Og politiet skulle også ransage mange hjem med folk der ryger hash, folk der kører uden lys på cyklen osv.
Pointen er at Halfdan " blærer " sig med det på nettet. Han kunne lige så godt have skrevet et invitationskort.
Jeg ønsker ham dog stadig god vind.
Ok hvis han selv har skrevet han bryder loven er det noget andet. Hvis han derimod kun har skrevet om hvordan man gør mener jeg bestemt det er et problem i et retssamfund hvis det kun er ham der bliver anholdt.
De fleste der downloader kan så nemt som ingenting spores, men hvis man vælger kun at anholde dem der benytter sin grundlovssikrede ytringsfrihed så er det et problem, med mindre man ønsker at skifte retssamfundet og demokratiet ud med en bananrepublik.
Hvis der er nogen der bryder ind mit sommerhus og stjæler nogle ting, så kører politiet ud til de mistænkte og undersøger sagerne. Og det er det der er sket her.
Er sgu lidt rystet over den her moral blandt købmænd som gerne vil have succes
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Så hvis en mand stiller sig op på gaden og råber op om at han sælger stoffer, så skal politiet ikke gøre noget, da det ikke er sikkert at de får fat på alle dem der ikke råber op om det?
Er det hvad du har tolket jeg mener efter at have læst mine indlæg?
Hvis en person fortæller hvordan man skaffer stoffer (og dermed ikke bryder loven men bruger sin ytringsfrihed) og man kun anholder ham og ikke alle de andre som man så nemt som ingenting kan spores så mener jeg det er et problem.
Jeg ved ikke om du overhovedet har læst mine indlæg, men jeg mener netop at der er FLERE der skal anholdes. Men jeg mener generelt det er et problem at man kun anholder og ransager en hvis største problem er at han har lagt en lovlig brugsanvisning ud på nettet, lovlig på den måde at hans handling ikke er strafbar.
Man kan NEMT NEMT NEMT spores mange flere, alle disse mennesker skal naturligvis retsforfølges. Man skal ikke nøjes med en der har brugt sin grundlovssikrede ytringsfrihed. Min holdning er at loven skal være lige for alle og at ytringsfriheden ikke skal gradbøjes.
Jeg kan slet ikke forstå at man synes at det er politiet der er skurken, og tyven der er "den gode"
I stedet for en fængsels, eller bødestraf, så skulle Halfdan prøve at basere sit økonomiske fundament på at være kunstner, som en straf. Jeg har selv prøvet i næsten 15 år, og lade mig sige det sådan, det en del mere kompliceret end at skrive seo tekster
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
At han har skrevet om hvordan man henter film osv er der intet ulovligt i, sidst jeg kiggede i grundloven stod der vi har ytringsfrihed og der stod vist også at de aldrig kunne ændres.
"Må danske internetportaler opfordre til skattesnyd og andre ulovligheder?"
Jeg har ikke læst dit link, men der er INGEN der må opfordre til nogen ulovlig handling.
Man må derimod godt fortælle hvordan man f.eks. henter en film anonymt, så længe man ikke opfordrer til at gøre det.Så vidt jeg har forstået har Halfdan ikke opfordret folk til at gøre noget ulovligt, men blot lagt opskriften ud. Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Men loven skelner altså mellem opfordringer og information.
Tag f.eks. studieportalen hvor man diskuterer måder at dræbe på http://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=206467
Man man IKKE opfordre til at dræbe, men man må GERNE tale om den bedste metode.
Husk igen at vi i Danmark har ytringsfrihed der gør at vi gerne må ytre os om potentielt ulovlige handlinger, men vi må ikke opfordre til dem.
Men jeg mener generelt det er et problem at man kun anholder og ransager en hvis største problem er at han har lagt en lovlig brugsanvisning ud på nettet, lovlig på den måde at hans handling ikke er strafbar.
Har du læst mandens blog indlæg??? Politiet har screenshots af mandens indlæg på forskellige forums hvor han fortæller om hvordan han har downloades musik og film. Og han lader endda til at være fornærmet, fordi han troede at det var et lukket forum. Citat: "Nogle af screenshotsne var tilmed af ting, jeg havde skrevet inde på Nxtgn’s forum, der ellers er ganske lukket. Men sådan er der vel så meget."