Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 2 ud af 15 (145 indlæg)
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Lucas - Hosting4Real:

Jeg giver dig ret - der er massere job, hvis folk vil bevæge sig, og faktisk tage et job, selvom det ikke lige passer til deres uddannelse..

Hvorfor tror du at der står "foretrækker ansøger fra lokalområdet" i flere stillingsopslag?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Fattigdomsgrænsen i Danmark ligger omkring 8.000 kr. pr. måned.

Desuden synes jeg det er synd for dem der uforskyldt mister deres job. Langt de fleste piver ikke, men jeg synes ikke vi kan byde folk at leve for så få penge i et land som Danmark.

Pt. er der ingen Job til dem som ikke har en uddannelse, og det må samfundet håndtere. At du skriver at man sagtens kan finde et job, understeger bare at du ikke har begreb om hvad der forgår rundt omkring dig.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvad ved du reelt om hvor svært det er at få job Jacob?

Nu har jeg brugt ½ år på at søge stillinger, som jeg ved at mine kompetencer rækker til. Det er der så sådan ca. 50 - 200 der også har gjort hver gang!

36 års erhvervserfaring hjælper ikke. 17½ år på sidste job heller ikke.  Mon en alder på 52 skræmmer ?

Nu er jeg så "heldig", at jeg har haft det ½ år med fuld løn, og dermed ro til at finde noget andet arbejde, desværre uden held indtil nu. Så fremover hedder det understøttelse og flere ansøgninger.

I min verden findes der ikke skod-jobs - alt arbejde har sin berettigelse.

Når det er sagt, så skulle det vel også gerne være sådan, at ens privatliv kan fungere.

Hvor langt skal man være villig til at pendle?

Skal man lade sig skille og flytte fra hinanden fordi et ledigt job ligger langt fra boligen?

Skal man tage arbejde der ligger på tidspunkter, der gør at man aldrig har fri samtidig?

Jacob Marquez:
Hr. og Fru leverpostej
???  At håne dine landsmænd på den måde er under lavmålet.

Og nej; jeg har ikke tænkt mig at søge de jobs, som vil gøre vores dagligdag og samliv mere besværligt end nødvendigt - endnu. Det er og bliver sidste nødløsning.

Er det et udtryk for "ikke at ville" ? Er det forkert at prioritere sit privatliv?

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 11:26
Jeg tror at langtidsledige bliver stemplet som bumser når de søger jobs.

Mens feks filipinere der kommer til landet bliver set som frisk arbejdskraft

Og vdr fattigdomsgrænse så må man forholde sig til lokale forhold

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 11:28
Hej Tom

tak for dit svar og for din tid.. Jeg har ikke sammenlignet Danmark med rigtige fattige lande (bananer og pærer). Jeg synes bare det er forkert at der er nogle i Danmark, der vælger at bruge det samme ord (under fattigdomsgrænsen) om vores situtation i Danmark, når det også bliver brugt i Asien, Afrika og Sydamerika.. De jobs jeg har kendskab til er i København og i rengøringsbranchen, hvor arbejdstiden ligger uden for kontortid. Så jeg forstå udmærket at en fx faglært arbejdsløs grafiker ikke synes det er så fedt. Men come on, fattigdomsgrænse, måske lidt nederen, men prøv nu lige at være lidt taknemmelig over du er opholder dig i Danmark..

Hej Nielsen

Jeg er faktisk ikke ude på at sparke nedad, jeg er ked af du opfatter det sådan, jeg prøver mere at få folk til at vågne op, og sige til sig selv.. Fuck er det fedt jeg lever i Danmark.

Håber i begge får en god dag.

Mvh

Jacob
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:33

Michael_N:
Lucas - Hosting4Real:

Jeg giver dig ret - der er massere job, hvis folk vil bevæge sig, og faktisk tage et job, selvom det ikke lige passer til deres uddannelse..

Hvorfor tror du at der står "foretrækker ansøger fra lokalområdet" i flere stillingsopslag?

Spørg mig ikke :) Jeg har endnu ikke set en job ansøgning, hvor de foretrækker ansøgere fra lokalområdet :)

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:34

vis du får mindste løn og arbejder fuld tid er mange eksempler på du mere ved at gå kontant hjælpen

oveni vis der kun er en ledig stilling på 20 timer om ugen så tjener du måske 8000 kroner om måneden

husk vis du ikke går ind overenskomst må du gerne arbejde til 47 kroner i time , der skulle være mere motivere til tage lortet stillinger men der er kontant hjælpen bare for høj , selv ved mindste løn er det normalt den bedste løn at få at kontant hjælpe

desuden det gør mange især nystartet virksomheder eller vis tager ud til en landmand eller andet arbejder man til arbejdet er færdig og man ved udmærket godt man får mindre end mindste løn, men os iværksættere vil mange jo nok sættes os til fattige da vi ikke har meget at leve af , mange nystartet er det langt bedre løn at stoppe som og gå på social hjælp , hvorfor går man ikke det , det er fordi det er ens passion man vil startet noget nyt op

hvad er fattig er det dig som kan leve for 5000 kroner om måneden og er tilfreds med livet eller den bistands modtager der får mange eksempler over 15.000 kroner , nå derved siger det sig selv de meste fattig skal ikke finde dem som er inden i systemet , hvem er fattige altså efter kroner det er den stakkels iværksættere der knokler dagen lang og selv der har man nærmeste ikke råd til at leve , men overlever grundet sætter drastisk ned for sine udgifter

eksempel på man er ikke fattig når man er på kontant hjælpen

http://politiken.dk/politik/ECE1464960/fattige-carina-er-3000-kroner-fra-at-vaere-fattig/

Budgetter

Indtægter Udgifter
Kontanthjælp: 9.800,- Husleje 7.400,-
Boligsikring: 3.019,- El 700,-
Børnepenge: 2.908,- Telefon: 500,-
Licens 196,-
Internet 148,-
Gæld 600,-
Medicin 70,-
Hundemad 283,-
Fodbold 300
Cigaretter 500,-
I alt 15.728,- I alt 10.697,-

Rest: 5.031 altså her et eksempel overførelse indkomst , det er mere end en fik den gang på mindste løn

hvem er fattige når de ikke findes i det social system når man kigger i antal kroner det er de helt uden for systemet hjemløse og dem på mindste løn eller en lavere løn

jo det er let få arbejde vis altså vil arbejde til mindste løn eller har dårlige vilkår arbejder under eller man får mindre end mindste løn , det kan også være let at få arbejde vis du er meget høj kvalificeret en god uddannelse og er super dygtige til et fag som der ikke er mange som der er lige så dygtig som dig.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 11:38
Man ska huske på tager folk lavtløns job så falder deres købekraft.
Grunden til at mange butikker har gået ned er at folk har tænkt sig om inden de køber noget
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 11:38

Det er svært at finde job ja. Jeg har søgt job i 1,5 år, og får afslag hver gang. Jeg har kandidatgrad i International busniess, men har søgt fra receptionist til kontormedhjælper. og nej man kan ikke søge al mulige lortetejobs, det nytter ikke at møde op på arbejde når man hader jobbet. Og kan ikke pendle 4 timer om dagen,fordi min mand pendlet. Vi har 2 børn..

Derfor har jeg besluttet at starte noget selv, jeg kommer ikke til at miste noget.. Har ikke fultidsarbejde.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:40

Remydk:

Fattigdomsgrænsen i Danmark ligger omkring 8.000 kr. pr. måned.

Desuden synes jeg det er synd for dem der uforskyldt mister deres job. Langt de fleste piver ikke, men jeg synes ikke vi kan byde folk at leve for så få penge i et land som Danmark.

Pt. er der ingen Job til dem som ikke har en uddannelse, og det må samfundet håndtere. At du skriver at man sagtens kan finde et job, understeger bare at du ikke har begreb om hvad der forgår rundt omkring dig.

så er man heller ikke fattig det er altså efter skat http://politiken.dk/debat/ECE1520207/der-er-fattigdom-i-danmark-punktum/ desuden er det mere i dag end 8000 kroner da fattigdoms grænsen er rykket op ad , dine tal er nogle gamle tal i dag er det nærmer 10.000 kroner

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 2 ud af 15 (145 indlæg)