Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tak til Lars Løkke, Barfod, Thorning, Ørum og andre der er faldet for DF

Side 8 ud af 14 (138 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Jeg deltager ikke i denne debat, men faldt over denne artikel om DF

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1591276.ece

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:08

Tonny Skov Pedersen:

Jeg deltager ikke i denne debat, men faldt over denne artikel om DF

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1591276.ece

Hov der var den manipulation, som jeg beskrev tidligere... Og sikke liberale synspunkter, med at forbyde andre partier. Længe leve demokratiet, eller i hvertfald DFs eget form for diktatur!

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 02:29
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Haha jeg syntes lidt det her indlæg er til grin..!

Ved du godt hvor mange procent af danmarks befolkning som stemmer på DF?

DF har generalt rigtig mange gode holdninger, som jeg også støtter op om.
Jeg har selv været med i DFU og DF, og jeg ved at alle DF'ere ikke er ens og har samme holdninger, som du måske tror (og andre for den sags skyld).
Alle DF'ere er ikke fremmedfjendske vi vil bare gerne beholde Danmark som det er, men derfor skal vi ikke lukke af for folk at komme til vores land.
Der er mange måder man kan sørge for at opretholde Danmark på, og når vi får en rødregering så skal i bare se hvordan tingene kan gå...!

Socialdemokraterne er så bange for at sige noget forkert over for invandrere, og derfor kan jeg godt lide Pia K! Jeg er helt sikkert ikke enig i alt hvad hun siger, men man ved at hun har en holdning!

Jeg hader den måde, som folk kigger ned på DF på, lad ikke et par dumme racistiske bemærkninger dømme DF.
Der er nogen som er racister, ja helt sikkert.
Men der er mange flere som er det modsatte, men den måde i dømmer dem på, er den samme måde mange muslimer bliver dømt på.
Laver en terror så er alle ens, nej vel.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:34
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 9 person

Godt indspark, Rasmus! Desværre er det ofte sådan, at kritikerne af DF gør sig skyldige i netop det, de kritiserer DF for: At skære alle over én kam.

Det er også en stor misforståelse, at DF er skyld i racisme. For det første er det bestemt muligt at være kritisk overfor / bekymret over indvandring uden at være racist. Men racismekortet er så forbandet nemt at trække.

Der findes racister i DF, i S, I V og sikkert i flere partier endnu. I Enhedslisten er racisme for eksempel ikke møntet på hudfarve men på indtægt ;-)

At være kritisk overfor muslimer kan jeg ikke sidestille med racisme i mit univers. Islam er en tro og en politisk dagsorden - ikke en race. Og jeg kender ikke nogen islamkritiske, der ikke også er kritiske overfor den pæredanske Abdul Wahid Pedersen, der er muslim. Så meget for den racisme.

Jeg afskyr racisme i enhver form - tag ikke fejl af det. Men det forhindrer mig ikke i at være stærkt kritisk overfor religioner (og det gælder dem alle). Og jeg er fløjtende ligeglad med, om udøveren af en religion er hvid, sort, gul eller brun. Hvis udøverens religion undertrykker mig eller mine, udsætter mig for frihedsberøvende ting, begrænser mine muligheder eller er en trussel for min og mine kæres sikkerhed, er jeg klar til kamp for frihed.

Når så mange mennesker i dag er "anti muslimske" eller hvad vi nu skal kalde det, skyldes det jo en række faktuelle forhold, der ikke er til at bortforklare. Muslimsk funderede regimer overalt i verden agerer lige så vederstyggeligt, som kristne gjorde det for nogle hundrede år siden. Altså undertrykkende, agressivt og udemokratisk. Den vestlige verden har (i store træk) gjort sig fri af den middelalderlige indflydelse fra religion - men det har mange af de lande, der er helt eller overvejende muslimske ikke.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at flertallet af muslimer ønsker et fredeligt liv i sameksistens med andre, men desværre er der indbygget så meget pression og frygt i islam, at de ikke altid får lov til at agere, som de egentlig gerne ville. Og deres religion fylder lige så meget hos mange, som den kristne/katolske gjorde i Europa for 500 år siden. Dengang brændte vi hekse af - i dag er det muslimer, der stener og pisker kvinder til døde.

Kort sagt: Den vestlige (og i et eller andet omfang kristne) verden har flyttet sig de sidste mange århundreder. Det har islam ikke - hverken som politisk doktrin eller som religion. Og derfor støder de to verdener sammen. Her i Vesten er vi pragmatiske, og passer religionen ikke lige ind i hverdagen, tilpasser vi den. Og passagerne med at vi skal ihjelslå alle dem, der ikke tror på det, vi tror på (må hellere indskyde at jeg ateist), har vi skrevet ud og/eller ignoreret i store træk. Det er de ikke nået til i islam.

Da islam i højere grad er et politisk system end en religion, er islam og demokrati uforeneligt - helt og aldeles. Og da der er omkring 1,5 milliarder muslimer i verden, er der altså nogle ikke-muslimer, der er bekymrede. Det er der jo dybest set ikke noget at sige til. Især fordi de meget omtalte "moderate muslimer" ikke lader høre så meget fra sig - sådan på verdensplan.

I 1930'ernes Europa så ordentlige mennesker med afsky på, at jøder, sigøjnere, bøsser m.fl. blev plaget, aflivet og andet forfærdeligt til lyden af "Sieg Heil". Og vi har netop set i Norge, at den perverse og afsporede ideologi desværre lever endnu i blandt os. Men husk, at vi også i tv næsten dagligt ser uhyrligheder begået til lyden af "Allahu Akbar". Vi ser voldsomme trusler rettet mod alt vestligt fra muslimske ledere - selv indenfor Europas grænser.

Det er DET, der skaber det, mange tolker som racisme. Det er sgu ikke en flok mere eller mindre overgearede DF'ere, der kan tage "æren" for de holdninger hos danskerne. Og naturligvis er der racister blandt danskere - men jeg er helt overbevist om, at de fleste faktisk bare er bekymrede for, hvad islam på længere sigt vil betyde for demokrati, velfærd og ligeret - uanset hudfarven.

Og lad os så holde fast i, at det er ligegyldigt, om et menneske er fra Iran, Sverige, Timbuktu eller Lille Skensved - det er hvad de står for, der skal tælle. Og kan de dyrke en religion i accept af andre religioner og mangel på samme, er de fede nok i mine øjne. Men de skal ikke bestemme, om mine børn skal have svinekød i børnehaven (islam), om jeg ikke må bruge maskiner om lørdagen (jødedommen), om jeg skal til messe for at være et godt menneske (katolicismen) eller om jeg må tvære en kakerlak ud med min sandal (buddhismen). Til gengæld skal de have ubegrænset frihed til selv at vælge at følge disse "love", hvis de har lyst til det. Naturligvis under respekt for de gældende love i det land, de bor i.

For retten til at være fri af religion indebærer også retten til at HAVE sin religion. Lad os huske på det.

Pyha - den blev lang. Beklager...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:42
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus T. Nicolaisen:
Haha jeg syntes lidt det her indlæg er til grin..!

Typisk DF metode at latterliggøre noget ligeså snart der bliver stillet spørgsmålstegn til deres gøren og laden eller pillet ved DFs holdninger.

Du demonsterer på bedste vis den påtagede arrogance og stupiditet som man oftest kan spore hos DF´ere ved at skrive: og jeg ved at alle DF'ere ikke er ens og har samme holdninger, som du måske tror (og andre for den sags skyld).

Du skriver : Jeg hader den måde, som folk kigger ned på DF på, lad ikke et par dumme racistiske bemærkninger dømme DF.

Og tror du vi er dumme? Fremtrædene DF´ere render jo ind og ud af retsalene med domme i lommerne for lovovertrædelser

Rasmus - jeg tror faktisk der er et eller andet galt. For intet af det du skriver harmonerer med DF´s ageren på den politiske scene. Så enten er du hjernevasket og/eller forelsket i PK eller også er du ansat til at lave et skønmaleri hver gang der kommer en ridse i lakken.

Intet politisk parti i DK har nogensinde (betyder ALDRIG) været så generaliserende som DF er i forhold til muslimer - og de personer med domme for de mest krænkende udtalelser er stadig medlemmer, så dit kan være dine personlige ønsker som du forsøger at overbevise os andre om at DF er, for det har ikke noget med sandheden at gøre.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:00
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand:
Det er også en stor misforståelse, at DF er skyld i racisme. For det første er det bestemt muligt at være kritisk overfor / bekymret over indvandring uden at være racist. Men racismekortet er så forbandet nemt at trække.

Vær venlig at tage dig sammen Thomas Rosenstand.

Michael Rex, Jesper Langballe, Lars Hedegaard, Morten MesserSchmidt samt en række andre er DØMT for overtrædelse af racismeparagraffen.

Så når fremtrædene politikere både dømte og ikke dømte fremstår med nedladende udtalelser i medierne så har det en påvirkning og dermed medvirker DF også til racisme.

OG når den med almindeligt fungerende hoveder melder sig ind i DF (hvis de gør det altså), så ved de også at de melder sig ind i et parti der bl.a. har folk på ledende poster som er dømt for lovovertrædelser der omhandler deres syn på andre mennesker.

Man ved også at nogle af medlemmerne har eller har haft rødder til mere radikale forgreninger, så det accepterer man også som medlem af DF.

Bare det du skriver at Islam er et politisk system er helt sort, du aner ikke hvad du snakker om Smile

Køb ren argan olie her

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 09:25
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nu må du tage dig sammen Jan, du må vel kunne tåle noget kritik.

Du lyder som om du kender DF bedre end nogen anden, jeg tror der er noget du ikke har helt styr på.
Jeg latterlig gør dig bestemt ikke, men jeg vil nu ikke kalde det at stille spørgsmål tegn ved, når du siger at alle partier skal stoppe samarbejdet med DF!
- Kan du ikke selv se det.

Jeg kan nemlig godt lide at DF rent faktisk har en holdning til indvandrere, og ikke ligesom mange andre partier som ikke tør, at sige noget til dem, fordi de er bange for at blive kaldt racister og miste stemmer af den grund.
Jeg syntes bestemt at der er forskel på at være racist og fremmedfjendsk og være fremmedkritisk.
Der er ingen andre partier, som går op i hvem vi har i Danmark, og om folk bliver integreret.
De går mere op i ting, som at have 40% kvinder i en bestyrelse altså = fuldstændige latterlige ting..! 

Jeg syntes heller ikke du skal begynde at remse navne op, med at de og de er blevet dømt for det og det, det hjælper ikke at pege fingre, jeg tror at man kan sætte en finger på alle politikkere i folketinget.
Jeg tror ikke der findes flere dobbeltmoralske mennesker i Socialdemokratiet.  

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen 

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:06

Rasmus T. Nicolaisen:
Jeg latterlig gør dig bestemt ikke,

Læs lige starten af dit eget indlæg..igen.. Hvad står der? Haha jeg syntes lidt det her indlæg er til grin..!

Rasmus T. Nicolaisen:
Nu må du tage dig sammen Jan, du må vel kunne tåle noget kritik.

Kritik? I dit sidste indløg var der da ikke kritik - der var latterliggørelse og så en masse andet pladder som ikke har noget at gøre med mit budskab: Drop alt samarbejde med DF indtil de har lært at tale ordentligt, og den kunne også udvides med og indtil de har ekskluderet samtlige lovovertrædere dømt for racistiske udtalelser.. Så ville der være tomt nogle steder...

Rasmus T. Nicolaisen:
Jeg syntes heller ikke du skal begynde at remse navne op, med at de og de er blevet dømt for det og det, det hjælper ikke at pege fingre, jeg tror at man kan sætte en finger på alle politikkere i folketinget.
Jeg tror ikke der findes flere dobbeltmoralske mennesker i Socialdemokratiet.

For det første er langt flere dømt i DF end i andre partier generelt i forbindelse med deres politiske gøren og laden og dømt for udtalelser der har med deres politiske standpunkt at gøre!

Dette her drejer sig ikke om at sætte fingre på enkelte politikere, det drejer sig om at fortælle at der må være en grænse, og kun folkets stemmer samt demokratiet kan sige stop. Jeg opfordrer derfor med min demokratiske ret, til at alle stopper samarbejde med DF indtil som ovenfor anført.

Og i forhold til hvad du skriver i dit forrige indlæg, så er det som at få et indøvet udskrift af et kapitel i DFU´s håndbog, der er intet selvstændigt over det, formanden siger det samme.

Rent faktisk er jeg i min overbevisning på vej derhen, at man burde gøre det umuligt for folk der er dømt for racisme at stille op til Folketingsvalg, præcis på samme måde som man ikke vil have pædofile ind i miljøer med unge og børn.

Folk der er dømt for racisme er det næppe uden grund, ellers var de jo frifundet!

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:02

Altså om politiker er dømt for det ene eller andet så snart det overtræder nogle mennesker om det er om vold eller chikane og ikke kun indvandre er alle partier nærmeste dømt i sager

http://politiken.dk/indland/ECE38733/politiker-doemt-for-vold/ jeg kan selvfølgelige prøve og finde flere sager med vi ved alle vi huske nogle sager og kan selvfølgelige prøve at finde dem.

Dog vil jeg mene der er mindre risiko at sige det samme til en der køre i kørestol end at sige det til samme en udlænding , så kan man sige jeg er bange for udlænding men synes mere jeg er realitalisk

I alt der overtræder andre mennesker og dømt er gået over stregen lige vel man er og jo der har været sager psykiske syge også har været voldelige vis de var bedre behandlet i samfundet ved ingen om de havde reageret sådan som de gjorde

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:15

Jan, lige et hurtigt spørgsmål.

Du ønsker at diskriminere et bestemt parti, fordi du mener, at de diskriminerer en bestemt befolkningsgruppe?

Er det korrekt forstået?

Side 8 ud af 14 (138 indlæg)