Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 10 ud af 15 (145 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Jeg er helt enig i ovenstående betragtning, men der desuden flere "farlige" aspekter i betragtningen...

Et job er ik bare et job. Der er forventninger på begge sider af bordet. Arbejdsgiver forventer lav løn, høj produktivitet, mange arbejdstimer, fleksible arbejdere osv. Arbejdstager forventer gode forhold, god løn, så få timer som muligt mm. 

Hvis alle bare søgte alle jobs, så ville DK ende med at ligne lande i Sydeuropa eller Afrika/Asien, hvor der er kæmpe forskel på rig og fattig. For hvis alle højtuddannede eller dem med god erhvervserfaring begynder at søge jobs, hvor de er overkvalificerede, så skubber de stille og roligt andre ud af arbejdsmarkedet. Dem der bliver skubbet ud, søger så jobs hvor de er overkvalificerede, og så bliver nogle andre skubbet ud. Og sådan fortsætter hele processen, indtil du har et samfund, hvor nogle intet har, mens andre har meget...

Jeg kender til eksempler i DK, hvor f.eks en tidligere højtstående IT ansat, har søgt og fået arbejde, som IT ansvarlig på en skole. Et job der ingen udfordringer er i, og hvor han kan udføre 99% af jobbet med lukket øjne. Det har betydet, at folk der har uddannet sig og målrettet denne type jobs, nu må søge et job længere nede i fødekæden, hvor de er overkvalificerede. Altså den proces, som jeg tidligere beskrev.

Selvom ovenstående er meget sort/hvidt, og jeg selvfølgelig mener, at dem som kan arbejde, også bør arbejde, så skal man hele tiden lige tænke på, at man ikke ødelægger den arbejdsmodel og samfundsstruktur, som der er skabt i DK i desperation over en krise...

det lyder super vis der kommer mere forskel i danmark på rig og fattige , så er flere sikkert i gang med at arbejde

det lyder dejligt den it mand fik et jobs som han er bedre kvalificeret til , det var jo ikke så godt vis han var under klarificeret til sit jobs så blev arbejdet jo ikke lavet korrekt , så jeg forstår godt point det er godt de tager disse her uddannelser der er lange vis de ikke kan få øverste led , så er der også en chance for et jobs længere nede i kæden , et godt eksempel uddannelsen kan godt betale sig

ja du ret vi skal ikke være desperat over en it mand tager et lavere stillet jobs , vi skal være tilfredse med det vi har og skal ikke lade os påvirke af krisen , et super indlæg med nogle pointer der er til at forstå

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:24

Michael_N:
Nå men hvorfor piver så "de forretningsdrivende" når folk ikke bruger deres penge...
Hvores samfund er bygget på at vi ska knokle og optage forbrugslån og derefter skynde os at bruge alle penge så samfundet kan løbe rundt.

gælds spiral har aldrig været smart det var noget det fik krisen i gang folk lånte for meget det starte i udlandet USA banker lånte lystig ud til boligejer , men da boblen bristet så gik det hele ned ad og krisen begyndte

vi skal alle knokle så meget som muligt , men optage dog ikke for mange lån som før i tiden det kan få gang i en krise igen

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 02:30

Michael:

Thomas Wichmann:

Så glemmer du alle "goderne"

Friplads til børnene i børnehave/SFO/ fritidskub ingen udgifter til transport. Mindre udgifter til kost. Ja der er mange ting. 

Har flere gange set at en ufaglært i arbejde faktisk satte penge til ved at arbejde i forhold til at gå på kontanthjælp.

Fripladsen er beregnet efter din indkomst. Så den har du også som enlig forsørger der arbejder. Du skal jo også transporteres rundt til møder osv.. selv om du er arbejdsløs. Og hvis du finder et arbejde tæt på er det jo sundere at tage cyklen. Får du langt til arbejde er der jo kørselsfradrag. ( Mindre udgifter til kost ) ??. Måske vi lige skulle holde os til fakta.

korrekt der er færre udgifter til transport normalt er kommune nær ved en vis skal til møde der vis skal arbejde kan der måske være 80 kilometer

der er mindre udgifter til mad normalt da man har mere tid , til købe ind mere fritid og kan derved gå mere på tilbuds jagt

korrekt der er kørsels fradrag men du bruger så mere tid og derved har mindre tid derhjemme og til at nå finde de billige steder kan købe ind og når man ikke har meget tid bliver indkøb tit en del dyrere og det er korrekt du bruger en del tid på kørsels , derved vil indkøb blive nogle haste værk man gør og derved ingen tid til en tilbuds jagt endnu mere vis køre en del fra og til arbejdet ,

jeg kan forstå på dit spørgsmål tegn at du uenig i tid er penge , men vis du tænker du har kørt 2 timer i bil og skal have aftens mad , har du mere eller mindre tid til at finde det billige tilbud , vis  du bruger en del tid på kørsels der har du mindre tid altså , derved bliver dine indkøb dyrere da du ikke har den samme tid til at tage rundt i 5 forskellige supermarkeder for at spare måske et par 100 kroner og vis hver eneste dag har mindre tid til denne tilbuds jagt kan bare 100 kr dyrere indkøb godt mærkes i budgette derfor er fritid også noget man skal tænke over der er store penge at spare vis man har tid til de billige indkøb

Tilmeldt 26. Apr 09
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 04:19

Ja denne debat måtte jo komme...

Hvilket er helt fint, men man skal huske at dovne robert er en klaphat der ender med at gøre hans lade holdning sononym med resten af dem på offentlig forsørgelse hvilket simpelthen ikke er sandt. Jeg kender efterhånden en hel del på offentlig forsørgelse, men det nu ikke fordi de ikke vil arbejde.

Nogle af dem har psykiske problemer jeg er selv blevet en af dem(irretere mig grænseløst) og andre har simpelthen fysiske skavanker som nogle af dem har pådraget sig fra arbejdsmarkedet.

Kan skam godt komme med eksempler på flere i min familie og omgangskreds som vil og forsøger alt hvad de kan, men som simpelthen ikke få et ben indenfor igen.

Jeg håber bare regeringsmagten snart skifter så vi kan få fjernet nogle afgifter, men samtidigt til en hvis grad bevare velfærdsstaten som jeg mener godt kan bevares med afgiftssænkninger.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 05:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rammer nok nogen nu, men prøver aligevel :)

Hvem bestemmer om vi er fattige eller rige ? Hvor går grænsen til fatigdom..

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 06:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel og Sarah:
Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Fuldstændig korrekt 

Har også selv været på kontanthjælp engang og der var mit rådighedsbeløb noget større end det er nu.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 06:20

Hej Thomas

ja det er jo lidt sørgeligt men sandt :)

Men driller ens firma i en periode er det jo for nemt og sige, jeg tager bare kontanthjælp..

Pengene er jo gode (synes jeg) og ingen bekymringer.. det er jo bare at nyde uden at yde.

Men nu håber jeg (7-9-13) at firmaet kan vokse lidt og fortsætte uden alt for mange problemer med mit udstyr :)

Fra Randers SØ
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 115
Fra  SEO-Shoppen Wich-it.dk Skrevet kl. 06:40

Det eneste der gør det besværligt for en kontanthjælpsmodtager er jo når de i de gode tide har sat sig i for høj en gæld. Så bliver økonomien træls og besværlig. Samtidig er det ikke muligt at låne penge i banken, og meget besværligt at forhandle sig til en god rente

Mikkel og Sarah:
Pengene er jo gode (synes jeg) og ingen bekymringer.. det er jo bare at nyde uden at yde.
Det eneste du skal yde er kommunens aktiverings projekter. Enten jobsøgnings kursus i 2 timer 2 gange om ugen, eller ud i et job træning der ikke nytter noget alligevel. 

Andre bliver sparket ud i "jobprøvning" i en virksomhed så derved sparer en stilling. Ja det er skruen uden enden.

Mens andre blot bliver "glemt" i systemet. Kender en der har været på kontanthjælp i 32 år. Hun har været i aktivering 3 gange og alle gangene i under 3 mdr. Så har hun fået nok af det pjat og skabt sig på kommunen som herefter bare har ladet hende gå. Det er i alt fald 10 år siden hun sidst har været ude i noget. 

Mikkel og Sarah:
Men nu håber jeg (7-9-13) at firmaet kan vokse lidt og fortsætte uden alt for mange problemer med mit udstyr :)

Det er jeg sikker på at du sagtens kan komme til med mindre udstyret driller. Wink

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 07:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jacob - det er et interessant indlæg du kommer med men gider du ikke lige fortælle mig hvor du finder 150.000 jobs? Mig bekendt så fyrer firmaerne rask væk 3-400 medarbejdere og der er hele byer hvor arbejdsløsheden næsten er størrer end landsgennemsnit (sådan ca).

Folk kan have mange grunde til ikke at møde kl 3 om natten. En enlig mor vil få svært ved det og hvem siger at hun har råd til at hyre en barnepige til at tage sig af barnet? Hvem siger at hendes forældre stadig lever?

Tllykke til din kone der fandt et job :) Det er rart når andre kommer i arbejde fordi vi har folk uden arbejde der søger ALT hvad de kan men de kan alligevel ikke få det fordi de skal slås med 300 andre om lige præcis det ene job.

Jeg er dog af den holdning at vi skal indføre borgerløn og derved lade folk der ikke vil arbejde i fred. Lad dem have deres liv i fred mens vi andre som nyder at arbejde kan gøre det. Det vil lette presset på firmaer som modtager mange jobansøgninger som direkte ikke har nogen chance mens vi ikke stresser folk unødigt.

Jeg ved ikke om vi har en direkte fattigdomsgrænse i danmark og det vil jeg lade andre om at bestemme men jeg har selv været helt nede og helt oppe. Jeg har bl.a. måtte gå 3 km fra hjem til butik fordi jeg kun havde råd til brød og jeg har boet i campingvogn fordi jeg ikke havde til indskud til lejlighed. Jeg har også hyret 80k på månedsbasis. Jeg har også sendt ansøgning på ansøgning og sågar været til 2. samtale på samme dag på 2 jobs der begge vil ansætte mig - så jo...jeg kender hele humlen.

Problemet er at vi har nogle politikere som ikke tænker på landets bedste men som tænker på sig selv. De tænker mere på hvad de kan få ud af det uden at sætte sig ind i hvordan andre sidder i det. Om en enlig mor med 2 børn får tilskud til det ene eller det andet - hvorfor sidde og blive sur over det? Fordi hun får så meget uden at arbejde for det? Vær dog glad for at hun kan give sine børn en god opvækst og at de kommer i børnehave hver dag. At de får noget at spise. At de ikke bliver drillet fordi de bliver nødt til at gå i hullet tøj.

Hvis jeg skulle sammenligne min løn fra mit firma nu med kontanthjælp så vil jeg få mere ved at få kontanthjælp, men jeg nyder at arbejde med det jeg har gjort de sidste 15 år og jeg håber at jeg kan gøre det 15 år til. Vi skal alle sammen være her (og det gælder både i samfundet og herinde på Amino hvor vi kan klappe hinanden på skuldrene) fordi vi har alle brug for hinanden.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 07:07

Ladies and Gentlemen

Nu har tilladet mig at bruge den sidste time af denne dejlige morgen til at læse alle indlæg igennem. Det er en ret spændene diskussion vi har gang her, men jeg føler at vi som samfund mister et værdifuldt sammenhold ved at bruge vores energi gentage de enkelte problemer der er opstået som følge af vores velfærd.

Min holdning til velfærden er at det er et sikkerhedsnet for at vi ikke skal miste det liv vi har kæmpet for i tilfælde af at vores arbejdspladser forsvinder, lukker eller man bare kommer i overskud. Når det så er sagt, har jeg også den holdning til den gruppe af mennesker som dovne Robert kalder selvvalgte førtids pensionister burde blive smidt på madkuponer, hvilket desværre ikke vil være nok til at de søger job, men i det mindste regner jeg med at de får ordentlig mad og måske kører træt i at miste deres vilje til at styre hvad de får at spise.. nok om det.

Kassedamerne som i disse tider har en af de jobs der åbenbart bliver set meget ned på, sidder i mine øjne med en af de hårdeste job overhovedet. De får skader som følge af overbelastning ved ensformigt arbejde, en løn som ikke altid står mål med deres ydelse men endnu vigtigere skal de altid se på os danskere i de forskellige situationer vi står i, i hverdagen. Giver vi dem en fair behandling ;)?

Ud fra en grov samfunds optik vil der for hver studerende vi sender på skole skulle placere en ved kassen fuldtids i det lokale supermarked for at finansiere at vi skaber en veluddannet person. Det kræver ca tre personer ved kassen at holde en på offentlige ydelser af den ene eller anden grund og hvor mange har vi som samfund råd til at skulle forsørge?

Vi som Danskere har overordnet set mistet respekten for det samfund vi lever i på mange stadier. Vi kan altid skyde skylden på den siddende regering og råbe os tosset over deres manglende tilgang til det virkelige liv, men reelt set vil der ikke komme til at ske ændringer fra deres side da vi har en offentlig sektor der er så stor at den bare ikke flytter sig selv mere. Vi skal som samfund til at skabe ændringer nedefra der skal medfører at vi får respekt for det samfund vi lever i og de muligheder det giver.

Vi har haft i krisen en meget stor mulighed for at mobilisere en arbejdsstyrke som må anses for at være veluddannet. Det er sjældent den ufaglærte arbejdsstyrke der har stået og pivet i medierne, men dem der har bruge mere end fem år på at uddanne sig og de burde få sat deres goder i relief. Jeg syntes det er fedt når fashionseller fortæller om hans kammerat der har fået it job på en lokal skole og han kan lave alle opgaverne i søvne. Kunne det tænktes at han fik effektiviseret den skole IT administration og i stedet brugte sin energi på at få lærerstaben til at føle sig sikker med bruge IT i undervisning? Kan vi bruge vores mentale overskud til hjælpe andre til at hæve standarden for andre, der ikke føler sig sikre med teknikken?

Jeg syntes at det kunne være fedt hvis vi kunne ændre vores diskussion fra at sænke vores levestandarder i samfundet, til hvordan vi som samfund kan holde fokus på at skabe bedre produktivitet igennem vores arbejde, ikke bare på antal enheder der render igennem samlebåndet, men også på alle andre områder. Hvornår har danskerne sat sig ned og vurderet værdien af vores arbejde. Kunne vi yde mere eller bruge vores hjerne til at tænke på nye måder at skabe behov for vores varer på flere markeder ? Hvorfor ikke bruge den her hjerne masse som vi har travlt med at reklamere om at vi skulle besidde som samfund. Det kan da ikke passe at noget så simpel som alibaba.com skulle kunne skabe så store eksport muligheder for et land som Kina, men vi har vel alle været forbi der.

Og sidst men ikke mindst, de frivillige sportsforeninger mangler aktive deltagere til at alt fra undervise i sport, til administrative opgaver.. støt op om det, om det så bare er en weekend.. det giver sammenhold og gør at man tager ansvar og viser respekt for en lokale samfund..

Undskyld mange gang det rodede indlæg :( det er gået lidt stærkt kan jeg se

Side 10 ud af 15 (145 indlæg)