Jeg har læst hele den lange tråd, som er fuld af gode overvejelser, gode idéer og muligheder. Jeg får lyst til at supplere trådstarter fordi vores livsomstændigheder ligner hinanden. Jeg er lige så gammel som dig, har 3 børn i alderen fra 4-12 år og et offentligt lederjob på fuld tid. For 2 år siden satte jeg mig det mål, at ved udgangen af 2012 skulle jeg kunne tjene mindst kr. 15.000,- hver måned på at blogge. Målet med disse penge er udelukkende at donorere dem til godgørende formål. Jeg har arbejdet målrettet, intensivt, systematiseret min tid, planlagt og har arbejdet på mine projekter 1-3 timer om dagen. Med en stram deadline kan det sagtens lade sig gøre - og så som familiefar. Tålmodighed kan være en dyd, men jeg kan se, at det betaler sig. For snart 2 år siden startede jeg en blog indenfor en humanistisk niche, som inden havde tænkt på før. Igennem de sidste 2 år har bloggen opnået rigtig gode positioner i Google, jeg har fået aktivt brugerforum - primært kvinder i alderen 35-50 år med 300 aktive brugere og jeg har mere end 1500 daglige besøgende. Det har krævet blod, sved og tårer. Da jeg startede anede jeg ikke engang hvordan man oprettede en blog hos wordpress. Men jeg har været passioneret, struktureret og det samme kan du også være! Vær tålmodig, vid, at det tager tid, arbejd målrettet og intensivt og lad være med klage. Mister du gejsten må du forsøge at få den tilbage eller også må du lukke den. Lad være med at give op. Jeg har nu sat mig et nyt mål, der hedder at jeg i 2015 siger mit arbejde op for at blive selvstændig blogger på fuld tid. Det skal nok lykkes. Så op på hesten igen. Vær fokuseret og målrettet. Planlæg din arbejdstid. Jeg arbejder f.eks. aldrig imellem kl. 16-20, da der skal være tid og plads til børnene og manden. Køb dig eventuelt fra rengøring. Køb ind på nettet. Giv børnene pligter. Kys din kone lidt ekstra og hun vil kun blive begejstret over, at du har dedikerede mål. Held og lykke Mette |
Sådan noget tager tid og tålmodighed!
Bliv ved og sørg for holde konkurrencer og skrive en masse artikler og emne ...