Jamen det er da motivationen for nogle, men folk er jo forskellige. Der findes nok et hav af motivationsfaktorer til at lave denne slags. Hørte i øvrigt sidste år at der var 200 ansøgninger til et netto job, personalet overfuses tit, du kan altid blive fyret osv. Ja det er ikke et job jeg kunne tænke mig. Motivationer og mål svinger ligesom alle andre steder, det behøver ikke være økonomiske. Når du sammenligner med nettojob, så mener jeg også du glemmer en vigtig del, nemlig muligheden for tilbagevendende indkomst. |
Søren:Men 3.000 Brutto så går jeg ud fra det er med moms som skal i statskassen, altså er der nu 2.400 tilbage, hvilket vel savrer til ca 20 times arbejde månedligt i den lokale fakta, hvor hun så også havde fået feriepenge (ca. 300 kr.). Og igen er det jo min point at det er der ikke så mange der lægger vægt på når der skal hverves konsulenter i de forskellige MLM koncepter. Hvis MLM folket bare ville hverve nye konsulenter uden at bille dem blår i øjnene var det fint med mig, - men uanset hvor meget I vil forklare mig og ikke mindst forklare uden om, så er der altså det fakta at omsætning IKKE er lig med indtjening. Det typiske er jo "hvis du sælger for 10000 kr har du en avance på 4000 kr, som du kan bruge til det du ønsker dig" og sandheden er jo at når de har trukket moms og skat fra, så er der vel omkring 1600 kr. tilbage og hvis de er rigtigt heldige endnu mindre fordi deres selvstændige virksomhed får dem op over topskatten...
Det der er irriterende er din generalisering. Hvis vi skal have en debat, om de tiltag jeg laver, så skal jeg alene dømmes ud fra det jeg siger og ikke hvad andre gør eller ikke gør. Det kan naturligvis høre under det almindelige imageproblem, men det betyder ikke noget for mig, da jeg overholder alle regler.
Som privatperson i Danmark må du gerne sælge og IKKE afregne moms indtil du når en grænse (50.000) omsætningsmæssigt. Hvorfor det alene er skat og arbejdsmarkedsbidrag osv som der skal tages højde for.
Det er en mulighed.
En anden mulighed er f.eks. at registrere en virksomhed og der skal naturligvis afregnes for udgående moms ligesom man har fradrag for indgående moms, samt man så har muligheden for at trække ting fra i forbindelse med udførslen af erhvervet, der så reducerer overskuddet af hvilket man betaler skat.
En tredje mulighed er at sælgerne blot er formidlere og alt salg foregår via hjemmeside som sender varerne til kunderne og sælgeren i princippet ikke har noget med den del at gøre andet end at få tilsendt den optjente provision hver md. Det selskab er så underlagt de regler der er gældende f.s.a. moms, indberetning osv osv...
Det er naturligvis korrekt at enhver skal afgøre hvad de vil og derfra tage en beslutning, fra min side er der ingen tvang - jeg sælger uanset hvad