Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra hjemløs til milliardær i Danmark. Og med muslimsk baggrund

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alle odds har helt sikkert været imod Enan Galaly, da han som 20 årig rejste fra Egypten til Østrig med 10 pund på lommen. I Wien boede han på gaden og levede af mad fra skraldespande.

Senere samme år tog han til DK og arbejdede som opvasker. Hele tiden tilbød han på hotellet at han ville arbejde gratis . Han gjorde således : Enan arbejder som opvasker, men vil gerne frem i livet. Han indser at få at stillingen højere oppe i systemet, må han lave lidt ekstra gratis arbejde indenfor netop den stillings arbejdsbeskrivelse. Det gør han så, og læser om drift af hoteller og økonomi samtidig. Som opvasker. Og samtidig bliver han mobbet af en af cheferne der kalder ham med racistiske ord.

Men han bliver ved. Han bliver receptionist, hotelbestyrer og ejer nu en kæde af hoteller og er blevet slået til Ridder af Dannebrog.

Der er desværre ikke så meget med Enan derude på nettet, men her en lille video med ham. Lig mærke til slutsætningen : " Jeg startede med at arbejde hårdt for at få et sted at sove og noget at spise. Det er stadig det der driver mig "

Lidt inspiration til en fredag. Nu holder jeg fri. God weekend

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er hvad han sagde til en forsamling af muslimske unge mænd til et foredrag i Aarhus :

"

»Jeg er misundelig på jer. Ja, jeg har formue, og jeg nyder respekt, Men I har fået langt mere af Danmark, og har langt større muligheder, end jeg nogensinde har haft. I får undervisning, I får psykologhjælp. I får lejligheder og I får penge. Jeg har aldrig fået en pind.«

Enan Galaly så bestemt ud over forsamlingen, hvor der gik et stille sus gennem lokalet, da den tidligere opvasker fortalte, at hans koncern i dag ejer værdier for over en milliard kroner.

»Men jeg har heller ikke haft tid til at sidde på café eller i basaren og diskutere politik fra andre lande. Jeg havde alt for travlt med at arbejde. I bliver sure på samfundet, hvis noget går jer imod. Men uanset, hvad I har oplevet, har jeg oplevet noget, der er værre. Forskellen er, at I kan finde på at slå, hvis I bliver sure. Jeg tænkte bare, at så måtte jeg arbejde dobbelt så hårdt for få respekt "

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 12:46

Der har været en dokumentar om ham på DR for et par år siden. Imponerende historie

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 12:49

Jeg elsker succeshistorier. Den her synes jeg er specielt inspirerende, da han virkelig startede fra mindre en bunden.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:50

Der var også en dokumentar for et stykke tid siden med nogle kriminelle, som fik en ekstra chance på arbejdsmarkedet. Mener, at han var en af dem, som tog en af dem ind på prøve.

Michael

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 12:52

Der er nogen der bare har det i sig Big Smile

Imponerende historie, og en lektie til os andre.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:00

Man kan kun have dyb respekt for sådan en mand Yes

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 4. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:05

Dog drivkraft alle kan lære af.

Et eksempel på en som virkelig har fortjent sin succes..

GOD WEEEKEND!!

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:31

Super god inspiration. Mener jeg har læst den før, nok i en avis. Disse historier er altid fantastiske og giver godt mod på livet :)

Ja, det kræver tanke og knofedt at nå derhen man virkelig vil, hvilket han tydelig viser. Mange tak for indlægget!

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 21:50

Rigtig godt klip!

Han er virkelig en at se op til! Han tager intet for givet, og hver gang han oplever modgang, vil han bare gøre det endnu bedre! Meget beundringsværdigt!

Der er også en side på facebook, hvor der står nogle flere facts omkring ham.

Den skal jeg helt klart være medlem af!:http://www.facebook.com/group.php?gid=49516188113

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)