Problemet er at vi ikke ved om det er menneskelig aktivitet der er skyld i at indlandsisen på Grønland smelter. I 1970'erne var den gængse opfattelse at vi nærmede os en istid, og nogle forskere kom med forslag til hvordan man kunne hjælpe med at få isen til at smelte ved fx at smide sod over store arealer. Det var da heldigt disse planer ikke blev ført ud i livet. Nu er den gængse opfattelse så at al isen er ved at smelte og vi får en masse oversvømmelser. Hvis de forskellige klimamodeller nu viser sig at være forkerte (hvilket jeg tror er meget muligt, eftersom de kun har medtaget en brøkdel af de faktorer, der har betydning for klimaet, i deres beregninger), og vandstanden ikke stiger (fx pga. øget isdække på antarktis, hvor temperaturen tilsyneladende ikke er steget i det sidste århundrede) så vil det da være lidt surt at have brugt alt for mange ressourcer på at gennemføre eksotiske projekter, der skulle kunne sænke vandstanden el.lign.

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:27

Lademann:

Hvis de forskellige klimamodeller nu viser sig at være forkerte (hvilket jeg tror er meget muligt, eftersom de kun har medtaget en brøkdel af de faktorer, der har betydning for klimaet, i deres beregninger), og vandstanden ikke stiger (fx pga. øget isdække på antarktis, hvor temperaturen tilsyneladende ikke er steget i det sidste århundrede) så vil det da være lidt surt at have brugt alt for mange ressourcer på at gennemføre eksotiske projekter, der skulle kunne sænke vandstanden el.lign.

Det synes jeg så heller ikke at have hørt det fjerneste om skulle være planen. Hvor har du den ide fra? Meningen er blot at begrænse CO2 udledningen, hvilket kun vil kunne lade sig gøre ved at poste penge i ny forureningsnedsættende teknologi, hvis samfundets niveauer skal opretholdes. Det betyder endnu et teknologisk spring a la Månekapløbet, der som bekendt smed om sig med afledte teknologier, som f.eks. har ledt til at du nu kan sidde og skrive på en personlig computer.

- Jeg tror og håber at vi vil se en større postering af penge i f.eks. at få fusionsreaktorer op og køre. Tonsvis af energi, og slet ingen CO2, svovl eller plutonium. I stedet for at begrænse samfundets udvikling, og risikere det scenarie du maler, hvor pengene er spildt, så kan det også tænkes at vi får et bedre samfund ud af det, uanset om klimamodellerne/-gættene talte rigtigt eller ej.

Jeg synes under alle omstændigheder, at det er på tide at få rettet lidt op på balancen mellem summerne, der postes i forskning, kontra summerne, der postes i forbrug...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:46

Jeg tror ikke der tidligere har været en global sag, der har har været så stor enighed om blandt alverdens forskere, som når det handler om de menneskeskabte klimaforandringer. Hvis ikke der handles på baggrund af dette, skal der aldrig handles på noget som helst. Jeg kan nemlig ikke forestille mig, ret mange situationer, hvor en så udbredt enighed blandt forskerne vil opstå igen - om nogensomhelst. Hvor meget mere enighed vil folk da have, for at der skal handles? 100% enighed opnås aldrig

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 12. Dec 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 01:18

Alt i alt er det hele jo med til, at man tænker over de valg man træffer. og det er nu en gang sådan at træffer man et valg vælger man noget fra...

Side 8 ud af 8 (75 indlæg)