Jeg ved godt at denne tråd nok ikke bliver populær. Men jeg er så træt af at hører at der ikke er nogen job og får i Danmark og at vi er 250.000 mennesker der lever under fattigdomsgrænsen i Danmark.. Men hvad er fattigdomsgrænsen i Danmark? jeg ved det ikke, og synes slet ikke det ord høre hjemme i lille Danmark. Ja klart det er blevet meget sværere at få et job, men hvis du virkelig vil, så er min fulde overbevisning at du nok skal få et job. Jeg har den overbevisning da min hustru er fra Filippinerne og sagtens har kunne finde arbejde. Hun fik hendes opholdstilladelse for 2 år siden og har haft 3 forskellige fuldtidsjob siden der. Jeg synes det er helt væk, at folk står og siger de har søgt ALLE job. Hvordan kan det være at der er masser af job til min kones Filippinske omgangskreds?? Jeg ved godt hvis hvis Hr. og Fru leverpostej søgte de samme job som min kones omgangskreds har, så ville det blive sværere for udlændinge at få arbejde. Det som der sætter mit pis i kog er at folk ofte stopper deres jobsøgning før de vælger at søge alle lorte stillingerne, og så brokker de sig over de lever under fattigdomsgrænsen. Hvordan kan man påstå at leve under fattigdomsgrænsen,og så stadig være for fin til at møde kl 3 om natten og gøre lokummer rene? Til sidst vil jeg gerne indrømme at det selvfølgelig ikke er alle danskere der har den indstilling, synes bare det er påfaldende at det næsten altid er folk fra lande, hvor man virkelig kan snakke om fattigdomsgrænse, der har den slags job! Lad mig hører hvad i tænker om denne problem stilling, og opfordre til at der bliver holdt en pæn tone i tråden. Håber i alle få en god dag.. |
Der er da vidst en der fik det forkerte ben ud af sengen idag :)