Jeg er desuden enig med de fleste af jer. Det er ulovligt, det han har lavet. Men han har ikke solgt noget. Den eneste grund til at de har gået efter ham i stedet for alle andre under 25 år, er fordi han har en hjemmeside, hvor han har skrevet en masse negativt om antipiratgruppen. Jeg ved godt, der ikke er fuldt belæg for den påstand, men come on! Det er ret tydeligt. Ligesom Thomas, så glæder jeg mig til at politiet ransager 98 % af alle unge under 25.
Men jeg mener generelt det er et problem at man kun anholder og ransager en hvis største problem er at han har lagt en lovlig brugsanvisning ud på nettet, lovlig på den måde at hans handling ikke er strafbar.
Har du læst mandens blogindlæg??? Politiet har screenshots af mandens indlæg på forskellige forums hvor han fortæller om hvordan han har downloades musik og film. Og han lader endda til at være fornærmet, fordi han troede at det var et lukket forum. Citat: "Nogle af screenshotsne var tilmed af ting, jeg havde skrevet inde på Nxtgn’s forum, der ellers er ganske lukket. Men sådan er der vel så meget."
Fair nok, hvis han direkte har skrevet på forums at han har downloaded ulovlige ting, så må han vel også forvente at politiet kommer.
Jeg er dog stadig ret sikker på at den torn piratgruppen har fået i øjet er hans lovlige brugsanvisninger til at hente film (altså at hans handling er lovlig).
Eftersom det er nemt for antipiratgruppen at spore 98 % af dem som henter ulovligt materiale så bliver det stadig spændende at se hvor mange anholdelser der kommer. Husk at jeg ikke er imod hans anholdelse, jeg håber dog at alle dem som åbenlyst kopierer bliver anholdt.
Jeg ved ikke hvordan du har det med det, skal alle der kan spores anholdes, eller er det kun dem som skriver det selv?
Jeg er desuden enig med de fleste af jer. Det er ulovligt, det han har lavet. Men han har ikke solgt noget. Den eneste grund til at de har gået efter ham i stedet for alle andre under 25 år, er fordi han har en hjemmeside, hvor han har skrevet en masse negativt om antipiratgruppen. Jeg ved godt, der ikke er fuldt belæg for den påstand, men come on! Det er ret tydeligt. Ligesom Thomas, så glæder jeg mig til at politiet ransager 98 % af alle unge under 25.
Så hvis 98% af unge under 25 kom og stjal hos dig, så skulle politiet ikke undersøge den ene person som du anmelde for tyveriet, fordi han stod og råbte op om at han havde været med til at gøre det?
Så hvis 98% af unge under 25 kom og stjal hos dig, så skulle politiet ikke undersøge den ene person som du anmelde for tyveriet, fordi han stod og råbte op om at han havde været med til at gøre det
Pointen er netop at de skulle anholde ALLE der nemt kunne opspores. Du bliver ved med at vende den om. De skulle både anholde ham der reklamerede med hans ulovligheder og alle dem der nemt kunne spores.
Eller går du kun ind for at dem der selv skriver om deres ulovligheder skal anholdes men ikke alle dem som nemt kan spores?
EDIT: Jeg tror faktisk vi er ret enige hvis bare du lader være med at vende tingene på hovedet hver gang ;)
Pointen er netop at de skulle anholde ALLE der nemt kunne opspores. Du bliver ved med at vende den om. De skulle både anholde ham der reklamerede med hans ulovligheder og alle dem der nemt kunne spores.
Eller går du kun ind for at dem der selv skriver om deres ulovligheder skal anholdes men ikke alle dem som nemt kan spores?
EDIT: Jeg tror faktisk vi er ret enige hvis bare du lader være med at vende tingene på hovedet hver gang ;)
Jeg synes ikke jeg vender den om.
Halfdan er fornærmet over at han er blevet snuppet, bare fordi han reklamerer lidt med at have downloaded ulovligt materiale. Og en stor del her inde giver ham ret.
Selvfølgelig skal andre der gør det samme også hives ind. Men det fritager altså ikke Halfdan, bare fordi han har råbt op om det.
"Såvel skribenterne af de pågældende indlæg som den ansvarlige for portalen risikerer straf og erstatningsansvar, såfremt der offentliggøres indlæg med opskrifter på oplagte ulovligheder."
Jeg synes ikke jeg vender den om.
Halfdan er fornærmet over at han er blevet snuppet, bare fordi han reklamerer lidt med at have downloaded ulovligt materiale. Og en stor del her inde giver ham ret.
Selvfølgelig skal andre der gør det samme også hives ind. Men det fritager altså ikke Halfdan, bare fordi han har råbt op om det.
Jeg ser faktisk kun ganske få der giver ham ret. Måske vi ikke læser de samme indlæg.
Den måde du har vendt tingene på flere gange er når jeg eller Andreas har skrevet at alle burde anholdes og du dernæst spørger om vi så virkelig mener at han ikke skal anholdes bare fordi andre gør det. Det er at vende tingene på hovedet og tillægge os holdninger vi ikke har.
Men det bliver stadig spændende at se om det er en enlig svale eller om det vælter frem med anholdelser og ransagninger det næste stykke tid.
Hvis jeg skal gætte kan jeg på ca 10 minutter finde de første 100 danske ipadresser på folk der deler klovn the movie. Det kan antipiratgruppen og politiet også.
Det bliver spændende om de kun napper dem der råber højt og om alle dem der ikke råber højt derfor defacto er hævet over loven.
Og dette bliver sidste indlæg fra mig i aften da klokken er 00.11 her og jeg skal til at i seng :)