Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 14 ud af 15 (145 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Masterinseo:
Hvis man virkeligt vil have et job, så får man det også.

Hvor er der så omkring 100.000 ledige jobs? Hvis vi antager at ca. 60.000 af de ledige er dovne?

der er der ingen der skriver der findes altså flere i samfundet der ikke kan få den høje uddannelse eller de har sygdomme , eller familien begrænset det hele , man kan heller ikke bare sige du skal flytte til Norge der mangler håndværker , der er jo også hensyn man skal tage , men stor % kan klares vis flere komme flytte lidt mere med mere , men aldrig det hele kan klares , så der er altså ikke 60.000 dovne ledig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:06

Jacob Marquez:
Kære alle

Igen tak or alt jeres feedback, sjovt at sådan et emne er så følsomt.. Og beklager igen, hvis du føler jeg har fornærmet dig.. Det kan godt være det ikke er alle der kan finde et job.. Min pointe var kun, at jeg synes vi skal se vores situtation i Danmark, i et større perspektiv..

Håber i alle får en dejlig dag..

Mvh

Jacob

enig der ikke er jobs til alle , men sikke førelser køre op for nogle , det gjorde det i hvert fald mig , da nogle nævner dovne alle samme og gennemlæst tråden der var ingen der mente det , men blev brugt  i mod dem som synes nogle kunne godt tage sig mere samme , er det jo ikke samme der skal tage sig mere samme , der findes jo dem som ikke kan få jobs sygdomme med mere der kan være problemer

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:12

Daniel Sørensen:

Vi kan godt blive enige om, at der er mange jobs at søge.

Jeg tror problemet ligger i, at de personer som er under "fattigdomsgrænsen" ikke har kompetencer til at bestride et job og er de personer der vælges aller sidst i bunken ag jobsøgere - De har sikkert ikke nogen uddannelse, og så kan du nok godt sige, at de bare kan tage en uddannelse, men nogle er bare et offer at den sociale arv, og så kan man ikke "bare" tage en uddannelse.

Tror du bliver nødt til at udvide din opfattelse og analysere hvem personerne under fattigdomsgrænsen egentlig er, og hvad de har af kompetencer og forudsætninger for at få et job

enig fra start af i tråden bliver jo også sagt noget af det  bedste i tråden , jeg tror de fleste er enig med ham , jeg er i hvert fald enig der er visse der ikke kan få jobs , jeg har indtil videre ikke læste nogle der er uenig i tråden

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 04:04
Når folk kan skrive flere hundre ansøgninger uden held.

Så er der ikke mangel på arbejdskraft.

Og man ska ikke komme med påstanden at folk ikke gider at finde jobs.
Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 04:43

Michael_N:

Nu kommer indlægget sikkert også fra en, som har sit på det tørre.

Hans kone kommer fra et land, hvor ugelønnen for en ufaglært filipina er ca. kr 200-300. Så man kunne så spørge om hun arbejdede på disse 3 fuldtidsjob til en absolut minimumløn eller var det endnu mindre?

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 04:45

Michael_N:

enig med dig , dog har jeg kun bemærket en tråden eller måske ikke da jeg ikke har set det skrevet i tråden at der nogle der uenig i det du skriver  , da alle ikke kan være lige veluddannet , eller man kan blive syg eller man har familie så man kan ikke bare flytte hen hvor der er mere arbejde

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 04:55

Kim:

Michael_N:

Nu kommer indlægget sikkert også fra en, som har sit på det tørre.

Hans kone kommer fra et land, hvor ugelønnen for en ufaglært filipina er ca. kr 200-300. Så man kunne så spørge om hun arbejdede på disse 3 fuldtidsjob til en absolut minimumløn eller var det endnu mindre?

er der virkelige nogle der vil arbejde til 200-300 kroner om ugen i danmark vores leve omkostninger er da en del højere i danmark jeg synes jeg lever for få kroner men så lidt er endnu svære , det forstår jeg ikke lige

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 05:53

Thomas L:

Har ikke fulgt tråden her så nøje, men jeg har en ven og tidligere kollega der kom fra Litauen til Danmark for en måned siden for at søge arbejde som ufaglært kok.

Han har ikke den største erfaringsbagage i verden men præsterede alligevel at finde fire fuldtidjob inden for 10 dage, hvilket jeg synes er lidt af en præstation.

Alle jobsene var aflønnet månedligt fra 23.000 til 25.000 kr før skat, og min ven kunne så at sige vælge og vrage blandt disse. (I samtlige jobs skulle han arbejde med mad, så det er altså ikke opvask og rengøring vi snakker om)

Så der er rent faktisk jobs derude hvis bare man gider, samt har viljen til at søge dem og eventuelt prøve noget nyt, istedet for at låse sig selv fast i en lille boks som mange danskere har det med at gøre.

nå ja det er sådan en i uenig med , jeg får heller ikke hele af vide måske er han en dygtig kok for man kan sagtens være ufaglært og være super dygtige til sit fag og man er også mere mobil når man ikke har familien der kan bidende en lidt

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 05:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

honning82:

Det er svært at finde job ja. Jeg har søgt job i 1,5 år, og får afslag hver gang. Jeg har kandidatgrad i International busniess, men har søgt fra receptionist til kontormedhjælper. og nej man kan ikke søge al mulige lortetejobs, det nytter ikke at møde op på arbejde når man hader jobbet. Og kan ikke pendle 4 timer om dagen,fordi min mand pendlet. Vi har 2 børn..

Derfor har jeg besluttet at starte noget selv, jeg kommer ikke til at miste noget.. Har ikke fultidsarbejde.

Sådan Big Smile håber du får succes med at starte op selv.

Har man iværksætteren i maven, så er det selvfølgelig oplagt, men Jacob(TS), det er jo langt fra alle der har det. Nu orker jeg ikke at læse hele tråden igennem, den er godt nok lang, men når Netto modtager 200 ansøgere til et kassedame job, så er det altså ikke helt nemt - der er nogle mennesker som har brug for de trygge rammer og fast månedsløn.

Og en ting du glemmer er som Honning siger, hade jobbet. Hvad nytter det at arbejde, hvis det hænger en langt ud af halsen, jeg har mødt mange, som er gået ned med flaget pga. arbejdet. Reglerne gør også at det ikke altid er helt nemt at starte noget op selv - fatter ikke at politikerne ikke får fingeren ud og ændre på reglerne. Tænk hvis folk som honning82 fik lidt bedre støtte til at komme videre. 

Det er formentlig ikke særlig fedt hvis man står med følgende valg:

1. Vælg et arbejde som ikke gør dig glad, men som blot giver smør på brødet. Ikke holdbart i længden.

2. Det at være uden arbejde og søge søge søge, har i flere eksempler ført til depression eller at folk bliver mindre og mindre gearet til at komme ud og arbejde.

3. Bliver sendt i tåbelige aktiveringer som er ubruglige, men blot er en form for indtægt for jobcentrene.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:41
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Dem som nu kommentere på flere 'citater' kunne de måske prøve at holde det i 1 svar, istedet for at svare 2-5 gange i træk?

Ville være, og mindre 'spam' :)

Tak!

Venlig Hilsen
Lucas R 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 14 ud af 15 (145 indlæg)