Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 23 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:
en "hær" af sælgere der på fritidsbasis sælger annoncer til dit medie.

Now we´re talkingWink men jeg kan bare ikke se, hvad de får ud af det, som en  provisionslønnet sælger ikke får?

Jeg kan sagtens se at en ekstraindstægt på 3000 pr måned er udemærket - medmindre hun lægger 40 timera arbejde i det - gør hun det havde hun jo været bedre tjent med at passe kassen i Netto :)

Men jeg tror jeg  har fanget den nu - det er tanken om en "uforpligtende" ekstra indtjening og ikke at skulle "sætte alt på et bræt", der motiverer?

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 10:43

Entrepreneur - Jan:

I mit koncept f.eks. der er det tiltænkt at man køber produkter for 4-500 som kan sælges for 1.200+ eller man kan bruge dem selv. Jeg stiller i øvrigt krav til, når jeg ruller konceptet ud, at man 100% har forstået alle produkter og at man også har prøvet dem selv. Vil man ikke det, vil de ikke mig og jeg vil ikke dem, pure and simple.

Den testperson, som en anden latterliggjorde mig omkring, men som i min verden er den måde jeg gør tingene på, har nu bestilt for 3. gang på mindre end 1 måned og skal have varer igen i næste uge. Hun er så ved at nå omkring 3.000 i fortjeneste, og det er mange penge ekstra for en studerende.

Først vil jeg da gerne påpege at jeg på ingen måde har været meningen at latterliggøre dig iomkring din test person (hvis det altså er min kommentar derom du referer til), og så vidt jeg husker ville du gerne have 50 af den slags personer. Det forstår jeg fuldt ud, men har jo heller ikke været det jeg kritiserer, det jeg kritiserer er MLM koncept generalt der nu skal have disse 50 personer til at ønske sig 50 personer som igen ønsker sig 50 personer o.s.v.

Hvis du kan lave et MLM koncept der er anderledes er det fint.... men faktum er jo at du ALTID vil være nr. 1 og ALTID vil tjene mest, hvis du da ikke driver non-profit ejerskab/ledelse....

Slutteligt vil jeg da gerne ønske dig tillykke med din testpersons resultater, 3.000 er jo flot ved siden af studierne, men er det så med eller uden moms ? det er jo en af de ting der gåes lidt let hen over når MLM konceptet præsenteres.... Iøvrigt tror jeg at din konsulent måske har det nemmere end en ny LR konsulent, der skal konkurrere med 10.000 andre LR konsulenter i danmark og så finde kunder der ikke allerede har hørt om LR eller MLM konceptet bag negativt, og når de endelig finder nogen der synes det er et SUPER produkt, så har de jo allerede en de køber fra...

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:49

Søren:

Kan vi blive enige om at led nr. 1 (altså "ham" ) får "provision" af HELE STRUKTUREN om der så er 1000 led ned ?

Søren - har du noget imod, at L'oreal får "provision" af HELE STRUKTUREN i samtlige led, som består af importører, grossister, forhandlere etc.? 

Har du noget imod at Nokia får "provision" af HELE STRUKTUREN i deres forhandlernet?

Hvis svaret er nej - hvorfor har du så noget imod at LR får "provision" af hele deres struktur?

Hvis svaret er ja - så behøver vi ikke køre diskussionen længere end hertil.

Søren:

Og forstår ikke lige dine argumentation for det med de fyldte ben... hvis jeg hverves af led nr 1037 er jeg led nr 1038 og fylder mine lad os sige 3 ben (de er nu led nr. 1039) i det ene led er størsteparten af nye konsulenter engangskunder (læs køber startpakken) men et par stykker giver den gas og etablerer nu endnu flere konsulenter i led nr. 1040 OG SÅ VIDERE OG SÅ VIDERE, min pyramide vil aldrig gå længere ned end lad os sige 6 led. JEG VIL ALDRIG KUNNE KOMME PÅ HØJDE MED LED Nr. 1 (det kan vi nok også blive enige om)

VIL du gerne forstå den? Eller vil du bare brokke dig over at du ikke forstår den?

For hvis du gerne vil forstå den, så tager det under 10 minutter af forklare dig det - Du tager bare fat i den lokale LR-forhandler, så kan du få det forklaret.

Jeg har bare en sjov teori om, at du egentlig er p....-hamrende ligeglad med at forstå det - for i så fald havde du nok gjort det for længe siden!?

Hvis jeg har fejltolket dig - og du reelt gerne vil forstå det - så er jeg sikker på, at Allan & Lisbeth kan sætte dig i kontakt med en LR-forhandler i nærheden af dig. ;-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:
Men jeg tror jeg  har fanget den nu - det er tanken om en "uforpligtende" ekstra indtjening og ikke at skulle "sætte alt på et bræt", der motiverer?

Ja og en del kommer til at elske det, og andre kommer aldrig i gang. Men der er det ifølge min overbevisning at den der har rekrutteret har gjort et dårligt arbejde f.s.a. dem der aldrig kommer i gang.

Majbritt Jacobsen:
Jeg kan sagtens se at en ekstraindstægt på 3000 pr måned er udemærket - medmindre hun lægger 40 timera arbejde i det - gør hun det havde hun jo været bedre tjent med at passe kassen i Netto :)

Jeg kan garantere dig for at det er sjovere som kvinde at sælge mine produkter end at sidde i kassen i netto med studiejob. Samtidig med mlm/nm der opbygger hun et netværk af interesserede, og nogle af dem skaber måske endda venskaber. Derudover er sidegevinsten at man seriøst ser nogle udfordringer gennem netværket som man er nødt til at tage stilling til og lære af, den erfaring får man aldrig som kassedame i Netto..

Majbritt Jacobsen:
Now we´re talkingWink men jeg kan bare ikke se, hvad de får ud af det, som en  provisionslønnet sælger ikke får?

Der er det at du skal "hjernevaskes" lidt Big Smile

Positivt ment derhen, at du skal lære at tænke i andre baner og for hvad der for din virksomhed er bedst. Det er ikke at have faste omkostninger men variable omkostninger relateret til indtægtssiden. Hvad de får ud af det udover penge, har du selv svaret på Smile

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:53

Majbritt Jacobsen:

BINGO! Wink

I mit tilfælde var det dog også, at jeg gerne ville have en webshop - og i stedet for at skulle rette kontakt til mange forskellige forhandlere - hvor jeg OGSÅ ville skulle investere i varelager - så kunne jeg for kr. 750,- få adgang til det hele et sted.

Godt nok med lidt mindre avance - men også med langt mindre investering.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 10:53
Majbritt Jacobsen:

Den her tråd er efterhånden urkomisk. Og ja, ja  - jeg er både dum, uvidende, ignorant, ordinær og alt det der - ingen tvivl om det.

Men jeg er ikke uinteresseret - heller ikke i MLM - Som jeg ser det, er det et FANTASTISK koncept, for ham der står i toppen af pyramiden. Han har sit eget koncept, sit eget produkt, han slipper for det hårde arbejde med at markedsføre og sælge, hans sælgere, ser sig selv som selvstændige, og er dermed langt mere engagerede end andre provisionslønnede sælgere. 

Han behøver ikke engang selv ulejlige sig med at hverve nye sælgere, det klarer de andre for ham - så han kan lave det han vil - og overlade alt det andet til andre - de løber endda alle sammen en (lille) økonomisk risiko ved at være med - men mange bække små.

Det er simpelthen genialt.

Det jeg ikke forstår, men som jeg meget gerne vil forstå - det er, hvorfor man har lyst til at være en af soldaterne under toppen. Jeg kan selvfølgelig godt se det økonomiske incitament, hvis man havner tilpas højt oppe i pyramidestrukturen, men man har ikke sit eget koncept, ikke sit eget produkt  - man sælger en andens drøm og idé og udover kroner i kassen forstår jeg ikke, hvad der skal drive en frem? - men jeg vil oprigtigt meget gerne blive lidt klogere og finde ud af det - er der mon nogen, der kan forklare mig det? - og ja det kan sammenlignes med at være franchise-tager - men det forstår jeg heller ikke :)

Men håber du på, at en kan forklare dig hvorfor herinde, ved at svare på skrift?

Når du siger han i toppen, så bliver jeg forvirret, tror du der sidder en eller anden amerikaner og skovler penge ind for det arbejde jeg laver nede i 27'ende led? Dem der har produkterne i mit firma er ejerne af "MLM" firmaet, som bruger ressourcer på at udvikle produkter m.m.

Problemet med amino, er at der skal formentlig skrives så meget frem og tilbage at det i 99 ud af 100 tilfælde giver større forvirring, ikke fuldstændig info, spilder en masse tid og ender med en bjørnetjeneste for alle.

Sælgere bruger jeg ikke, men lige meget hvor folk kommer fra, handler det for mig om at give en fuldstændig information til folk jeg syntes matcher.

Som Lasse siger, sæt dig med en MLM'er over en kop kaffe, tag de skeptiske briller på og hør en forretningspræsentation, hvor personen får lov til at fortælle dig fra a til z herunder hvad firmaet er, hvorfor han/hun er soldat, hvad det er for produkter osv. Så længe snakken er begrænset til skrift herinde, er der i mine øjne ingen styring, ingen ved hvad der forstås og snakken om bl.a. Sælgere vil måske være helt anderledes (ses meget meget ofte).
Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:56

Søren:
Slutteligt vil jeg da gerne ønske dig tillykke med din testpersons resultater, 3.000 er jo flot ved siden af studierne, men er det så med eller uden moms

De 3.000 er brutto og skal der betales skat af, men i hendes tilfælde har hun frikort.

Men ellers skal det jo indberettes som B Indkomst eller hvis man har virksomhed som indtægt. I mit tilfælde kan folk vælge begge dele og jeg indberetter B Indkomsten til Skat. Der er ikke noget "sort" i konceptet.

Søren:
Hvis du kan lave et MLM koncept der er anderledes er det fint.... men faktum er jo at du ALTID vil være nr. 1 og ALTID vil tjene mest, hvis du da ikke driver non-profit ejerskab/ledelse....

Korrekt - men når konceptet kører, så er der en del nonprofit i det for mig, da en del sendes retur til områderne hvor råvarerne kommer fra. Men ja hvis jeg en dag sidder med en stor struktur i mit MLM/NM selskab, så tjener jeg rigtigt mange penge.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:07

Majbritt Jacobsen:

Entrepreneur - Jan:
en "hær" af sælgere der på fritidsbasis sælger annoncer til dit medie.

I øvrigt ville en som dig være "guf" for sådan en som mig - ikke at jeg forsøger at rekruttere dig.

Men i min optik er du kvinde, du har adgang til at sprede et budskab, og jeg ved med sikkerhed at du kender nogle af de produkttyper der indgår i mit sortiment.

Hånden på hjertet tror jeg du i dit område snildt kunne få kunder som du tjener 5-10.000 på per md. og på sigt få op i mod 20 i landsdelen til at være sælgere under dig... der så kunne kende andre i andre landsdele som så rekrutteres oosv osv osv.. som du så også tjener noget på.

Køb ren argan olie her

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 11:18

Entrepreneur - Jan:

Søren:
Slutteligt vil jeg da gerne ønske dig tillykke med din testpersons resultater, 3.000 er jo flot ved siden af studierne, men er det så med eller uden moms

De 3.000 er brutto og skal der betales skat af, men i hendes tilfælde har hun frikort.

Jeg tænker slet ikke sorte penge, det kunne aldrig falde mig ind.

Men 3.000 Brutto så går jeg ud fra det er med moms som skal i statskassen, altså er der nu 2.400 tilbage, hvilket vel savrer til ca 20 times arbejde månedligt i den lokale fakta, hvor hun så også havde fået feriepenge (ca. 300 kr.). Og igen er det jo min point at det er der ikke så mange der lægger vægt på når der skal hverves konsulenter i de forskellige MLM koncepter. Hvis MLM folket bare ville hverve nye konsulenter uden at bille dem blår i øjnene var det fint med mig, - men uanset hvor meget I vil forklare mig og ikke mindst forklare uden om, så er der altså det fakta at omsætning IKKE er lig med indtjening. Det typiske er jo "hvis du sælger for 10000 kr har du en avance på 4000 kr, som du kan bruge til det du ønsker dig" og sandheden er jo at når de har trukket moms og skat fra, så er der vel omkring 1600 kr. tilbage og hvis de er rigtigt heldige endnu mindre fordi deres selvstændige virksomhed får dem op over topskatten...

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:22

Allan I:
I mit tilfælde var det dog også, at jeg gerne ville have en webshop - og i stedet for at skulle rette kontakt til mange forskellige forhandlere - hvor jeg OGSÅ ville skulle investere i varelager - så kunne jeg for kr. 750,- få adgang til det hele et sted.

Havde dropshipping så ikke været endnu mere oplagt?

Side 23 ud af 25 (249 indlæg)