jeg prøver mere at få folk til at vågne op, og sige til sig selv.. Fuck er det fedt jeg lever i Danmark.
Arj, hvis du ikke selv kan se hvor arrogant den sætning er, så taler vi to simpelthen ikke samme sprog. Det er sgu så nemt at sidde på sin høje hest med sit på det tørre og bede andre om at være lidt glade. Jeg vil citere snobberne fra Rytteriet: "De fattige, de er sgu så kedelige!" ;)
Og igen: du skriver i et forum for iværksættere, så hvorfor er det egentlig de ledige som du henvender dig til? Du skulle da snarere henvende dig til de iværksættere som piver over hvor svært det er, at starte og drive virksomhed i DK. Skal de ikke også være glade og taknemmelige for at de befinder sig i DK, og stoppe deres piveri over regeringen, og afgifter, og bureaukrati, og skatten er sååååååå høj, osv., osv., osv.
Man ska huske på tager folk lavtløns job så falder deres købekraft. Grunden til at mange butikker har gået ned er at folk har tænkt sig om inden de køber noget
staten kunne sikkert give løntilskud til virksomheder netto medarbejder 3000 kroner hver måneden så var de fik det samme som en på kontant hjælpen , det vil ikke styrke dog de kroner skal vi så betale i skat så derved er det løn der skal stige og ned ad med kontant hjælpen
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg er ikke ude på at håne mine med danskere, du må undskylde hvis du har opfattet det sådan. Jeg har personligt aldrig prøvet og være arbejdsløs i Danmark og har faktisk heller ikke rigtig haft venner som har været det, medmindre de selv lige har valgt, et halvt år på dagpenge.
Ang til hvad man skal ofre for at få sig et job, så man kan overleve? det kan jeg ikke svare dig på, det er vel en personlig sag, hvad man er villig til at opgive? Jeg har snart selv kendt rigtig mange Filippinske au-pair mødre, som har været nødt til at rejse til Danmark og Norge i op til 4 år, for at tjene 3000 kr om måneden til deres 4 måneder gamle baby. Det har de været villige til at opgive, for at kunne overleve.
Min pointe er bare verden bliver mindre, og det smørhul vi danskere har levet i, i de sidste mange år, ikke kan fortsætte på samme måde. Alt bliver jo internationaliseret.
Jeg synes bare vi skal være taknemmelige for det luksus samfund vi på mange måder stadig har, og se det i et større perspektiv. Og så ellers prøve at være glade og possitive..
Spørg mig ikke :) Jeg har endnu ikke set en job ansøgning, hvor de foretrækker ansøgere fra lokalområdet :)
Fks denne http://www.jks.dk/jobannonce.asp?AjrDcmntId=11506
Det anbefales man er fra lokal området - dette betyder ikke, at du ikke kan få jobbet. Nogle firma'er siger også 'det anbefales du har en bachelor' - det betyder ikke at man ikke kan få stillingen, hvis du ikke har en bachelor :)
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Filippinske au-pair mødre, som har været nødt til at rejse til Danmark og Norge i op til 4 år, for at tjene 3000 kr om måneden
Forklar mig lige regnestykket?
Lidt sat på spidsen, så kan jeg påstå at du hermed siger at DK og Norge er socialkontor for Filippiner som kommer hertil og underbyder vores lønniveau og tager jobs fra os. Dertil kan jeg også påstå at flere af dem, sender pengene hjem til familien og derved mister vi den omsætning i landet...
Grunden til de kommer hertil er jo også at de ikke har mulighed i deres eget land, det har vi i Danmark fordi vi igennem mange år har bygget det samfund op vi har idag!
Og stadig, er der ingen endnu der er kommet med konkret jobs de ikke kan få besat - hvis så, så ved jeg flere rekrutteringsvirksomheder der vil slikke sig om munden :-)
Grunden til at folk rejser langt er pga de vil have en bedre fremtid. Feks kommer østarbejder hertil fordi at vores lønninger er højere end deres.
vis man fik en højere løn end kontant hjælpen ved at tage en netto stilling i Herning og skal flytte dertil fra københavn , skulle man enten meget op i løn eller kontant hjælpen ned , så du har ret lønnen den betyder en del
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows