Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

dobbeltmoralen lever også blandt iværksættere!. (MLM)

Side 17 ud af 25 (249 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Lundsby:

Allan I:

Lundsby - jeg er da fuldstændig græsk-katolsk overfor, hvad der irriterer dig i hverdagen.

Hvad skal jeg bruge den oplysning til?

Den skarpe debattør ville nok bruge den som input til hvordan man så kunne for folk til ikke at foragte MLM så meget som de åbenlyst gør.

Den skarpe debattør, ville nok indse at istedet for at grave hullet dybere ved at fortsætte i denne debat, hvis overskrift bare for folk til at synes endnu dårligere om MLM. Så var det meget smarte at oprette en tråd, hvor han fortalte passioneret om sine bedste oplevelser med MLM.

Men det er hvad det skarpe debattør ville bruge det til, hvad du vil bruger oplysningen til! Ja, jeg må give det ret i, at det ikke virker som om du har noget at bruge oplysningen til!

Kære Lundsby
Den skarpe debattør havde nok valgt at ignorere dig fordi man jo selv vælger dem man har lyst til at arbejde sammen med. Og her syntes jeg både at du i dine indlæg nu og tidligere har kørt en tone jeg ikke bryder mig om. I denne tråd er der en trådstarter der snakker dobbeltmoral og straks er det ifølge dig alle.

De fleste i MLM ville nok lytte til de folk der har succes med MLM, og høre efter hvor de har fejlet, og hvor de har succes. Det er muligt at 9 ud af 10 amino brugere mener de med begrænset Info kan være dygtige nok til at vurdere, det tror jeg ikke, så hellere bare undvære amino folk i min forretning. Jeg forsøger ikke at finde kunder herinde, så derfor snakker jeg generelt ikke om produkter.
Jeg mener kort sagt ikke det er "jer" der skal vurdere hvilken information der skal gives og hvis man ikke er interesseret i "hele kagen" så hellere bare gå videre.
Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 06:00

Fashion-Seller:

Allan & Lisbeth:

Tager vi en forretning som McD f.eks så koster det dem ca. 5 kr. at lave en menu, men vi betaler glædeligt 50 kr. for en menu, og dog betaler Mc.D, som bekendt ikke skat i Danmark.  Jeg ville da foretrække flere små selvstændige erhvervs drivende som f.eks pølsevogne, som tjener penge og derved bidrager til den danske skats kassen, end en multikoncernen som ikke bidrager til statskassen.

5 kr? Hahaha wake up to the real world please... Det koster deres cola alene, så den der holder altså ik en meter... Dertil kommer at McD ofte ligger på attraktive adresser, hvilket betyder en høj husleje!

En kommentar til cola-prisen:

Jeg er ret sikker på, at McD har en rigtig, rigtig god aftale med Coca-Cola (og Pepsi m.fl.) omkring deres indkøbspris på cola-essensen . Hvis ikke  meget har ændret sig de sidste par år er Danmark et af verdens ABSOLUT dyreste lande at købe læskedrikke i.

Til eksempel kan du i Polen købe coca-cola til omkring 7 kr. for en 2 liters flaske, hvilket giver 3,50 kr pr liter. I Scandlines bordershop (i tyskland) kan du købe 1,5 liter Pepsi for 5,- kr.

Da jeg for et par år siden var i kontakt med Coca-Cola skulle vi give (så vidt jeg husker) omkring 4,75 for en ½ liters flaske i forbindelse med leje af en automat (lejen var i øvrigt 0 kr, hvis vi købte mere end x antal sodavand pr. måned.

Summa-summarum er nok at McD betaler et svimlende LILLE beløb pr. sodavand der ryger over disken.

En anden kommentar til McD´s priser:

Sidst jeg og fruen var i Polen, var vi på McD, og for nogenlunde den samme mad vi plejer at give 160 - 170 kr for herhjemme, betalte vi i Polen ca. 60 – 70 kr. (og som noget helt mærkeligt kan det faktisk lade sig gøre at få VARM mad hos McD)

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 06:55

L'oreal har f.eks. et markedsføringsbudget på 15 milliarder kroner om året - og hvem tror du betaler for det?

MLM firmaer har stort set kun omkostninger til trykte materialer - og til diverse hjemmesider, og det kan vi forhåbentlig godt blive enige om, ikke kommer op i milliardklassen!?

[/quote]

Nu er det jo taknemmeligt at slynge tallet 15 milliarder ud af den blå luft... uden sammenlignings gundlag, L´oreal har en global omsætning på ca. 135 MILLIARDER kroner, -så de bruger omkring 11 % på markedsføring ?

Til sammeligning omsætter LR for 3 Milliarder, og mon der alligevel ikke falder lidt af til markedsføring, ud over de trykte materialer til forhandlerne (som de iøvrigt betaler for.....), ellers er der jo en lind strøm af gaver i form af biler, huse og hva ved jeg til topsælgerne (det er jo også en form for reklame)

Allan I:

Ronni Plindstrup:

Eller også er produkterne ikke gode nok - og kan kun sælges ved at have 100.000 soldater ude i marken.

Det har du jo så ikke noget belæg for at udtale dig om, i og med, at produkterne ikke bliver solgt på traditionel vis.

[quote user="Allan I"]

Om Produkternes kvalitet vil jeg ikke udtale mig, men hvis ikke LR brugte de (tror faktisk det er) 300.000 soldater, men droppede MLM konceptet og fik produkterne i den almindelige detail-handel, hvor tror en markedsandel ville de så have om 3 år, næppe ret stor...

Og hvis jeg kan regne så omsætter hver soldat for 1.000 kr. om året i gennemsnit.

Sandheden om MLM er i mine øjne at det er DE MEGET FÅ, der ender med at tjene de store penge... Dermed ikke sagt at man ikke kan få en levevej ud f det, men så skal der altså knokles og rendes folk på dørene, holdes et væld af home-parties m.v. Men forvent ikke at hverve-salgs-talerne holder stik.

Og inden MLM tilhængerne overfalder mig for ikke at forstå konceptet, så kender jeg godt systemet indefra, been there, done that.....  og det er altså stadig bondefangeri....   

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Søren:
Og inden MLM tilhængerne overfalder mig for ikke at forstå konceptet, så kender jeg godt systemet indefra, been there, done that.....  og det er altså stadig bondefangeri....   

Alle mænd på Møn er skabsbøsser

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 09:14

Martin Slot:
Kære Lundsby
Den skarpe debattør havde nok valgt at ignorere dig fordi man jo selv vælger dem man har lyst til at arbejde sammen med. Og her syntes jeg både at du i dine indlæg nu og tidligere har kørt en tone jeg ikke bryder mig om.

Kære Slot

Personligt, tror jeg at den skarpe debattør, har et svar til alle og ikke har behov for at ignorer nogle. Men sådan har vi jo alle forskellige ambitionsniveau.

Martin Slot:
I denne tråd er der en trådstarter der snakker dobbeltmoral og straks er det ifølge dig alle.

Jeg synes ikke jeg har læst nogle MLM'er indlæg, hvor der blev taget afstand fra det. Men en masse der argumenterer med trådstarter. Pointen med mine indlæg var jo netop at fremhæve det smarte i at MLM'erne selv tog afstand fra den slags tråde.

Martin Slot:
De fleste i MLM ville nok lytte til de folk der har succes med MLM, og høre efter hvor de har fejlet, og hvor de har succes. Det er muligt at 9 ud af 10 amino brugere mener de med begrænset Info kan være dygtige nok til at vurdere, det tror jeg ikke, så hellere bare undvære amino folk i min forretning.

Du glemmer fuldstændig at denne tråd, handler om omverdens syn på MLM! Så hvem de fleste i MLM, ville lytte til er for såvidt irrelevant.

Men din næste sætning, peger på det andet problem, nemlig at der ikke rigtigt er nogle MLM'er på Amino, der fremstår som om de har succes, ja de fleste virker endda direkte bitre.

Det er da også ironisk at den flinkeste Amino i MLM kategori ligenu er Majbritt!

Det er altid den samme i mine øjne ynkelige retorik som du begynder på når du siger at den omverden er der dømmer jer ude, har begrænset info. I stedet for at tage ansvar, og få fortalt folk om det gode ved MLM på en måde så de gider at lytte.

Der har været MLM debatter på Amino, så lang tid som jeg har været med (rigtigt lang tid), og det er ikke lykkedes at få et bedre image, af den vej, tværtimod ville jeg faktisk tro, at Aminos MLM historik har været skadelig for omverdens syn på branchen.

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 09:29

Entrepreneur - Jan:

Søren:

Alle mænd på Møn er skabsbøsser

Undskyld jeg siger det men hr. Jan er simpelt hen for useriøs. Her nærmer vi os vist injurier, - godt Amino ikke påtager sig et ansvar !    Jeg finder dig ærlig talt en smule trættende......Og at Hr. Jan åbenbart har et horn i siden på mig kan jeg nok leve med, -tror alligevel ikke jeg kan bruge den type menneske i mit netværk.....

Men det viser jo hvor lavt MLM tilhængerne vil gå for at forsvare deres elskede ufejlbare MLM koncept. Hvis alle blev rige eller i det mindste bare kunne holde en anstændig indtægt ville vi nok høre mere om det i den almindelige presse, men sandheden er jo at det er de meget få, der ender op med bonus udbetalinger i 100.000 kr´s klassen og en gaveregn af biler og huse og hvad ved jeg.

Hr. Jan er selv igang med sit MLM koncept, og har allerede en testperson igang. Flot... Og Hr. Jan vil ønske at der var 50 personer i hans første led, -hvorefter disse 50 hver især ønsker sig 50 i deres første led, som igen ønsker 50 i ders første led... Vi har nu rundet 125.001 deltagere i 3 led under Hr. Jan.   Det giver hurtigt succes...... og hvis de hver især omsætter for 1.000 kr. i snit om måneden vil det give en fin omsætning for Hr. Jan; 12 x 125 millioner = 1,5 Milliard årligt i bare 3 led.... han er en af de kommende konger af MLM i Danmark.... Af vejen her kommer MLM kongen af Danmark.....

Generalt synes jeg Amino er et OK site, men indimellem synes jeg enkelte brugere er for useriøse og trækker Amino ned på et børnehaveplan....

fortsat god dag til dig...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:41

Lundsby:
Der har været MLM debatter på Amino, så lang tid som jeg har været med (rigtigt lang tid), og det er ikke lykkedes at få et bedre image, af den vej, tværtimod ville jeg faktisk tro, at Aminos MLM historik har været skadelig for omverdens syn på branchen.

Det tror jeg nu ikke helt er tilfældet, det man mest kan konstatere f.s.a. indlæggene her på Amino er generelt, at der er nogle der er for og nogle der er imod.

Enkelte af dem der er imod og dem der er for udviser en ensidighed, som det almindeligt tænkende individ godt kan gennemskue, hvis og såfremt man overhovedet skal tro at debatterne her vægter på noget niveau, jeg tror personligt ikke det vægter overhovedet.

Det jeg med sikkerhed kan sige er, at det er kedeligt at se nogle herunder din og ham jeg svarede primitivt ovenfors holdninger som er meget generaliserende, og decideret ukorrekte.

I dit eget tilfælde f.s.a. angår CloudSprout, der mener jeg du har anvendt elementer af ideerne i Network Marketing i din markedsføring inden du har et brugbart produkt, som jeg seriøst håber på at giver dig stor succes, men jeg smiler nu da du så bastant taler mod NM.

I min optik, der har du meget smart tilknyttet nogle mennesker til at arbejde med dit projekt under udviklingsfasen, og disse skulle udvælges af dig og var ikke tilgængeligt for alle - det har du brugt det sidste års tid med og ved lanceringen står du så med et antale "soldater" der er klar til at forsvare dit produkt da de selv er med i den indledende fase.

Og ve mig om ikke, når det forhåbentligt bliver en succes, at disse soldater står med i de sidste geledder godt beskyttet med henvisninger fra dig til udførsel af opgaver for folk der vil benytte dit system og dem i første geled, der kommer sidst til eller efter opstart selv skal kæmpe lidt mere for det eller?

Det man dog med 99% sikkerhed kan sige er, at du ved at samarbejde med nogle i et års tid eller mere eksternt, giver dem nogle fordele og har givet dig nogle ekstreme fordele i udviklingen eller?

For mig er det også NM.

Uanset hvem, hvad, hvor - så findes der gode og dårlige elementer i al slags handel. Og det er klart der skal i MLM/NM sammenhænget ryddes op hvis det stadig er sådan at det mere drejer sig om at sælge drømme end produkter, men jeg tror ikke på det er sådan mere i almindelighed i DK.

Forskellene er skitseret og FashionSeller lavede en udemærket sammenligning, som giver plads til alle. Mennesker generelt vil gerne have succes på en eller anden måde i deres liv, og så er der nogle der er mere modtagelige end andre når der sælges varm luft og varemærker - det kommer der aldrig nogensinde blive forandringer i.

Men hvis man kunne stoppe generaliseringen og komme ned til subsrtansen, så ville det gavne mange flere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:48

Søren:
Undskyld jeg siger det men hr. Jan er simpelt hen for useriøs. Her nærmer vi os vist injurier, - godt Amino ikke påtager sig et ansvar !    Jeg finder dig ærlig talt en smule trættende......Og at Hr. Jan åbenbart har et horn i siden på mig kan jeg nok leve med, -tror alligevel ikke jeg kan bruge den type menneske i mit netværk.....

Du kalder alle i MLM/NM for bedragere, jeg siger alle mænd fra Møn er skabsbøsser.

Jeg har aldrig snakket om 50-50-50 i ledene og viser blot at du heller ikke kan læse.

Så nu kan jeg tilføje: Alle mænd på Møn er skabsbøsser og Alle mænd på Møn kan ikke læse.

Hvor mange der har succes med biler og andre goder aner du intet om, men hvem er VWs største aftager?

Jeg skrev ikke svar til dig i forhold til MLM/NM, jeg skrev alene til dig fordi du blandt andet kaldte mig bedrager, og hvis du kan finde den retsinstans i DK der gider beskæftige sig med en injuriesag af den art fordi jeg svarer generaliserende igen, med et svar alle ved er usandt, så held og lykke med det.

Amino & Co har mine kontaktinformationer, så du stiller bare op med dommerkendelsen, så udleveres den.

Jeg ved godt hvem af os to der er mest intelligent, det skal du ikke være i tvivl om.

Køb ren argan olie her

Fra Møn (Sydsjælland)
Tilmeldt 20. Feb 11
Skrevet kl. 10:18

Entrepreneur - Jan:

Du kalder alle i MLM/NM for bedragere, jeg siger alle mænd fra Møn er skabsbøsser.

Jeg har aldrig snakket om 50-50-50 i ledene og viser blot at du heller ikke kan læse.

Så nu kan jeg tilføje: Alle mænd på Møn er skabsbøsser og Alle mænd på Møn kan ikke læse.

Hvor mange der har succes med biler og andre goder aner du intet om, men hvem er VWs største aftager?

Jeg har vist ikke brugt ordet "bedragere", så vi kan konstatere at Alle mænd på Østerbro heller ikke kan læse. (gud, så har vi en ting til fælles..... Ingen af os kan læse....)

Jeg taler om bondefangeri, når du bliver præsenteret for alle MLM konceptets fortræffeligheder om, at du "bare" skal hverve nogen der vil melde sig under fanen, -og det koster Kun ca 700 kr til startpakke, og når du har meldt dig under fanerne og lige har hvervet x antal nye konsulenter og de så også.... bla.bla.bla.bla.

nej du siger ikke direkte at dine 50 konsulenter i 1. led skal hverve 50 hver, -MEN ER DET IKKE DET DER ER ESSENCEN I MLM ??? 

Hvervemøderne går ud på at overbevise nye konsulenter om at de ud over at kunne købe produkter til eget forbrug med rigtig god avance (de køber jo allerede produkterne og det vil da være rart at spare f.eks. 30 %, ikke ?), derefter så vil det da være dumt ikke at sælge til andre (når nu der er en god avance, andet ville da være dumt , ikke ?), og sidst men ikke mindst, kan de så hverve x antal nye konsulenter, vil de jo få en procentdel af det salg der genereres af disse.... og du er nærmest allerede NU sikret en flot VW, Mercedes eller.... Og ja der er 300.000 der er hoppet i LR´s net, men hvor mange har en Bonuscheck på 100.000 kr om måneden ????

Så dine led kan såmænd være på 50 i første led (som vist er det tal du selv diskede op med ville være dejligt), og de 5 af disse formår at finde 30 hver, hvoraf 25 af disse 150 i dette led hverver 20, (det var så 500 konsulenter til.... det går stadig pænt stærkt, du er oppe på 800 konsulenter under dig, som hver omsætter i snit for 1.000 kr. pr. måned, du har nu efter kort tid en månedsomsætning på 800.000 kr. eller 9.600.000 årligt, -Det må siges at være rigtigt godt gået af en iværksætter.... Måske du allerede nu skal tage kontakt til fru rudolf, hun trænger til en kapital-indsprøjtning og du kan komme med i et branded navn from day one.... det vil sikkert give endnu mere omtale og endnu flere håbefulde MLM aspiranter vil stå i kø for at sælge jeres produkter...... måske du kan øge antallet af konsulenter til det 3 dobbelte af hvad du allerede har.... Succes, succes, succes.....

MLM MÅ simpelt hen være det eneste rigtige, hvorfor gør alle forretningskæder ikke bare det......

Men måske vi skulle droppe børnehaveniveauet med hvem der er skabsbøsser, hvor i landet disse bor, hvem der kan læse, eller er ordblinde, eller er grimme, eller ...   Og så bare holde os til emnet..... MLM

Og hvis du så kunne komme med nogen seriøse indlæg, der kunne belyse, hvor det er jeg er galt på den, ville det måske lysne diskussionen om hvorfor MLM er det eneste rigtige (eller ikke det rigtige)

Men igen, fortsat god dag til dig

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:39

Søren:

Entrepreneur - Jan:

Jeg har vist ikke brugt ordet "bedragere", så vi kan konstatere at Alle mænd på Østerbro heller ikke kan læse. (gud, så har vi en ting til fælles..... Ingen af os kan læse....)

Citat fra Wiki:

Bondefangeri er bedrageri på det jævne. Særligt om en listig og kynisk "bybos" udnyttelse af en godtroende og naiv "landbos" mangel på på kundskab og erfaring.

Holbergs "Den pantsatte Bondedreng" er et godt eksempel.

Og den almene opfattelse af en bondefanger er at vedkommende er bedrager

Jeg taler om bondefangeri, når du bliver præsenteret for alle MLM konceptets fortræffeligheder om, at du "bare" skal hverve nogen der vil melde sig under fanen, -og det koster Kun ca 700 kr til startpakke, og når du har meldt dig under fanerne og lige har hvervet x antal nye konsulenter og de så også.... bla.bla.bla.bla.

nej du siger ikke direkte at dine 50 konsulenter i 1. led skal hverve 50 hver, -MEN ER DET IKKE DET DER ER ESSENCEN I MLM ??? 

Essensen i mit MLM projekt er IKKE at hverve hovedløst, og hvis du havde læst mine indlæg rigtigt samt vist hvad jeg tidligere havde givet udtryk for, så ville du vide at det "sædvanlige" prædikat ikke passer på mit setup.

Hvervemøderne går ud på at overbevise nye konsulenter om at de ud over at kunne købe produkter til eget forbrug med rigtig god avance (de køber jo allerede produkterne og det vil da være rart at spare f.eks. 30 %, ikke ?), derefter så vil det da være dumt ikke at sælge til andre (når nu der er en god avance, andet ville da være dumt , ikke ?)

Det er jeg helt enig i, og ser absolut ingen problemer i - og er samme metode jeg vil benytte naturligvis, dog med den tvist, at hos mig kan alle ikke være med. Der vil være en benhård selektering i forhold til de kriterier jeg alene afgør skal være vægtende i mit setup.

, og sidst men ikke mindst, kan de så hverve x antal nye konsulenter, vil de jo få en procentdel af det salg der genereres af disse.... og du er nærmest allerede NU sikret en flot VW, Mercedes eller.... Og ja der er 300.000 der er hoppet i LR´s net, men hvor mange har en Bonuscheck på 100.000 kr om måneden ????

Og det er det man godt kunne være foruden, men kan sagtens lade sig gøre i lande med stor befolkning, dog relativt begrænset i DK.

Så dine led kan såmænd være på 50 i første led (som vist er det tal du selv diskede op med ville være dejligt), og de 5 af disse formår at finde 30 hver, hvoraf 25 af disse 150 i dette led hverver 20, (det var så 500 konsulenter til.... det går stadig pænt stærkt, du er oppe på 800 konsulenter under dig, som hver omsætter i snit for 1.000 kr. pr. måned, du har nu efter kort tid en månedsomsætning på 800.000 kr. eller 9.600.000 årligt, -Det må siges at være rigtigt godt gået af en iværksætter

Mine realistiske bud er ikke over 500 i DK for mit setup indenfor 2 år. De første 100 kan nok nås på omkring 6 mdr. hvis jeg er heldig og følger min model.

.... Måske du allerede nu skal tage kontakt til fru rudolf, hun trænger til en kapital-indsprøjtning og du kan komme med i et branded navn from day one.... det vil sikkert give endnu mere omtale og endnu flere håbefulde MLM aspiranter vil stå i kø for at sælge jeres produkter...... måske du kan øge antallet af konsulenter til det 3 dobbelte af hvad du allerede har.... Succes, succes, succes.....

Hun har ikke noget jeg ikke kan lave - hun har bare flere venner de rigtige steder der har promoveret hendes produkter. Ligesom jeg ikke spåede GunBritte den store succes, så tror jeg heller ikke Rudolphs er fortsættende i nuværende prisleje.

MLM MÅ simpelt hen være det eneste rigtige, hvorfor gør alle forretningskæder ikke bare det......

Forretningskæder er baseret på forretninger=fysiske udsalgssteder - og kune meget meget få i DK er store, som f.eks. Matas. Men der er mange rigtigt store virksomheder udenfor Dk som benytter konceptet og får Matas til at ligne en slikbutik på nordpolen rent dækningsbidragsmæssigt.

Men måske vi skulle droppe børnehaveniveauet med hvem der er skabsbøsser, hvor i landet disse bor, hvem der kan læse, eller er ordblinde, eller er grimme, eller ...   Og så bare holde os til emnet..... MLM

Hvis alle folk i MLM/NM er bondefangere, så er det udsagn ligeså sandsynligt som at alle mænd på Møn er skabsbøsser. Ingen af udsagnene er korrekte.

Og hvis du så kunne komme med nogen seriøse indlæg, der kunne belyse, hvor det er jeg er galt på den, ville det måske lysne diskussionen om hvorfor MLM er det eneste rigtige (eller ikke det rigtige)

Jeg er ikke kommet med useriøse indlæg om emnet. Jeg har svaret useriøst på et useriøst postulat.

Men igen, fortsat god dag til dig

Køb ren argan olie her

Side 17 ud af 25 (249 indlæg)