Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 1 ud af 15 (145 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 9 person
Hej kære Aminoer

Jeg ved godt at denne tråd nok ikke bliver populær. Men jeg er så træt af at hører at der ikke er nogen job og får i Danmark og at vi er 250.000 mennesker der lever under fattigdomsgrænsen i Danmark.. Men hvad er fattigdomsgrænsen i Danmark? jeg ved det ikke, og synes slet ikke det ord høre hjemme i lille Danmark.

Ja klart det er blevet meget sværere at få et job, men hvis du virkelig vil, så er min fulde overbevisning at du nok skal få et job. Jeg har den overbevisning da min hustru er fra Filippinerne og sagtens har kunne finde arbejde. Hun fik hendes opholdstilladelse for 2 år siden og har haft 3 forskellige fuldtidsjob siden der. Jeg synes det er helt væk, at folk står og siger de har søgt ALLE job. Hvordan kan det være at der er masser af job til min kones Filippinske omgangskreds?? Jeg ved godt hvis hvis Hr. og Fru leverpostej søgte de samme job som min kones omgangskreds har, så ville det blive sværere for udlændinge at få arbejde.

Det som der sætter mit pis i kog er at folk ofte stopper deres jobsøgning før de vælger at søge alle lorte stillingerne, og så brokker de sig over de lever under fattigdomsgrænsen. Hvordan kan man påstå at leve under fattigdomsgrænsen,og så stadig være for fin til at møde kl 3 om natten og gøre lokummer rene?

Til sidst vil jeg gerne indrømme at det selvfølgelig ikke er alle danskere der har den indstilling, synes bare det er påfaldende at det næsten altid er folk fra lande, hvor man virkelig kan snakke om fattigdomsgrænse, der har den slags job!

Lad mig hører hvad i tænker om denne problem stilling, og opfordre til at der bliver holdt en pæn tone i tråden.

Håber i alle få en god dag..
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 2,6 stjerner givet af 5 person

Der er da vidst en der fik det forkerte ben ud af sengen idag :)

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 10:22
Hehe nej faktisk ikke, det er en dejlig dag idag : ) men igår aftes diskutere jeg denne problemstilling over pm med et par andre Aminoer. tænkte derfor jeg gerne ville høre hvad resten af Aminos brugere siger til sådan en postand..
Mvh
Jacob
Fra Silkeborg
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 10:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Vi kan godt blive enige om, at der er mange jobs at søge.

Jeg tror problemet ligger i, at de personer som er under "fattigdomsgrænsen" ikke har kompetencer til at bestride et job og er de personer der vælges aller sidst i bunken ag jobsøgere - De har sikkert ikke nogen uddannelse, og så kan du nok godt sige, at de bare kan tage en uddannelse, men nogle er bare et offer at den sociale arv, og så kan man ikke "bare" tage en uddannelse.

Tror du bliver nødt til at udvide din opfattelse og analysere hvem personerne under fattigdomsgrænsen egentlig er, og hvad de har af kompetencer og forudsætninger for at få et job

Webshipr gør det nemmere for webshops at sende pakker til deres kunder: http://bit.ly/2oSDZbD

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 10:25

Jeg giver dig ret - der er massere job, hvis folk vil bevæge sig, og faktisk tage et job, selvom det ikke lige passer til deres uddannelse..

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Horsens
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 10:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

^ sandheden!

Det er for nemt, at lade være med at arbejde. Det kan ikke betale sig. Systemet fungerer ikke.

Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882"
Smykker til mænd  

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 10:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Nu har jeg måske ikke så meget at skulle have sagt i denne samenhæng, da jeg er en 19årig studerende, og ikke har været ude på arbejdsmarkedet særlig længe.

Men jer er fuldkommen enig med dig, der vil altid være job at finde, så længe at man VIRKELIG gerne vil finde et.

Der var en udsendelse med Simon Emil Ammitzbøll og en arbejdsløs enlig mor fra Jylland forleden dag, omhandlende netop denne problematik.
Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Skrevet kl. 10:34
Hej Daniel

Tak for dit svar, mine tanker om dette emne udsprang faktisk fra din tråd igår aftes. Jeg har intet imod dit projekt, bare lige for at slå det fast, synes det er fedt du vil hjælpe udsatte børn..

Båds min kone og jeg er ufaglærte, men ingen af os er bange for at tage lortejobs, men ok i vores tilfælde kan vi jo helle ikke få offenlig hjælp. Hvis jeg går ned på kommunen og siger jeg kan ikke klare mig, hjælp mig jeg er fattig, vil svaret være fint her er nogle penge men så bliver din kone udvist fra Danmark.. Jeg er så i den heldige selvopfattelse at jeg ikke ser os som fattige..

Håber du får en god dag og held og lykke med dit projekt.
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 10:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Googlede lige hurtigt så hvis tallene ikke helt stemmer så ret mig gerne. Men omregnet til et lands levestandard skal du bruge ca 9000 kr. i danmark for at kunne have en bolig, mad oa. 

At  du i de såkaldte ulande kan leve for under 5 kr. om dagen er jo en helt anden sag, da omkostningerne og priserne tilsvarende er lavere.

Det du gør, er at sammenligne pære og bananer det går bare ikke.

Omkring din påstand om hvem der tager hvilke jobs, så er den ikke længere end, at Robert der provokere og stiller sig op i EB bliver pludselig synonym med alle arbejdsløse fordi det er en sensationshistorie som der kan koges på. Straks er der nogle politiker der rider med på bølgen fordi der er forsidestof. Det er en mand ud af 150.000 arbejdsløse...

Dertil bliver der lavet spørgerunder til virksomheder om hvordan deres situation er nu og i den korte fremtid, omkring om de skal til at ansætte flere. Til dette svare en meget stor del at det skal de. Problemet er bare, at denne undersøgelse er anonym og vi ved alle, at INGEN virksomhedsledere vil sige hvis det ikke går godt - før det faktisk ikke kan skjules mere. For hvilken kunde vil handle med en virksomhed, som de ikke ved er der om kort tid?

Tillæg dertil, at det er en offentlig hemmelighed at rekrutteringsfirmaer og virksomheder kunstigt ligger jobannoncer ud for at signalere at her går det godt.

Disse anonyme undersøgelser bliver herefter til regeringens officielle udmelding om at der er lys forude.

Jeg har sagt det mange gange, kom med konkrete jobs der påstås ikke kan blive besat?

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

For at være helt ærlig så bliver jeg lidt ærgerlig over at se den slags tråde her på Amino. Her hjælper vi hinanden, giver råd og vejledning, og bruger positiv energi på at få vore virksomheder op at køre. Men så dukker sådan en træls tråd op, hvor vi så tilsyneladende i flok skal sparke lidt nedad. Det giver måske et lille boost på samme måde som at pisse i bukserne for at få varmen, men på langt sigt, tror jeg altså at det giver dårlig karma Zip it!

Side 1 ud af 15 (145 indlæg)