Alle odds har helt sikkert været imod Enan Galaly, da han som 20 årig rejste fra Egypten til Østrig med 10 pund på lommen. I Wien boede han på gaden og levede af mad fra skraldespande.
Senere samme år tog han til DK og arbejdede som opvasker. Hele tiden tilbød han på hotellet at han ville arbejde gratis . Han gjorde således : Enan arbejder som opvasker, men vil gerne frem i livet. Han indser at få at stillingen højere oppe i systemet, må han lave lidt ekstra gratis arbejde indenfor netop den stillings arbejdsbeskrivelse. Det gør han så, og læser om drift af hoteller og økonomi samtidig. Som opvasker. Og samtidig bliver han mobbet af en af cheferne der kalder ham med racistiske ord.
Men han bliver ved. Han bliver receptionist, hotelbestyrer og ejer nu en kæde af hoteller og er blevet slået til Ridder af Dannebrog.
Der er desværre ikke så meget med Enan derude på nettet, men her en lille video med ham. Lig mærke til slutsætningen : " Jeg startede med at arbejde hårdt for at få et sted at sove og noget at spise. Det er stadig det der driver mig "
Lidt inspiration til en fredag. Nu holder jeg fri. God weekend
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Her er hvad han sagde til en forsamling af muslimske unge mænd til et foredrag i Aarhus :
"
»Jeg er misundelig på jer. Ja, jeg har formue, og jeg nyder respekt, Men
I har fået langt mere af Danmark, og har langt større muligheder, end
jeg nogensinde har haft. I får undervisning, I får psykologhjælp. I får
lejligheder og I får penge. Jeg har aldrig fået en pind.«
Enan
Galaly så bestemt ud over forsamlingen, hvor der gik et stille sus
gennem lokalet, da den tidligere opvasker fortalte, at hans koncern i
dag ejer værdier for over en milliard kroner.
»Men jeg har heller
ikke haft tid til at sidde på café eller i basaren og diskutere politik
fra andre lande. Jeg havde alt for travlt med at arbejde. I bliver sure
på samfundet, hvis noget går jer imod. Men uanset, hvad I har oplevet,
har jeg oplevet noget, der er værre. Forskellen er, at I kan finde på at
slå, hvis I bliver sure. Jeg tænkte bare, at så måtte jeg arbejde
dobbelt så hårdt for få respekt "
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Der var også en dokumentar for et stykke tid siden med nogle kriminelle, som fik en ekstra chance på arbejdsmarkedet. Mener, at han var en af dem, som tog en af dem ind på prøve.
Han er virkelig en at se op til! Han tager intet for givet, og hver gang han oplever modgang, vil han bare gøre det endnu bedre! Meget beundringsværdigt!
Der er også en side på facebook, hvor der står nogle flere facts omkring ham.