Hej Jimi, Tak for indlægget, og ditto de på min blog. Jeg kan sagtens se, at du faktisk mener det godt - tak for det! Det er faktisk ikke min mening at skabe et voldsomt forsvar for det her. Jeg har jo kopieret de omtale film og en smule musik i løbet af de sidste 4 år. Det er hævet over al tvivl. Jeg har masser af undskyldninger for at gøre det, men the fact remains. Jeg havde blot foretrukket et erstatningsbrev med posten, og ikke trussel om anholdelse foran mine studievenner og en konfiskering af min arbejdscomputer. En anløben moral må jeg også erklære mig skyldig i. Jeg har faktisk svært ved at se, at jeg skulle have gjort noget forkert. At jeg har gjort noget ulovligt kan jeg sagtens se. Tak for dine kommentarer. Jeg værdsætter den objektive og venlige tone! Og forresten har jeg ikke tid til at se krimiserier, men jeg skal skrive det på min to-do-liste. |
Fashion-Seller:Andreas Linde:Jeg taler moralsk. Du taler juridisk.
Det jeg mente var: At folk spiller hellige, og siger indirekte ''sådan noget har jeg ALDRIG gjort''. Det er ikke nogen forskel på hvilket medie man lytter til sangene på, hvis man gør det frivilligt (rent moralsk set). Man giver ikke penge til kunsterne, hvis man bruger youtube. Derfor BURDE det have samme juridiske konsekvenser efter min mening, men jeg talte ikke jura i de andre indlæg.
Så når Youtube betaler royalties til kunstnerne, fordi deres musik ligger på Youtube, blot uploaded af brugerne, så er det moralsk forkert... Okay interessant tilgang til tingene!Du ved godt, at der findes mange brands, hvis musik slet ik er tilgængelig på Youtube, fordi Youtube/Google og en af de store amerikanske pladeselskaber ik kunne blive enige om en royalty størrelse...Og så er Youtube en sjov størrelse. For musikere elsker alt den gratis PR og omdeling af deres musik, indtil de en dag føler sig kendte nok. Så skal dem, som bragte dem frem i verden stoppes, fordi Youtube er nogle slemme slemme nogle... Men sådan er musik branchen, og det vil den nok altid være :)
Jeg taler om det musik som bliver uploadet af andre end VEVO og EMI. Og jo, der er en masse, og kunsterne bag får INGEN royalties ved det.