Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 24 ud af 25 (249 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Majbritt Jacobsen:

Entrepreneur - Jan:
en "hær" af sælgere der på fritidsbasis sælger annoncer til dit medie.

Now we´re talkingWink men jeg kan bare ikke se, hvad de får ud af det, som en  provisionslønnet sælger ikke får?

Jeg kan sagtens se at en ekstraindstægt på 3000 pr måned er udemærket - medmindre hun lægger 40 timera arbejde i det - gør hun det havde hun jo været bedre tjent med at passe kassen i Netto :)

Men jeg tror jeg  har fanget den nu - det er tanken om en "uforpligtende" ekstra indtjening og ikke at skulle "sætte alt på et bræt", der motiverer?

Jamen det er da motivationen for nogle, men folk er jo forskellige. Der findes nok et hav af motivationsfaktorer til at lave denne slags.
Hørte i øvrigt sidste år at der var 200 ansøgninger til et netto job, personalet overfuses tit, du kan altid blive fyret osv. Ja det er ikke et job jeg kunne tænke mig.

Motivationer og mål svinger ligesom alle andre steder, det behøver ikke være økonomiske.

Når du sammenligner med nettojob, så mener jeg også du glemmer en vigtig del, nemlig muligheden for tilbagevendende indkomst.
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:
Men 3.000 Brutto så går jeg ud fra det er med moms som skal i statskassen, altså er der nu 2.400 tilbage, hvilket vel savrer til ca 20 times arbejde månedligt i den lokale fakta, hvor hun så også havde fået feriepenge (ca. 300 kr.). Og igen er det jo min point at det er der ikke så mange der lægger vægt på når der skal hverves konsulenter i de forskellige MLM koncepter. Hvis MLM folket bare ville hverve nye konsulenter uden at bille dem blår i øjnene var det fint med mig, - men uanset hvor meget I vil forklare mig og ikke mindst forklare uden om, så er der altså det fakta at omsætning IKKE er lig med indtjening. Det typiske er jo "hvis du sælger for 10000 kr har du en avance på 4000 kr, som du kan bruge til det du ønsker dig" og sandheden er jo at når de har trukket moms og skat fra, så er der vel omkring 1600 kr. tilbage og hvis de er rigtigt heldige endnu mindre fordi deres selvstændige virksomhed får dem op over topskatten...

Det der er irriterende er din generalisering. Hvis vi skal have en debat, om de tiltag jeg laver, så skal jeg alene dømmes ud fra det jeg siger og ikke hvad andre gør eller ikke gør. Det kan naturligvis høre under det almindelige imageproblem, men det betyder ikke noget for mig, da jeg overholder alle regler.

Som privatperson i Danmark må du gerne sælge og IKKE afregne moms indtil du når en grænse (50.000) omsætningsmæssigt. Hvorfor det alene er skat og arbejdsmarkedsbidrag osv som der skal tages højde for.

Det er en mulighed.

En anden mulighed er f.eks. at registrere en virksomhed og der skal naturligvis afregnes for udgående moms ligesom man har fradrag for indgående moms, samt man så har muligheden for at trække ting fra i forbindelse med udførslen af erhvervet, der så reducerer overskuddet af hvilket man betaler skat.

En tredje mulighed er at sælgerne blot er formidlere og alt salg foregår via hjemmeside som sender varerne til kunderne og sælgeren i princippet ikke har noget med den del at gøre andet end at få tilsendt den optjente provision hver md. Det selskab er så underlagt de regler der er gældende f.s.a. moms, indberetning osv osv...

Det er naturligvis korrekt at enhver skal afgøre hvad de vil og derfra tage en beslutning, fra min side er der ingen tvang - jeg sælger uanset hvad Smile

Køb ren argan olie her

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:36

Allan I:

Søren - har du noget imod, at L'oreal får "provision" af HELE STRUKTUREN i samtlige led, som består af importører, grossister, forhandlere etc.? 

Har du noget imod at Nokia får "provision" af HELE STRUKTUREN i deres forhandlernet?

Hvis svaret er nej - hvorfor har du så noget imod at LR får "provision" af hele deres struktur?

Nej jeg har intet imod at Lóreal, Nokia eller Thorborg eller nogen som helst anden får "provision" af hele strukturen i salgsorganisationen, ej heller at LR får sin "provision"

Men det er nu heller ikke det discussionen går på, det er det DU gerne vil have at jeg argumenterer imod, men sådan hænger det ikke sammen... hvis du er i tvivl om hvad jeg mener, så tag MLM brillerne af et øjeblik og læs hvad det er jeg skriver.....

Allan I:

VIL du gerne forstå den? Eller vil du bare brokke dig over at du ikke forstår den?

For hvis du gerne vil forstå den, så tager det under 10 minutter af forklare dig det - Du tager bare fat i den lokale LR-forhandler, så kan du få det forklaret.

Jeg har bare en sjov teori om, at du egentlig er p....-hamrende ligeglad med at forstå det - for i så fald havde du nok gjort det for længe siden!?

Hvis jeg har fejltolket dig - og du reelt gerne vil forstå det - så er jeg sikker på, at Allan & Lisbeth kan sætte dig i kontakt med en LR-forhandler i nærheden af dig. ;-)

Nej, det behøves ikke, jeg har skam forstået systemet... som tidligere skrevet:   been there, done that...

jeg har også engang været ung og naiv og ladet mig indrulere i bl.a. LR, som et bevis og påmindelse for mig selv har jeg stadigt en stak demonstrationskufferter stående, sådan bare for at påminde mig om fortidens fejltagelser. Fik brugt et par år på det og havde såmænd en pæn struktur under mig og lidt penge kom der da også, men faktum er at størsteparten af ens underliggende struktur taber gnisten undervejs når ikke de lovede kæmpebeløb ruller ind, de har glemt at få afregnet momsen og senere så skatten, ikke længere synes det er fedt at skulle prakke familie og venner produkter på, også gerne vil bruge weekenderne på andet end homeparties og opsøgende arbejde. og langsomt falder pyramiderne i pyramiden sammen, nye konsulenter kommer til, konceptet uddør i en årrække for så at blomstre op igen. Men toppen er reelt ligeglad for mens markedet i Danmark er stille, blomstrer det i tyrkiet eller et andet sted og viceversa.....

Og igen MIN POINTE: Hvis folk melder sig under fanerne for at få en bi-indtægt er det fint, men bliver de trukket ind i manegen fordi de bildes alt muligt gejl ind om MLM konceptets fortræffeligheder så er det ikke fint.

Og hvis du gerne vil sælge på homeparties m.v. er der jo altså flere muligheder, som ikke nødvendigvis behøver være MLM.

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:36

Entrepreneur - Jan:
I øvrigt ville en som dig være "guf" for sådan en som mig

Mit engagement er placeret andre steder, men jeg håber oprigtigt du får succes med dit projekt. Jeg tror en mere "restiriktiv" udvælgelse af nye forhandlere, som du beskriver det, vil forbedre MLMs rygte betragteligt.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 11:49

Entrepreneur - Jan:

Det der er irriterende er din generalisering. Hvis vi skal have en debat, om de tiltag jeg laver, så skal jeg alene dømmes ud fra det jeg siger og ikke hvad andre gør eller ikke gør. Det kan naturligvis høre under det almindelige imageproblem, men det betyder ikke noget for mig, da jeg overholder alle regler.

Som privatperson i Danmark må du gerne sælge og IKKE afregne moms indtil du når en grænse (50.000) omsætningsmæssigt. Hvorfor det alene er skat og arbejdsmarkedsbidrag osv som der skal tages højde for.

Jeg ved ikke om du kan kalde det at generalisere...  Din testperson (som du selv bringer ind i debatten som eksempel) har en avance på 3000 kr., jeg antager det så er inkl. moms, altså er hendes fortjeneste 2.400 på en måned. Derefter kan vi jo antage at det er det hun i snit fremover ønsker som minimum at have hver måned hvilket på årsbasis giver en fortjeneste på 28.800. Jeg antager nu at hun har en avance på 40 % hvorefter jeg kan regne ud at hun skal omsætte for 72.000 eksl. moms.

jeg går ikke ud fra at der er nogen MLM hververe der argumenterer med at "hvis du holder dig under 50000 kr i omsætning, så skal du ikke betale moms" Vi kan jo regne lidt den anden vej og sige 40 % af 50.000 = 20.000 delt med 12 måneder, hvilket giver 1.666 kr. om måneden.... Jeg tror altså ikke jeg har set nogen MLM hververe lokke med at du kan tjene 1666 kr ekstra pr. måned, beløbet plejer at være lidt højere.

Og hvis din argumentation går på om konsulenterne når en omsætning på 50000 eller ej, så vil jeg vove det påstulat at "de bliver nok ikke rige eller rock-stars"

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 11:54

Entrepreneur - Jan:

Er du ved at sælge MLM konceptet på at konsulenterne nok ikke kan omsætte for så meget at de bliver momspligtige ?

Hvis din testperson har 3000 i avance og lad os i dit tilfælde sige 50 %, har hun solgt for 6000 kr. på en måned.

Hvis vi antager hun selv er interesseret og jeg går ud fra du ønsker det, at hun fortsat gerne vil have 3.000 kr om måneden, så runder hun da vist grænsen.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 11:56

Nå, det var så lige en ups med 2 indlæg, men det ene forsvandt i computerens forunderlige verden..

Sorry...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:02

Majbritt Jacobsen:

Havde dropshipping så ikke været endnu mere oplagt?

Det ER jo dropshipping, hvis folk køber via min webshop.

Jeg har så bare sparet besværet med at skulle teste forskellige dropshipping-leverandører ud først + at MLM-firmaet stiller kundeservice til rådighed til mine kunder, så jeg ikke selv behøver bøvle med evt. produktspørgsmål, fejl-leverancer m.m. (jeg vil meget gerne tale med kunderne - det er ikke det - men jeg kan ikke tilbyde tlf.support fra 8 - 16.00, lige som MLM-firmaet kan)

Jeg kan så ydermere tilbyde kunderne at oprette sig som kunde/forhandler hos MLM-firmaet istedet.

Jeg går så på kort sigt glip af avancen på 40%, men på lang sigt skulle det jo så gerne blive til provision af en langt større omsætning, end jeg selv ville kunne generere på min shop.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:02

Søren:
Og hvis din argumentation går på om konsulenterne når en omsætning på 50000 eller ej, så vil jeg vove det påstulat at "de bliver nok ikke rige eller rock-stars"

Jeg stopper den her, jeg skriver om muligheder og du vender det til argumentation, som værende et grundlag i mit setup.

Jeg har og vil aldrig love nogle at blive rockstars eller rige, men det inerverende ved dig som debattør er at du tager tingene ud af konstekst med fokus på en del af nogle muligheder som du forvandler til statements som isoleret set kun er en del af konceptet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 12:05

Søren:

Er du ved at sælge MLM konceptet på at konsulenterne nok ikke kan omsætte for så meget at de bliver momspligtige ?

Hvis din testperson har 3000 i avance og lad os i dit tilfælde sige 50 %, har hun solgt for 6000 kr. på en måned.

Hvis vi antager hun selv er interesseret og jeg går ud fra du ønsker det, at hun fortsat gerne vil have 3.000 kr om måneden, så runder hun da vist grænsen.

Du har i min optik fuldstændig misforstået mlm/nm konceptet, og indtil du forstår opbygningen og mulighederne, så kan der som ovenfor skrevet ikke debatteres med dig.

Alle indtægter er naturligvis oplysningspligtige i en eller anden form, men når du alene baserer mulighederne for en enkelt person og relaterer denne person salg som den eneste indtægt, så har du misforsået konceptet.

Køb ren argan olie her

Side 24 ud af 25 (249 indlæg)