Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 21 ud af 25 (249 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Indlæg nummer 200 og så vil det være fint hvis der var blevet en enighed. Men det er der ikke og jeg tror faktisk heller ikke det sker i denne debat. Debatten har to yder punkter som jeg tror bliver svært at nå enighed mellem. Især når der ind imellem kommer hårde ord og hvad den ene mener den anden siger.

I Hobro har der den tid jeg kan huske været de  første 20 tøjbutikker som er startet op og gået ned igen. Hvad er det det får nogen til igen og igen prøve noget som ikke er lykkes for andre. Det kan der være mange årsager til men der er noget der driver en person til at prøve.

Hvis der så er en tøjbutik ejer som skriver på Amino om et tilbud eller et godt råd er der aldrig nogen som  opfordre personen til at lukke butikken.  Nej der bliver givet gode råd og personen få måske  ros for starte.

Hvis jeg var i tvivl om jeg skulle starte en tøjbutik eller et mlm firma. Hvad vil du så anbefal mig. Jeg har i dette eksembel 10000 kr. og skal låne resten. 

Du behøver ikke at svare fordi det kan du ikke. Kun personen selv kan vælge om det er det ene eller det andet. Men fakta er at ikke alle i denne verden kan skaffe de penge der skal til for at åbne en butik. Men hvis der har en drøm om at blive selvstændig hvad gør de så? 

Jeg syndes da helt klart at hvis du vil være egen herrer og du har muligheden for starte en eller anden virksomhed/butik og du er villig til at tage risikoen så gør det. Spring ud i det ...Big Smile

Men høre du til den gruppe som af en eller anden grund ikke kan eller ønsker at gå den vej så kan jeg kun anbefale dig at kikke på mlm.  

Ønsker du et alm. lønmodtager job så er det også fint. Det handler ikke om at vælge fra, det handler om at vælge det man har lyst til.

Der skulle gerne være plads til alle 3 grupper, det er ikke en krig, men et personligt valg, Jeg har valgt mlm fordi det er sjovt, lærerigt og med mulighed for at møde mennesker, rejse, spise sundt. Jeg arbejder med personlig udvikling og at hjælpe andre, så vi sammen kan arbejde hen mod økonomisk susses. Det er min drøm og ikke 10 vilde heste kan stoppe mig så du behøver ikke at prøve.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:23

Keld_J:
Hvis der så er en tøjbutik ejer som skriver på Amino om et tilbud eller et godt råd er der aldrig nogen som  opfordre personen til at lukke butikken.

Ja, det er sket en del gange, specielt hvis der er tale om en børnetøjsbutik, så er der mange der iblandt mig selv, der fremhæver farene ved den slags og beder folk tænke som om en ekstra gang, helst inden de er starte op!

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:12

Lundsby:

Lasse Burholt:
men jeg støder ikke på den negativitet som af en eller anden grund er så meget mere gennemsyret "herinde".... og åbenbart i det private netværk blandt en skare Amino´er.

Og i Kontant, Ekstra Bladet, BT og andre medier der kun når ud til en meget snæver skare :-)

De artikler der har været i Ekstra Bladet og BT i nyere tid har mere handlet om at en "kendt" er involveret end at man er blevet ret meget klogere på om det nu var fordækt eller ej.... Fakta er, at både cykelrytteren og entertaineren begge er involveret i nogle rigtige gode selskaber - det ene (Amway) er jo nærmest at betegne som en dinosaur og "moderen" til alle selskaber i branchen.

Det andet er et nyere selskab (Zinzino) - men som er ganske godt repræsenteret - og som - i netværkssammenhæng - rammer et nichemarked, eftersom der faktisk kunne eksistere to kendte selskaber indenfor Network Marketing worldwide som rammer samme segment. Netop det selskab har faktisk endnu flere elementer af ren Direkte Salg end andre selskaber - hvilket er et plus.

Det er længe siden Kontant har bragt noget som vedrører Network Marketing - det sidste jeg erindrer var Wellstar - men igen var den journalistiske vinkel noget tynd - fordi man igen forsøgte at dreje forretningsformen over i noget det ikke er. 

Før Wellstar fik Xango (længe siden!) en tur i Kontant - men der var vinklen ikke forretningsformen eller indtjeningsmuligheder - men at deres produkter endnu ikke var godkendt.

Venligst link mig til de "andre medier" ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:42

Lundsby:

Keld_J:
Hvis der så er en tøjbutik ejer som skriver på Amino om et tilbud eller et godt råd er der aldrig nogen som  opfordre personen til at lukke butikken.

Ja, det er sket en del gange, specielt hvis der er tale om en børnetøjsbutik, så er der mange der iblandt mig selv, der fremhæver farene ved den slags og beder folk tænke som om en ekstra gang, helst inden de er starte op!

Og så er vi jo inde i en ny debat og et nyt dilemma - som vi kunne køre 200 indlæg på - uden at blive enige.

Hvis en person stiller spørgsmål omkring at åbne en tøjbutik - skal man så:

1) Fortælle personen, om alle de tøjbutikker der lukker rundt omkring i landet, og dermed evt. tage modet fra personen?

2) Motivere personen til at gå i krig med med projektet hvis det er noget han/hun brænder for, men opfordre til at tænke sig om?

3) Fortælle personen, at tøjbranchen generelt er noget værre noget?

(jeg ville personligt - primært - vælge nr. 2 her.)

Ud over ovenstående vil denne debat også komme til at omhandle et andet klassisk spørgsmål:

Hvis du står overfor at skulle åbne en tøjbutik - eller overvejer at gøre det, hvem ville du så spørge til råds?

1) Dem der har succes med deres tøjbutik?

2) Dem der er gået konkurs med deres tøjbutik?

3) Folk der aldrig har haft en butik - men som har hørt, at der er mange tøjbutikker der lukker?

Personligt ville min egen vægtning ligge ca. 80% på nr. 1, 15% på nr. 2, (for at lære af deres fejl)  og 5% på nr. 3.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 08:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den her tråd er efterhånden urkomisk. Og ja, ja  - jeg er både dum, uvidende, ignorant, ordinær og alt det der - ingen tvivl om det.

Men jeg er ikke uinteresseret - heller ikke i MLM - Som jeg ser det, er det et FANTASTISK koncept, for ham der står i toppen af pyramiden. Han har sit eget koncept, sit eget produkt, han slipper for det hårde arbejde med at markedsføre og sælge, hans sælgere, ser sig selv som selvstændige, og er dermed langt mere engagerede end andre provisionslønnede sælgere. 

Han behøver ikke engang selv ulejlige sig med at hverve nye sælgere, det klarer de andre for ham - så han kan lave det han vil - og overlade alt det andet til andre - de løber endda alle sammen en (lille) økonomisk risiko ved at være med - men mange bække små.

Det er simpelthen genialt.

Det jeg ikke forstår, men som jeg meget gerne vil forstå - det er, hvorfor man har lyst til at være en af soldaterne under toppen. Jeg kan selvfølgelig godt se det økonomiske incitament, hvis man havner tilpas højt oppe i pyramidestrukturen, men man har ikke sit eget koncept, ikke sit eget produkt  - man sælger en andens drøm og idé og udover kroner i kassen forstår jeg ikke, hvad der skal drive en frem? - men jeg vil oprigtigt meget gerne blive lidt klogere og finde ud af det - er der mon nogen, der kan forklare mig det? - og ja det kan sammenlignes med at være franchise-tager - men det forstår jeg heller ikke :)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:16
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Majbritt Jacobsen:

Den her tråd er efterhånden urkomisk. Og ja, ja  - jeg er både dum, uvidende, ignorant, ordinær og alt det der - ingen tvivl om det.

Jeg tilslutter mig majbritt, dertil kan jeg tilføje at jeg ifølge anden debatør er mindre intelligent.

For at rette eventuelle misforståelser: Så er jeg ikke imod at folk sælger et produkt og i denne forbindelse har en avance på 30-40 %, men jeg er imod at MLM konceptet som regel "sælges" på at de nye konsulenter stilles store bonusser i udsigt fra underliggende struktur og at det som regel præsenteres som det nemmeste her i  verden. Et faktum er vel at du som sælger skal sælge for ca. 125.000 kr (inkl. moms) af et givent produkt for at holde en normal indtægt på 30. - 40.000 kr. før skat og det er så uden pensionsordning, feriepenge, sygedagpenge og så videre, dertil skal du så tillægge alt det administrative arbejde i forbindelse med moms og skat. Husk så lige udgiften til Revisor og andre småting, der er tilknyttet det at drive virksomhed.

der skal altså sælges en del kosmetik, helseprodukter eller hvad det nu må være for at omsætte for 1,5 million om året....

Selvfølgelig kan du som lønmodtager drive et salg ved siden af dit normale arbejde og få en mindre bi-indtægt fra dit konsulent arbejde..... Men et faktum er det vel at det er de færreste der spinder guld i MLM koncepterne.

Og tro mig, hvis jeg kunne sidde i toppen af et MLM koncept, så ville jeg da hellere end gerne det, -men så var det jo også mig der skummede fløden, hvis bare jeg kunne tage 1 % af den samlede omsætning.

Min pointe er: Hverv jeres nye konsulenter på den avance de kan få direkte ved salg, -og ikke på det fantastiske bonussystem.... Husk så lige at oplyse dem om de inddirekte omkostninger til revisorudgifter og så videre, men så er det knap så nemt at få dem med drømmene om den store gevinst til at hoppe på limpinden....

Men held og lykke med hvervningen.....

de venligste hilsner

Søren fra Møn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 09:16

Majbritt Jacobsen:
Som jeg ser det, er det et FANTASTISK koncept, for ham der står i toppen af pyramiden.

"HAM" der er i toppen af pyramiden er en produktionsvirksomhed, der har valgt at afsætte sine produkter via MLM.

Produktionsviksomheden har behov for at afsætte produkter, ligesom alle andre virksomheder - og derfor giver de bonus, provision, rejser m.m. til de "fodsoldater" der vil afsætte deres produkter. 

ALLE har i øvrigt mulighed for at være i toppen af sin egen "pyramide" - hvis man opbygger et større netværk, end den person over dig i "pyramiden" så tjener man mere end han gør, og man vil så være i toppen af sin egen "pyramide" som så nu også er større end "pyramiden" over en.

Derfor er ordet pyramide også misvisende - for der kan være masser af "pyramider" inde i hinanden af forskellige størrelser. Og du kan godt starte "i bunden" og ende med en større "pyramide" end dem der startede før dig.

Indsæt derfor venligst "salgsorganisation" i stedet for pyramide - i ovenstående afsnit. Så giver det meget mere mening) ;-)

(MEDMINDRE vi taler om et reelt pyramideSPIL. Der sidder der èn eller få personer i toppen - og langt de fleste penge bliver kanaliseret opad til disse personer) 

Og DERFOR viser kommentaren: "ham der står i toppen" med al tydelighed - at du IKKE har sat dig ind i konceptet.

Jeg HÅBER at det er i orden, at jeg påpeger det!? Jeg påpeger det IKKE, for at du nu skal synes, at MLM er fantastisk - og jeg påpeger det HELLER IKKE for at negligere dine dårlige erfaringer med konceptet.

Jeg påpeger det UDELUKKENDE fordi din opfattelse af strukturen er fundamentalt forkert.

Hvis du herefter STADIG synes at MLM er crap - så er det helt OK med mig - men nu har du trods alt et korrekt grundlag at vurdere det på. Wink

Majbritt Jacobsen:
- man sælger en andens drøm og idé og udover kroner i kassen forstår jeg ikke, hvad der skal drive en frem?

Mener du dermed, at alle de personer med en webshop eller butik, som sælger andres varer, f.eks. tøj, hårvoks, mobiltelefoner m.m. - de sælger andre personers drømme?

I så fald synes jeg du pisser på rigtig mange iværksættere, hvis det er din holdning - men det må du selv ligge og rode med. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:26

Allan I:
"HAM" der er i toppen af pyramiden er en produktionsvirksomhed, der har valgt at afsætte sine produkter via MLM.

De fleste produktionsvirksomheder starter jo et sted, Allan, så på et tidspunkt er der jo en, der har fået en idé til et produkt.

Den med pyramiderne i pyramiderne den forstår jeg simpelt hen ikke - medmindre du har dit helt eget produkt eller i hvert fald dit helt eget koncept, har du jo heller ikke din helt egen pyramide. Det svarer til at en chefen for grøntafdelingen i Kvickly påstår, at grøntafdelingen er hans - det er den jo ikke, han er bare ansat til at forvalte den.

Allan I:
Mener du dermed, at alle de personer med en webshop eller butik, som sælger andres varer, f.eks. tøj, hårvoks, mobiltelefoner m.m. - de sælger andre personers drømme?

Nej, jeg mener at de fleste iværksættere har deres eget koncept - de vælger en bestemt målgruppe og laver en butik med forskellige leverandører, der matcher den målgruppe. de beslutter selv hvordan den skal markedsføres og har deres eget "brand" at varetage. 

Jeg mener skam heller ikke der er noget galt med franchisetagere - jeg synes bare ikke det er særlig "iværksætter-agtigt" at købe sig ind i andres koncept - men derfor kan det jo stadig være en udemærket forretning. det afhænger jo helt af, hvad der driver en.

Allan I:
Hvis du herefter STADIG synes at MLM er crap

Jamen det synes jeg netop ikke - jeg synes det er topsmart - når sælgere føler sig som iværksættere yder de helt automatisk en større indsats - og det er rigtig godt tænkt. Især fordi de køber sig ind. Hvis jeg lavede et jobopslag hvor der stod "100% provisionslønnet sælger søges - mulighed for bonusordning P.S. det koster 5000 at være med" så ville jeg ikke få et eneste svar - derfor synes jeg faktisk at det er imponerende, at nogen kan få den pakke kommunikeret ud på en måde, så den virker attraktiv.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 09:30

Allan I:

Derfor er ordet pyramide også misvisende - for der kan være masser af "pyramider" inde i hinanden af forskellige størrelser. Og du kan godt starte "i bunden" og ende med en større "pyramide" end dem der startede før dig.

Påstår du dermed at den lille pyramide i pyramiden kan tjene flere penge end "ham" i toppen ? (Og jeg skriver "ham", i LR var der såvidt jeg husker 2 herrer med en god ide. de har så solgt deres andele og ihvertfald den ene er nu igang med et nyt MLM koncept.)

Allan I:

ALLE har i øvrigt mulighed for at være i toppen af sin egen "pyramide" - hvis man opbygger et større netværk, end den person over dig i "pyramiden" så tjener man mere end han gør, og man vil så være i toppen af sin egen "pyramide" som så nu også er større end "pyramiden" over en.

Altså.... Hvis din pyramide (eller kald det salgsorganisation for at fjerne den negative effekt) under dig omsætter for 10 millioner og du af dette får (lad os sige) 20 %, modtager du 2 millioner. Hvis vi så antager at "ham" i toppen omsætter for 3 milliarder og har indlagt bare 1 % til sig selv så modtager han 30 millioner. Nu er mit spørgsmål; Hvor vil du helst sidde med de 20 % af lidt eller med 1 % af meget ???

Igen med de venligste hilsner

Søren fra Møn 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:45

Majbritt Jacobsen:

Der er nu en del substans i tråden som kan anvendes, så ved ikke om den er komisk, men jeg giver da gerne mit besyv med omkring nedenstående.

Men jeg er ikke uinteresseret - heller ikke i MLM - Som jeg ser det, er det et FANTASTISK koncept, for ham der står i toppen af pyramiden. Han har sit eget koncept, sit eget produkt, han slipper for det hårde arbejde med at markedsføre og sælge, hans sælgere, ser sig selv som selvstændige, og er dermed langt mere engagerede end andre provisionslønnede sælgere. 

Korrekt, præcis ligesom den person der har en idé laver et produkt og ansætter folk i sit selskab. MEN han slipper da ikke på nogen måde for det hårde arbejde eller risiko - man kan sige man minimerer sine faste omkostninger i en ikke uvæsentlig grad, men den passion man har og det produkt man har udviklet står da stadig overfor den vigtigste dommer - nemlig forbrugerne der skal købe og anvende produkterne - i øvrigt præcis som i andre virksomheder.

Men hvis der er succes, så er det utvivlsomt ophavsmanden der tjener mest, men det er vel også ok, da det er ham/hende der fik idéen eller har udviklet tingene.

Han behøver ikke engang selv ulejlige sig med at hverve nye sælgere, det klarer de andre for ham - så han kan lave det han vil - og overlade alt det andet til andre - de løber endda alle sammen en (lille) økonomisk risiko ved at være med - men mange bække små.

Jeg har stort set prøvet alt indenfor virksomhedsdrift på godt og ondt. Sarkasmen i du fremfører skyldes helt og aldeles manglende erfaring og uvidenhed. Det er 100 gange nemmere at starte en butik og begynde at sælge nogle produkter og når der kommer mere succes så ansætte folk. Det er også 100 gange nemmere at finde en vare i udlandet man vil distribuere til et forhandlernet og så tjene penge på det. Og det er 100 gange nemmere at starte en webshop og så få gang i den.

Og det er ikke korrekt at man sidder og ikke laver noget, hvis man er rigtig entreprenør, så brænder man konstant for tingene og deltager aktivt i rekruttering, oplæring, efteruddannelse, videreudvikling i både koncept og idé samt forretningsmodel.

Jeg kan, hvius jeg vil, starte en butik, en engrosbiks eller en webshop på mindre end 1 uge - men jeg har fandme ikke kunne rulle et MLM/NM marketingkoncept hvor alle aspekter er dækket ind på bare tilnærmelsesvis 3 mdr..

I min optik, der er opstarten af et MLM/NM selskab således ekstremt komplekts, men hvis der kommer succes, så er fortjenesten også enorm.

I mit nuværende koncept jeg forhåbentligt får rullet ud, det er det med et af mine brands som folk kan relatere sig til da produkterne også kan købes i markedet via detailhandlen. Nogle kan så tænke, jamen hvorfor så køre det via MLM/NM? Det er fordi det er absolut den bedste måde at tjene gode penge på og samtidig have loyale sælgere der har 100% fokus på netop dit produkt. Jeg var f.eks. i dialog med Matas omkring mine produkter, og tænkte fedt... og så sprang jeg fra.. og nogle tænker så nok er manden idiot...mange butikker stor afsætning.. Stor afsætning korrekt, men minimal margin og konkurrence fra deres egne og andre produkter i købsøjeblikket, samt den risiko at de kopierede mine produkter og lod dem indgå i deres egen serie.

Det er simpelthen genialt.

Det jeg ikke forstår, men som jeg meget gerne vil forstå - det er, hvorfor man har lyst til at være en af soldaterne under toppen.

Der vil altid være en i toppen i enhver virksomhed.

Jeg kan selvfølgelig godt se det økonomiske incitament, hvis man havner tilpas højt oppe i pyramidestrukturen,

Du sammenligner forkert og blander tingene lidt sammen. At sidde under den der har konceptet, som f.eks. nr. 2 i strukturen er bestemt ikke ensbetydende med at vedkommende tjener mere end nr. 56 - de færreste afregningsplaner er bygget op på den måde hvor man generelt bare kan fise den af, men de eksisterer . men man kommer ikke til det uden hårdt arbejde - UPS forresten ligesom i andre virksomheder hvor man, forhåbentligt, også belønnes for sin indsats og nogle gange grundet sin viden og indsats så forfremmes og får mere i løn eller andre fordele og med mere ansvar.

men man har ikke sit eget koncept, ikke sit eget produkt  - man sælger en andens drøm og idé og udover kroner i kassen forstår jeg ikke, hvad der skal drive en frem?

Jeg har ikke den korrekte % fordeling, men er det ikke sådan at 90% af jordens arbejdende befolkning i princippet arbejder på den måde? Jeg håber da du ved hvorfor folk arbejder.

- men jeg vil oprigtigt meget gerne blive lidt klogere og finde ud af det - er der mon nogen, der kan forklare mig det? - og ja det kan sammenlignes med at være franchise-tager - men det forstår jeg heller ikke :)

Jeg håber nogle af ovenstående svar giver dig mulighed for at forstå sammenhængene, men ellers bare spørg mere, da jeg er sikker på der er flere der gerne vil svare.

F.s.a. Franchise - så er det jo også en genial model hvor man "køber" sig ind i et brand og mod en afgift får adgang til alt uden at skulle tænke meget selv udover at gøre det man er bedst til nemlig at servicere sine kunder på den bedst mulige måde med en velkendt mærkevare eller velkendt koncept.

Køb ren argan olie her

Side 21 ud af 25 (249 indlæg)