Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kom nu danskere, stop med at tude..

Side 12 ud af 15 (145 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

@ trådstarter -

Så du mener at hvis alle tog et job de ikke var uddannet til var arbejdsløsheden væk? Der er ca. 12900 jobs ledige på jobindex, men der er 6,5% af de arbejdsduelige som er ledige i Danmark! 

Dem der er uddannet i mange år og som har været villige til at uddanne sig og være med til at præge Danmarks fremtid skal altså være rengøringsmænd og stå på pizzariaer bare for ikke at være arbejdsløs? 

Hvis du vidste hvad det kan gøre ved en mand som er højt uddannet og har valgt at tage den lange uddannelse, hvor andre ville være siet fra fordi de ikke kunne gennemføre gymnasiet eller universitetet, hvis han pludselig skulle gøre rent til mindsteløn eller tilsvarende mister man sig selv og sin stolthed, det kan føles som et kæmpenederlag - synes det er helt ok at de kompetente ikke søger job hvor de er overkvalificerede og spilder deres lange uddannelse som staten og den danske befolkning har investeret i - det er et samfundsproblem som skal løses da krisen nok ikke går over imorgen.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:47

Mikael christiansen:

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

Mikkel og Sarah:

Rammer nok nogen nu, men prøver aligevel :)

Hvem bestemmer om vi er fattige eller rige ? Hvor går grænsen til fatigdom..

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Jeg fungere ikke som ansat og det at nogen skal bestemme hvad jeg skal hvornår.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

Jeg har valgt min fremtid, selvstændig eller kontanthjælp.. 

Aldrig nogensinde arbejde som ansat igen

enig jeg føler mig heller ikke fattige selv om jeg mindre end ½ at leve end en på kontant hjælpe og masser af iværksættere det samme de lever langt under kontant hjælpen og man kan jo ikke gå op på kommune bede om støtte så man har flere kroner for man har en virksomhed

Al respekt for din iværksætter-ånd, Mikael, men det lyder godt nok som om, at du presser dig selv usædvanligt hårdt. Pas nu på med at lægge alle dine kræfter på Amino. Det er ikke her, du tjener mange penge, så sørg også for at komme ud (og vidt) omkring!

Dbh

Thomas

så skulle du prøve at blive fejl behandlet fra man er 4 år til man er 11 år og være mere ikke i hjemme hos min mor og far i lange perioder  i mit liv da læger gav en noget forkert medicin , det kan man kalde et hårdt liv

Puha, ja - det forstår jeg godt, Mikael. Men det jeg mente med det, er også bare, at du også skal sørge for at promovere din virksomhed andre steder end på Amino. Du skal ses af mange andre end lige "nystartede" virksomheder, der er så små, at de næppe vil bruge din service.

Amino er et fantastisk sted at hente hjælp og yde hjælp, men det er ikke nødvendigvis her, du får nye kunder. Det var mere det, jeg hentydede til. Fint, du er aktiv på Amino, men sørg også for at opsøge en lang række andre potentielle kunder. Du er så aktiv herinde, at du virkelig fortjener at blive belønnet for din indsats, men jeg tror, at du vil hente flere opgaver hjem, hvis du aktivt opsøger mere etablerede virksomheder :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:59

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

Mikkel og Sarah:

Jeg har været på kontanthjælp og der fik jeg alt i alt flere penge end på mit job når jeg regnede alle de ting jeg fik støtte til at kommunen, så job var mindre penge værd for mig og jeg fik mere tid til fritidsaktiviter på kontanthjælpen, alt i alt var det jo en skøn ting.

Nu har jeg så valgt og springe på iværksættervognen igen og har knap det der svare til kontanthjælp, men jeg har min frihed, bruger dog en sindsyg masse timer og går mit udstyr istyker skal jeg selv betale det og så er jeg under kontanthjælpsgrænsen igen, men er jeg fattig ? Nej det synes jeg absolut ikke jeg er.. Jeg får mad på bordet og får nyt tøj når jeg vil have det.

Jeg synes måske lidt formange danskere er alt for forkælet, man gider ikke flytte efter et job, man vil have det store hus istedet for at flytte i lille lejlighed. Danmark er et lille land, man er jo aldrig mere end 5 timer fra venner/familie i lille Danmark.

tog/bus og cykler er jo opfundet, så undskyldningen for ikke at komme afsted hvis man ønsker arbejde eksistere ikke.

Min bil døde og jeg var heldig og få lånt en cykel, men jeg gav ikke op og sagde øv nu er det kontanthjælp, selvom den ville give mig flere penge.

Vil du have et arbejde så er det bare at søge og komme igang, min kæreste sagde op for 3 mdr siden fra sin stilling og har fået tilbudt 3 job og hun er ufaglært, så de er der altså og de er til at få hvis man gider bevæge sig efter dem.

Jeg gider virkelig ikke arbejde for andre som ansat, jeg hader det som pesten og bliver altid uvenner med chefen, faktisk aldrig haft job mere en fra 1 dag til 1 mdr, sory havde et job et helt år, men så var det også slut.

Kontanthjælpen kan man altid få og der er heller ikke nogen der bestemmer, man kan jo se hvor let det i Danmark er at være "pykisk syg" så man slipper for aktiveringen eller gå til lægen og bede om en ADHA dianogse, så kan man også fede den

Jeg synes virkelig der er mange ting der ikke fungere i Danmark når vi har dette emne oppe, hvorfor skal man belønnes for at gå hjemme på kontanthjælp og straffes for at arbejde ?

enig jeg føler mig heller ikke fattige selv om jeg mindre end ½ at leve end en på kontant hjælpe og masser af iværksættere det samme de lever langt under kontant hjælpen og man kan jo ikke gå op på kommune bede om støtte så man har flere kroner for man har en virksomhed

Al respekt for din iværksætter-ånd, Mikael, men det lyder godt nok som om, at du presser dig selv usædvanligt hårdt. Pas nu på med at lægge alle dine kræfter på Amino. Det er ikke her, du tjener mange penge, så sørg også for at komme ud (og vidt) omkring!

Dbh

Thomas

så skulle du prøve at blive fejl behandlet fra man er 4 år til man er 11 år og være mere ikke i hjemme hos min mor og far i lange perioder  i mit liv da læger gav en noget forkert medicin , det kan man kalde et hårdt liv

Puha, ja - det forstår jeg godt, Mikael. Men det jeg mente med det, er også bare, at du også skal sørge for at promovere din virksomhed andre steder end på Amino. Du skal ses af mange andre end lige "nystartede" virksomheder, der er så små, at de næppe vil bruge din service.

Amino er et fantastisk sted at hente hjælp og yde hjælp, men det er ikke nødvendigvis her, du får nye kunder. Det var mere det, jeg hentydede til. Fint, du er aktiv på Amino, men sørg også for at opsøge en lang række andre potentielle kunder. Du er så aktiv herinde, at du virkelig fortjener at blive belønnet for din indsats, men jeg tror, at du vil hente flere opgaver hjem, hvis du aktivt opsøger mere etablerede virksomheder :-)

Dbh

Thomas

jeg er slet ikke komme til den fase promovere virksomheden , jeg har ikke styr på pigerne på siden , undervisning og kontrakten og få dem til at betale skal første fungere , man tager et trin ad gangen og jeg er i start fasen lige nu , så en iværksættere siden er nok det bedste sted være . aktiv 

det er dog gået lige lovligt lang tid for mig at finde ud ad styre siden lige nu , men jeg arbejder lige nu på det  , så jeg kan komme videre i fasen , nogle tror måske kommet længere men det er jeg ikke

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:03

Mikael christiansen:

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

TT Tekstforfatter:

Mikael christiansen:

Mikkel og Sarah:

Dbh

Thomas

Dbh

Thomas

jeg er slet ikke komme til den fase promovere virksomheden , jeg har ikke styr på pigerne på siden , undervisning og kontrakten og få dem til at betale skal første fungere , man tager et trin ad gangen og jeg er i start fasen lige nu , så en iværksættere siden er nok det bedste sted være . aktiv 

det er dog gået lige lovligt lang tid for mig at finde ud ad styre siden lige nu , men jeg arbejder lige nu på det  , så jeg kan komme videre i fasen , nogle tror måske kommet længere men det er jeg ikke

Ok, fair nok, Mikael. Det troede jeg så også. Men held og lykke med det. Med din kampånd har du sikkert gode succes-vilkår! Yes

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 09:38
Kære alle

Igen tak or alt jeres feedback, sjovt at sådan et emne er så følsomt.. Og beklager igen, hvis du føler jeg har fornærmet dig.. Det kan godt være det ikke er alle der kan finde et job.. Min pointe var kun, at jeg synes vi skal se vores situtation i Danmark, i et større perspektiv..

Håber i alle får en dejlig dag..

Mvh

Jacob

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

StreamingFitness.dk:

@ trådstarter -

Så du mener at hvis alle tog et job de ikke var uddannet til var arbejdsløsheden væk? Der er ca. 12900 jobs ledige på jobindex, men der er 6,5% af de arbejdsduelige som er ledige i Danmark! 

Dem der er uddannet i mange år og som har været villige til at uddanne sig og være med til at præge Danmarks fremtid skal altså være rengøringsmænd og stå på pizzariaer bare for ikke at være arbejdsløs? 

Hvis du vidste hvad det kan gøre ved en mand som er højt uddannet og har valgt at tage den lange uddannelse, hvor andre ville være siet fra fordi de ikke kunne gennemføre gymnasiet eller universitetet, hvis han pludselig skulle gøre rent til mindsteløn eller tilsvarende mister man sig selv og sin stolthed, det kan føles som et kæmpenederlag - synes det er helt ok at de kompetente ikke søger job hvor de er overkvalificerede og spilder deres lange uddannelse som staten og den danske befolkning har investeret i - det er et samfundsproblem som skal løses da krisen nok ikke går over imorgen.

i alt forstår jeg ikke dit indlæg , men gætter på jeg tror forstod det efter læst det en par gange nu ?

forklare lige det  noget bedre, jeg fatter ikke hoved eller hale i dit indlæg , du påpeger jo netop et problem der er lige nu folk er ikke villige til søge andet jobs , jeg forstår på dig , du kommer med et problemerne der gør vi har et lidt svære krisen grundet de problemer du skriver om folk ikke uddanner sig til andre jobs og ikke tager lavere stillet jobs , derved skal man nok , tage indlægget at du påpeger noget der skal laves om at vi skal være bedre til dette her tage lavere stillet jobs og omstille os

hvorfor skal en overkvalificeret  ikke vælge et lavere stillet jobs vis der ikke er brug for den arbejdes kraft så kan rigtigt mange gå på livstids ledighed , der er rigtig mange der ikke bruger sin uddannelse , men det er ikke korrekt det er spild af tid de har lært og især vis de kan finde ud ad også hjælpe samfundet både tage arbejde , de er langt overkvalificeret til og de videre uddaner sig andet der er brug for og som måske også er jobs med en lavere løn , det vigtigste er man laver det der er brug for i samfundet , det vil nogle måske mene er ledighed , der er jeg bare uenig , jeg mener man skal begynde lave noget andet uddanne sig til andet tage andet arbejde

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 11:19

Mikael christiansen:
hvorfor skal en overkvalificeret  ikke vælge et lavere stillet jobs vis der ikke er brug for den arbejdes kraft så kan rigtigt mange gå på livstids ledighed

Lige præcis.. god ponte Mikael..

God weekend

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 11:38

Jeg ville nu nok mene, at det firma som vælger en person, som er overkvalificeret er ret inhabil.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:14
Det er et problem når det bedre kan betale sig at modtage kontanthjælp i stedet for et lavtlønsjob

MEN man ska være forsiktig med at kræve at folk tager ukvalificerede jobs når arbejdsgiver mener at feks itingeniøren som tager et job som it-supporter på en skole er inhabil arbejdskraft.

Og ligeledes når det handler om mobilarbejdskraft, det nytter da ikke noget at stille krav om at arbejdsstyrke ska være mobil, når arbejdgiver mener at de ikke er ligeså lojale (at de siger op når de finder noget nærmere hjemmet)

Og her i ugen hylede vikarbyråer op om at de ikke kunde få folk.

Så læser man i kommentarer til artiklerne at der flere som står opskrevet hos byrået.. men ikke har hørt en lyd fra dem.....
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:00

Kim:

Jeg ville nu nok mene, at det firma som vælger en person, som er overkvalificeret er ret inhabil.

så mener man er udygtig og dum fordi man vælger et jobs man er overkvalificeret til , den forstår jeg ikke lige hvad du mener med http://da.wikipedia.org/wiki/Inhabilitet

samfundet vis man tænker på det og du laver noget der mangler arbejdskraft ekstrem vigtigt at vi flytte os og lave andet end vi uddannet til , ellers vil samfundet går endnu mere nedad vis alle har den holdning , så kan du tro der er mange dobbelt flere arbejdsløs i danmark vis alle gjorde efter din holdning

jeg kender ikke tallene for hvor mange der taget et jobs de er overkvalificeret til  men de er rigtige høje så , men her er hvad folk mener selv  http://www.b.dk/nationalt/hver-fjerde-foeler-sig-overkvalificeret-til-jobbet efter disse tal er cirka 4 så derved mener du vi skal i stedet have 25% mere arbejdsløshed i danmark eller hvad mener du lige med dit indlæg , vis jeg forstået dit indlæg korrekt er det en katastrofe for den danske økonomien vis alle gjorde dette  som du mener ingen skal tage et jobs som  de er overkvalificeret til

Side 12 ud af 15 (145 indlæg)