Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antipiratgruppen får ung mand (Amino bruger) anholdt på grund af 1000 stk musik numrer

Side 7 ud af 25 (246 indlæg)
Tilmeldt 24. Jan 11
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet havde læst indlæg for hurtigt og misforstået.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:17

Gita Street:

Thomas Frost:
Jeg tror du blander tingene sammen.

Citat fra juristen:

"Såvel skribenterne af de pågældende indlæg som den ansvarlige for portalen risikerer straf og erstatningsansvar, såfremt der offentliggøres indlæg med opskrifter på oplagte ulovligheder."

Hvis du kan linke til en sag der har dannet præcedens ser jeg det gerne.

Ligesom med diskussionen på studieportalen omkring metoder til at dræbe, så kan ytringsfriheden heldigvis ikke bøjes. Man må ifølge straffeloven ikke opfordre til ulovligheder, men det er ikke ulovligt at skrive om.

Der er mange medier der dagligt skriver hvordan man præcis begår ulovligheder, men så længe de ikke opfordrer til det bliver de ikke straffet.

Men som sagt, hvis der er sager hvor folk er blevet straffet for at bruge deres ytringsfrihed UDEN at have opfordret til noget ulovligt tager jeg gerne mine ord i mig igen.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:20

Jesper Sølund:

Smart link bait :-)

Det var også min første indskydelse. Det vil jeg da håbe for ham :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 18:22

Gita Street:

Jesper Sølund:

Smart link bait :-)

Det var også min første indskydelse. Det vil jeg da håbe for ham :-)

Ej jeg mente det nu ikke, bare plathed :-) selvfølgelig er det ikke linkbait :-)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:25
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost :

Paragraf 136 i det her dokument : lige her

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimi Hove:

Thomas Frost :

Paragraf 136 i det her dokument : lige her

Jeg ved ikke om vi læser det samme, men der står at den som tilskynder til, eller billiger en ulovlig handling.

Som jeg læser det er det jo nøjagtigt det jeg siger.

Man må gerne diskutere måder at dræbe på, men man må ALDRIG tilskynde eller billige det.

Grunden til vi gerne må diskuttere måder at dræbe på, måder at lave sprængstoffer, hvordan man dyrker hamp, måder at være anonym på når man downloader film osv osv er netop vores ytringsfrihed.

Hvis du har en sag hvor en person er dømt for udelukkende at bruge sin ytringsfrihed UDEN at tilskynde eller billige en ulovlig handling ser jeg den gerne.

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 18:51

Jeg vil først og fremmest gerne sige tak til jer alle sammen. Det er godt at se, at jeg ikke er den eneste, der synes, at dette er en interessant sag - om I så ser det fra mit synspunkt eller et andet, er en anden sag. Tak fordi, at I er med til at sætte fokus på sagen, i det mindste.

Nu til sage; Jeg er blevet anklaget for en del ting i dag efterhånden, så jeg tager mig lige den frihed, at udrydde et par misforståelser:

Jeg er ikke blevet anholdt. Jeg fik fortalt, da jeg blev hevet ud af forelæsningen tidligere, at jeg enten kunne behave, eller vi kunne gøre det på den hårde måde, og jeg kunne blive anholdt. På det her tidspunkt vidste jeg knap nok, om jeg var anklaget for brud på SL § 299b eller mord. Jeg kom i hvert fald i tvivl.

Jeg er ikke fornærmet over, at jeg er blevet snuppet. Jeg er overrasket over fremgangsmetoden, og at det kan være politiets og retssystemets tid værd, at jeg har hentet approx. 50 (nu konfiskerede) film. Det kan jeg faktisk godt blive lidt fornærmet over, hvis vi skal bruge det ord. Derudover også, at politiet skal bruge hele min computer og ikke bare min harddisk. 

Min side beskæftiger sig med alt og intet indenfor online anonymitet, fildeling, root + jailbreak af telefoner samt anden sjov. Jeg viser, hvordan man undgår, at alle kan se, hvad man laver på nettet (men jeg skulle have skjult registratoroplysninger på domænet, fjols). Jeg kan godt lide at sidestille det med en tøjforretning, der sælger elefanthuer - det er ikke  andet end bankrøvere, hvis jeg må have en fordom, der benytter dem, men tøjbutikken er nu i sin ret til at sælge dem alligevel.
Hvorvidt det, jeg har gjort på min side, er strafbart eller ej, er der ingen der ved - Jeg er blevet sigtet (proforma, er mit bud) for brud på ophavsrettighedsloven og straffeloven, og ikke for terrorloven eller andet sjov. 

Jeg har intet problem med de politibetjente, der har brugt hele formiddagen på at køre fra Odense til Aarhus. De gjorde deres arbejde, og det har jeg respekt for. Hvordan politiet bliver brugt i denne sag af Antipiratgruppen er en helt anden ting, som jeg ikke har respekt for. Der er en stor forskel. Jeg ser på mange måder politiet som et lige så stort "offer" (Jeg er forbryderen, ikke ofret, I know, men i denne forstand, nevertheless) som mig i den sag her, når de tvinges til at bruge deres ellers sparsomme ressourcer på så definitivt små sager som det her. No wonder det kan være svært for politiet at nå det hele.

Jeg har stor respekt for musikere og filmmagere. Jeg har selv spillet med i et band i 4 år, og de spiller skam stadigt; Jeg havde blot jura-drømme, der ødelagde mine muligheder for at deltage. Jeg ved, at de ville give deres højre arm for, at folk gad piratkopiere deres ting. Det er en meget unuanceret debat i det hele taget; enten er alle musikere stenrige, og de "fortjener det", eller så er de fattige som kirkerotter. Der findes mange i mellem, hvor piratkopiering er en måde til at udbrede deres musik til et nyt publikum. Ditto for film - Jeg havde aldrig købt visse uspecifikke film, havde jeg ikke først set dem ad anden vis.
Desuden har jeg altså ikke et eller andet suspekt forhold til medier som et hele. Jeg var i biografen med en ven i fredags, købte et spil sidste uge (Fifa 12) og var til koncert for en måned siden. At jeg skulle piratkopiere i 3-4 år for at opbygge mig en base på 50 film siger vist det hele. Det er på hobbyniveau. Men vi er åbenbart alle guds fromme børn herinde. q:o

Don't do the crime, if you can't do the time - Yep, jeg kender den godt. Udmærket ordsprog. Gælder så absolut også her. Jeg havde blot ikke forventet, at 50 film ville blive mødt med sådanne repressalier, men der kan man bare se.

Igen, tak fordi, I vælger at tage stilling til sagen. Jeg besvarer de mange kommentarer indlægget om antipiratgruppen har fået senere i aften. 

Nu vil jeg have aftensmad. Det har været en lang dag. Skype-Smile

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:52
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes godt nok der er mange som er lige lovligt hellige i denne debat. Skal jeg virkelig tro på i aldrig har downloadet et musiknummer med Kazaa, Napster eller Torrent? I har aldrig streamet en boksekamp eller fået et pc spil på en brændt cd dengang det foregik?

Sorry, men den køber jeg ikke!

Og lad os lige for en god ordens skyld slå fast at det ikke er tyveri at kopiere. Ved tyveri tager du noget som ejeren så ikke kan få glæde af, men det sker jo ikke ved fildeling.

Sørg for at få en god advokat Halfdan, de her sager bliver ved med at være principielle. Jeg er sikker på du vil kunne få støtte fra diverse organisationer.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:03

Niels Henriksen:
Ja korrekt men politiets ressourcer er rimelig begrænset så derfor i sager som disse der tager de dem der snakker højt om det.

Det giver god mening. Kommer man som enkeltperson i klammeri med en gruppe, er det smarteste jo også at tage den mest højtråbende ud, så er der en vis sandsynlighed for at de øvrige dropper deres forehavende. (I de tilfælde er der dog som regel en grund til at den person råber højest.. :o) ). Men antipiratgruppen får jo virkeligt manifesteret et budskab ved at få ram på Halfdan, og han hjælper dem oven i købet med dette, ved at udbasunere det til alle andre.

BZR:
Dernæst undrer jeg mig. Er det smart at sidde og indrømme det hele?

Nej det er ikke særligt smart. Hverken til politiet, eller efterfølgende på nettet. Vi har ytringsfrihed, og ikke ytringspligt. Vælger vi at bruge denne ytringsfrihed, kan det ende med at skade os selv. Det tror jeg Hafdan kommer til at lære, desværre på den hårde måde.

Jeg ser ingen grund til at kritisere politiet for at udføre deres arbejde i denne sag. Det er korrekt at det virker lidt tilfældigt hvem det kommer til at gå ud over, men der er ikke mulighed for at gå efter alle. Og man må sige, at de her får fuld valuta for pengene. Nok ikke i form af en rigtig hård dom (afhængig af hvor meget han har valgt at sige til politiet, og hvor meget de har lyst til at manipulere med dette), men i form af at de får spredt et budskab om, at ingen sag er for lille, så betal for jeres film og musik, eller vær klar til at tage konsekvensen.

De har heller ikke mulighed for at stoppe alle der taler i telefon mens de kører bil, eller alle spritbilister osv. Men de tager løbende nogen, og dermed ved alle at der er en risiko for at blive straffet, hvis vi alligevel vælger at overtræde loven

Og så kan jeg ikke helt forstå hvordan han er kommet frem til at Antipiratgruppen (eller hvad de hedder i dag), kræver 6 års fængsel. Det er trods at ikke dem men anklagemyndigheden, der bestemmer hvor hård straf der kræves. og naturligvis dommeren i sidste ende, der bestemmer hvad det ender med. I det øjeblik sagen er overgivet til politiet, har de intet med dette at gøre. De kunne vælge at køre en civilsag, og kræve x antal kr. i erstatning. Men mon ikke han har fået at vide, at maksimumstraffen for hans forbrydelse, er 6 års fængsel.

Jeg er ikke tilhænger af at downloade ulovligt materiale, men jeg kan heller ikke blive forarget over at nogen vælger at gøre det. Alle har et valg, og vælger man at bryde loven, kan det have konsekvenser. Men jeg er overrasket over at man først vælger at overtræde loven, og bagefter ynke over at det har konsekvenser. Det er ikke godt nok.

Tag straffen som en mand, og lær af det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 19:05

Hej Halfdan,

Jeg er mere eller mindre sprunget direkte frem til din post, da de foregående siders læsning simpelthen blev for meget tovtrækning. Jeg har en okay erfaring fra fora online og jeg ved, at denne sag (læs: diskussion) aldrig kan ende før den fjernes Smile

Du har gjort noget forkert - nu må du betale for det. Og så er den sag sådan set ikke længere, uanset hvordan man vender og drejer det!

Håber dog du slipper med 'skrækken'. En masse held og lykke herfra. 

Mvh Dennis

PS. Mange kunne lære din måde at tackle tingene på imo! Yes

Side 7 ud af 25 (246 indlæg)