Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antipiratgruppen får ung mand (Amino bruger) anholdt på grund af 1000 stk musik numrer

Side 8 ud af 25 (246 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Linde:
Det er præcis det samme. Hvis du ser klip som er uploadet af andre end de folk der ejer rettighederne, så er det ulovligt.  

Det er det da ikke.

Hvis jeg står på gaden og ser en bil blive stjålet bliver jeg jo ikke til biltyv....

youtube ved man jo ikke om det er rettighedshaver der har lagt det op eller en anden... 

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:11

Mark Bayliss Jespersen:

Jimi Hove:
Han kan sagtens bruge sin ytringsfrihed, nu får han så bare også besøg af politiet. Ikke fordi han ytrer sig, men fordi han stjæler.

Få nu lige styr på begreberne. Han har ikke stjålet noget. Han har downloadet noget og dermed brudt ophavsretten. Der er en væsentlig forskel.

Jeg mener at han egentlig bare skal tage sin straf uden så meget klynk. Politiet har gjort deres arbejde tilfredsstillende.

Han har stjålet. Han kunne i princippet ligeså godt være gået i Fona og hapset en bunke cd'er og film Tongue Tied

Det kan godt være at der muligvis står i loven at det er brud på ophavsret, men i mine øjne er det også tyveri.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 19:14

At man sender betjente fra odense til århus for at foretage en anholdelse tyder på at der noget galt med politiets dispotioner.

Ligeledes kan man spørge sig om vedkommede har lagt sig ud med systemet genemem at snakke om anonymiseringstjenester på hjemmesiden.

Og på loggning af trafikdata i forbindelse med terrorloven, har det ikke været på tale om at antipiratgruppen ville have fingrerne i dette?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Halfdan Timm:

Jeg er ikke fornærmet over, at jeg er blevet snuppet. Jeg er overrasket over fremgangsmetoden, og at det kan være politiets og retssystemets tid værd, at jeg har hentet approx. 50 (nu konfiskerede) film. Det kan jeg faktisk godt blive lidt fornærmet over, hvis vi skal bruge det ord. Derudover også, at politiet skal bruge hele min computer og ikke bare min harddisk. 

Hvis anmeldelsen har været alvorlig, så er det måske derfor, at politiet ha afsat 4 mand til opgaven... Og det beviser vel bare, at de tager en anmeldelse seriøst.
Dit blogindlæg er bare meget negativt stillet overfor politiet, som blot gør deres arbejde. Nu vel det er næppe sjovt, at være dig i selve situationen, men det er en rutine sag for de 4 betjente. De har oplevet så meget underligt sikkert, at selv de mest simple opgaver, kræver at de går indtil dem med et neutralt synspunkt.

Kunne det ik tænkes, at de blot sender din computer til undersøgelse, fordi de ik selv besidder ekspertisen indenfor feltet?
Og mon ik der igen er tale om en rutine ting, da de har været udsat for andet i andre sager? 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:17

Andreas Linde:
Det er præcis det samme. Hvis du ser klip som er uploadet af andre end de folk der ejer rettighederne, så er det ulovligt

Nu er juraen i ophavsretsligt henseende nok ikke lige din stærke side Andreas. Der vil aldrig være nogen i DK der bliver dømt for at have set materiale der er uploadet af andre ulovligt til youtube.

Skulle man følge din analogi, så ville man selv kunne blive dømt for hashhandel hvis man er på Christiania og ser det foregår.

Historier er gode, men de kan også blive for gode.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Halfdan,

Det jeg synes der er mest synd for dig, er at du har anlagt et forsvar som alle kriminelle bruger :

" Det var jo ikke så meget "

" Andre gør det også "

" Politiet overdriver .. "

Politiet kunne ikke vide om du var en stor, eller en lille fisk. Og du blev vel ikke udsat for tortur eller andet ?

Prøv at se nogle afsnit af de der politiserier der er i fjernsynet.. de kriminelle siger allesammen det du siger, bare knap så velformuleret.

Din moral er blevet anløben af at befinde dig i de forskellige miljøer, som du er i , på nettet. Og det er 100 % en glidebane. Men det aldrig for sent at bare se facts i øjnene : " Ja jeg stjal, no excuses. Sorry "

Ønsker det bedste for dig :)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 19:31

Entrepreneur - Jan:

Andreas Linde:
Det er præcis det samme. Hvis du ser klip som er uploadet af andre end de folk der ejer rettighederne, så er det ulovligt

Nu er juraen i ophavsretsligt henseende nok ikke lige din stærke side Andreas. Der vil aldrig være nogen i DK der bliver dømt for at have set materiale der er uploadet af andre ulovligt til youtube.

Skulle man følge din analogi, så ville man selv kunne blive dømt for hashhandel hvis man er på Christiania og ser det foregår.

Historier er gode, men de kan også blive for gode.

Det er præcis det samme PRINCIEPLT set. At høre en sang direkte på ens computer eller en sang på youtube er det samme PRINCIEPLT efter min mening. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:38

Andreas Linde:

Det er præcis det samme PRINCIEPLT set. At høre en sang direkte på ens computer eller en sang på youtube er det samme PRINCIEPLT efter min mening. 

Så er man vel også forbryder, hvis man til en fest eller i byen har hørt en sang, som var hentet eller cd´en var brændt?
Loven foreskriver tydeligt, at der er KÆMPE forskel på at streame, og så at hente/uploade musik/film eller andet... 
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 19:45

Fashion-Seller:

Andreas Linde:

Så er man vel også forbryder, hvis man til en fest eller i byen har hørt en sang, som var hentet eller cd´en var brændt?
Loven foreskriver tydeligt, at der er KÆMPE forskel på at streame, og så at hente/uploade musik/film eller andet... 

Jeg taler moralsk. Du taler juridisk.
Det jeg mente var: At folk spiller hellige, og siger indirekte ''sådan noget har jeg ALDRIG gjort''. Det er ikke nogen forskel på hvilket medie man lytter til sangene på, hvis man gør det frivilligt (rent moralsk set). Man giver ikke penge til kunsterne, hvis man bruger youtube. Derfor BURDE det have samme juridiske konsekvenser efter min mening, men jeg talte ikke jura i de andre indlæg

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:49

Andreas Linde:

Jeg taler moralsk. Du taler juridisk. 

Det jeg mente var: At folk spiller hellige, og siger indirekte ''sådan noget har jeg ALDRIG gjort''. Det er ikke nogen forskel på hvilket medie man lytter til sangene på, hvis man gør det frivilligt (rent moralsk set). Man giver ikke penge til kunsterne, hvis man bruger youtube. Derfor BURDE det have samme juridiske konsekvenser efter min mening, men jeg talte ikke jura i de andre indlæg. 

Så når Youtube betaler royalties til kunstnerne, fordi deres musik ligger på Youtube, blot uploaded af brugerne, så er det moralsk forkert... Okay interessant tilgang til tingene!
Du ved godt, at der findes mange brands, hvis musik slet ik er tilgængelig på Youtube, fordi Youtube/Google og en af de store amerikanske pladeselskaber ik kunne blive enige om en royalty størrelse...
Og så er Youtube en sjov størrelse. For musikere elsker alt den gratis PR og omdeling af deres musik, indtil de en dag føler sig kendte nok. Så skal dem, som bragte dem frem i verden stoppes, fordi Youtube er nogle slemme slemme nogle... Men sådan er musik branchen, og det vil den nok altid være :)
Side 8 ud af 25 (246 indlæg)