Jeg er ligeså rystet som mange andre er over den ubarmhjertelige katastrofe der er sket i Norge, og jeg føler oprigtigt med de efterladte. Til trods for influenza, så har det kørt rundt i hovedet på mig siden det startede og jeg har tænkt mange forskellige tanker og har ikke vidst hvordan jeg har skulle påbegynde dette indlæg i Caféen, men jeg prøver. Som det er mange bekendt der har fulgt mine indlæg så har jeg i årevis væmmedes over retorikken der anvendes overfor forskellige menneskegrupper og i særdeleshed overfor muslimerne. Efter Mohammed krisen hvor alt skulle forsvares med yttringsfriheden, der er tonen blevet hårdere og hårdere og mere og mere umenneskelig og flere medlemmer af DF er også enten ekskluderet eller dømt for strafretlige forhold omkring deres udtalelser. Inden jeg går videre vil jeg gerne skrue tiden lidt tilbage til dengang hvor man kunne være stolt af at være dansker i udlandet og med mine rejser i mere end 30 lande har jeg altid være respekteret og udvist respekt også de steder jeg har opholdt mig længere tid. Det var tiden hvor man fejede tingene ind under gulvtæppet og så gik det nok altsammen politisk set. Vi kunne alle grine lidt af Glistrup, selv muslimerne synes det lyder sjovt, den måde han omtaler Mohammedanerne på, og så var den ikke længere, for Glistrup gik mere op i 0 i trækprocent, så han var skam en ok tosse (skrevet med et glimt i øjet) Senere kom Pia Kjærsgaard til og jeg vil vove at påstå at DF har en meget stor del af skylden for hele dette lands udvikling og retorikken der anvendes, det er blevet så usmageligt og ulækkert at jeg væmmes, men det ved I jo jeg synes. NÅ men der hvor jeg vil hen med den ironiske overskrift er, at den nuværende regering og også S og SF er direkte med til at lade samfund udvikle sig i den retning at ting som der er sket i Norge sker og også kan ske i Danmark! Og hvorfor så det? Jo fordi vælgerne og støttepartierne og dem der ikke har sat stolen for døren i den retning retorikken har drejet sig er alle medskyldige den slags hændelser som er foregået i Norge. Jeg snakker på ingen måde om at forbyde DF, de mennesker der er der skal have lov til at være der og dem der stemmer på dem, skal også have lov til det, det er vores demokratiske ret! MEN ikke nok med det er vores ret at sige NOK ER NOK, så mener jeg også at det er en PLIGT for Lars Løkke, Lars Barfo, Helle Thorning, Villy S m.fl. og droppe ALT samarbejde med DF indtil vi har fået kammertonen og respekten for individet retur ind i Folketinget. De nuværende politiske partier er decideret ansvarlige for udviklingen og vi vælgere må nu sige stop og mene at dem vi stemmer på SKAL sige stop, hvis IKKE vi som vælgere gør dette, så accepterer vi også at retorikken vedbliver ubarmhjertelig, tilsvinende og fornedrende overfor bestemte befolkningsgrupper. Og på et eller andet tidspunkt får den gruppe nok og der skrides muligvis til handlinger som vi ikke ønsker skal overgå dette samfund. Alt samarbejde med DF bør ophøre indtil de har lært at repsektere ALLE menneskegrupper der er her i landet enten i form af asyl, tildelt ophold eller tildelt statsbrogerskab til trods for anden etnisk oprindelse end dansk. Jeg vil ikke høre på DF mere og jeg finder der uanstændigt at skatteyderne skal betale millioner i sikkerhed fordi en rappenskralde ikke bare kan holde sin kæft og tale ordentligt, eller tage konsekvensen for sine udokumenterede postulater der frembringes af hende eller hendes ligesindede. Danskerne er NØDT til at gå foran i denne revolution, hvor der er plads til alle uanset oprindelse. Det er korrekt vi ikke har råd til at finansiere tilstedeværelsen af alle der måtte ønske at komme her, men det er et helt andet politisk problem som kan ordnes med omlægning at bistandshjælp til at foregå via en forsikringsordning. Dette er hermed også en opfordring til de politiske partier Venstre, De Konservative, Socialdemokraterne, SF, Radikale og andre til at nu bruge resten af jeres sommerferie på virkelig at tænke over hvad der er sket de sidste 10 år i Danmark og om I ved at acceptere DF som regeringspartner vil være med til at gøre Danmark endnu mere uudholdeligt og umenneskeligt og samtidig acceptere tilsvinende retorik mod mindretal så vi kan risikere hændelser af samme art som i Norge i fremtiden. Husk det er skrevet i Café & Hygge og lad tonen være som friskbrygget mokka på en solrig morgen med den blå himmel og bølgernes brusen... også selvom der er mere end et alvorligt skybrud på vej for DK´s fremtid... |
Ja i det store hele enig med dig.
Der er dog også nuancer, som du ellers plejer også at kunne beherske.
Det som desværre er sket i Norge behøver vel ikke at kunne sættes = DF i Danmark.
Fanatisme sker vel på mange fronter og også på begge fløje (højre/venstre). ?
Vi skal vel også se på individetet contra systemerne m.m. ?
Det er også underligt at kunne læse lidt om den 32 årige baggrund - Er det en "forbigående" sindsygdom ? Eller ligger der virkelig noget "velovervejet" bag ?
Først antog man at det var muslimer der stod bag. Vores tidligere PET chef var dog tidliger ude med teorien om højre fanatisme.
Men hvorfor skulle det så gå udover DSU ? andre kunne vel lige så godt være målgruppen ?
Kunne der tænkes andre motiver ? end det man tror fanatisme.
Men hvad "døden skal vel have en årsag" Forstå mig ret. Spørgmålet er for mig indtil videre om det er så politisk gennemtænkt eller andet ? En "bare" gal mands handling ? Hvad men alle de voldsomme skoleskyderier i USA ?
Jeg tror vi "ofte" er hurtige til at skulle analyse os frem.
Hvis det er korrekt, er det vel også man skal passe på ikke at tillægge DF for stor betydning på dette her område.
Nu tænker jeg ikke på "deres" grænsekontrol, som i mine øjne er pip. Men derfra og tillægge dem stor indflydelse på hvad højre radikale i Europa laver rundt omkringf er vel og overvurdere deres evner ?
Men det kan hurtigt blive langt, så amen.
Ib Abildgaard
Råd & Mal