Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tak til Lars Løkke, Barfod, Thorning, Ørum og andre der er faldet for DF

Side 5 ud af 14 (138 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Jeg bryder mig ikke meget om DF. Men hvis vi skal følge dit forslag om at undgå ethvert samarbejde med dem, fordi de har den holdning, de har til visse typer af indvandrere, skal der vel samtidig ske andre samarbejdsophør i det politiske billede?

Jeg skriver..:

MEN ikke nok med det er vores ret at sige NOK ER NOK, så mener jeg også at det er en PLIGT for Lars Løkke, Lars Barfo, Helle Thorning, Villy S m.fl. og droppe ALT samarbejde med DF indtil vi har fået kammertonen og respekten for individet retur ind i Folketinget.

Jeg har aldrig skrevet man skal stoppe et samarbejde med dem grundet den holdning de har, men at det er ønskeligt er noget andet.

Havde det været katolikker, hinduer eller andre så havde mit budskab været det samme. Min pointe er, at DF har været med til at lægge den meget meget skarpe tone i dansk politik som pirrer til begge sider af de yderste fløje, den ene med behag og den anden med ubehag. Disse fløje vil således se sig nødsaget til at anvende endnu stærkere midler i leveringen af et budskab og så er det at tingene begynder at blive farlige.

Det er meget meget simpelt, fjerne man det højtråbende barn, så får man ro til at tænke over tingene mere nuanceret og kan finde bedre løsninger for hele klassen, for så er der ro til at lytte til alle.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:
Pis nu af din amøbe, du er ikke intelligent nok til samtaler med de voksne her.

No

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:14

Entrepreneur - Jan:

Hej Kenneth

Jeg tror du misforstår mig generelt m.h.t. mit indlæg.

Den måde som DF sviner en bestemt etnisk befolkningsgruppe til på, at medført en generel hårdere tone i den politiske debat og med mange både lovovertrædende udtalelser og uanstændige fremstillinger.

Mit indlæg drejer sig på ingen måde om indvandrere eller udvandrere eller andre... men alene det at man har ladet Folketinget blive en offentligt accepteret forsamling bl.a. repræsenteret ved partier med lovovertrædende medlemmer.

Ved at man accepterer en hårdere og hårdere tone, så forplanter den tone sig også i samfundet og er med til at polarisere menneskerne der lever i samfundet. Når der sker polariseringer, så opstår der i nogle tilfælde ekstremer fordi nogle er så debile at de kommer væk fra virkelighedens verden i deres dagligdag. Denne radikaliseren uanset hvilken side den er på er livsfarlig, det er Norge et meget uheldigt eksempel på.

Min opfordring er at derfor at droppe samarbejdet med DF indtil de har lært at tale ordentligt og ikke svine andre til grundet f.eks. religion. Så kan de lære det, for DF elsker at de er tungen på vægtskålen og på den danske politiske magtliderlige scene, så falder de allesammen i - og det er kun med til DK´s forfald.

Yes Ja det er vel det indlægget drejer sig om ?

Ikke at forbyde DF, men "bede" "forbyde" andre at samarbejde med DF, indtil der kommer en ordentlig "kammertone" fra DF.

Men "dagens" og det fremadrettede politiske billed "vanskeliggøre" vel netop dette. Det er vel en "nødvendighed" for "alle" at samarbejde med DF ?

Dette afhænger selvfølgelig af det kommende forketings valg.

Endnu enagng synes jeg det er fint man er uenige, men vær nu også sikker på hvad I er uenige om - læs hvad der skrives i indlægget, og hold jer fra tilsvining af hverandre.

Nu var indlægget mere nuanceret, end det bliver gjort til. Sådan har jeg ihvertfald læst det. Nemlig at "vi" så også må få gjort noget ved Dommerstanden, der jo tilsyneladende lader tingene forfalde, uden en ordentlig retspraksis. Hvad gør vi ved det  ?

Politikerne ordrer ikke alt.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:23

Martin Thorborg:
Kære venner

Hold en pæn tone over for hinanden tak!
Det er fint vi diskuterer politik, men det er ikke ok at svine hinanden til uanset hvad.

Martin

Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Martin Thorborg:

Kære venner

Hold en pæn tone over for hinanden tak!
Det er fint vi diskuterer politik, men det er ikke ok at svine hinanden til uanset hvad.

Martin

Noteret, men det er ikke første gang Henrik Nielsen blander sig uden indhold af nogensomhelst art alene for at genere, den slags mennesker skal have ren besked ellers forstår de det ikke. Men kontakter bare en adm næste gang, så kan det være de gider slette hans intetsigende kommentar.

Så hvis jeg må komme med et forslag, så kunne det være at når du og andre beder om en god tone, hvilket er helt forståligt, så kig lige på hvorfor tonen opstår, fra min side kommer tonen aldrig uden grund - den kan komme retur hårdere men begrundet Smile Jeg kan godt forstå man kan få pauser for at være ubehøvlet og grov, men til tider burde man også få pauser for at blande sig med intetsigende nedladende ligegyldigheder alene for at genere i en debat.

Yes

Ja det sker også at der kommer intetsigende kommentarer fra diverse, uden at dem som læser i tråden kender forhistorien. Og havd med private mails som også er modtaget i forløbet. Så grundet dette kan den enkelte debattør som det går udover komme med et upassende svar, som Jan her skriver til Henrik Nielsen "amøbe" m.m.

Du kunne måske også vælge Jan og sidde dette overhørig - lade være og kommenterer det, så dør det vel hen helt automatisk. Fordi man bliver provokeret er vel ikke det samme som at man altdi skal svare igen ?

Disse forskellige udtalelser og udfald er alle med til at forpeste debatten på Amino. Og så gør "vi" vel samme fejl som DF ?

Skulle vi ikke være enige om at være uenige, og holde en ordentlig "kammertone" ? husk også at nogle af de forskellige ordvekslinger hænger rundt omkring på nettet i længere tid, måske hellere ikke det mest brands givende.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Fordi man bliver provokeret er vel ikke det samme som at man altdi skal svare igen ?

Yes

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:

Jeg er ligeså rystet som mange andre er over den ubarmhjertelige katastrofe der er sket i Norge, og jeg føler oprigtigt med de efterladte.

Til trods for influenza, så har det kørt rundt i hovedet på mig siden det startede og jeg har tænkt mange forskellige tanker og har ikke vidst hvordan jeg har skulle påbegynde dette indlæg i Caféen, men jeg prøver.

Som det er mange bekendt der har fulgt mine indlæg så har jeg i årevis væmmedes over retorikken der anvendes overfor forskellige menneskegrupper og i særdeleshed overfor muslimerne. Efter Mohammed krisen hvor alt skulle forsvares med yttringsfriheden, der er tonen blevet hårdere og hårdere og mere og mere umenneskelig og flere medlemmer af DF er også enten ekskluderet eller dømt for strafretlige forhold omkring deres udtalelser.

Inden jeg går videre vil jeg gerne skrue tiden lidt tilbage til dengang hvor man kunne være stolt af at være dansker i udlandet og med mine rejser i mere end 30 lande har jeg altid være respekteret og udvist respekt også de steder jeg har opholdt mig længere tid. Det var tiden hvor man fejede tingene ind under gulvtæppet og så gik det nok altsammen politisk set.

Vi kunne alle grine lidt af Glistrup, selv muslimerne synes det lyder sjovt, den måde han omtaler Mohammedanerne på, og så var den ikke længere, for Glistrup gik mere op i 0 i trækprocent, så han var skam en ok tosse (skrevet med et glimt i øjet)

Senere kom Pia Kjærsgaard til og jeg vil vove at påstå at DF har en meget stor del af skylden for hele dette lands udvikling og retorikken der anvendes, det er blevet så usmageligt og ulækkert at jeg væmmes, men det ved I jo jeg synes.

NÅ men der hvor jeg vil hen med den ironiske overskrift er, at den nuværende regering og også S og SF er direkte med til at lade samfund udvikle sig i den retning at ting som der er sket i Norge sker og også kan ske i Danmark!

Og hvorfor så det? Jo fordi vælgerne og støttepartierne og dem der ikke har sat stolen for døren i den retning retorikken har drejet sig er alle medskyldige den slags hændelser som er foregået i Norge. Jeg snakker på ingen måde om at forbyde DF, de mennesker der er der skal have lov til at være der og dem der stemmer på dem, skal også have lov til det, det er vores demokratiske ret!

MEN ikke nok med det er vores ret at sige NOK ER NOK, så mener jeg også at det er en PLIGT for Lars Løkke, Lars Barfo, Helle Thorning, Villy S m.fl. og droppe ALT samarbejde med DF indtil vi har fået kammertonen og respekten for individet retur ind i Folketinget.

De nuværende politiske partier er decideret ansvarlige for udviklingen og vi vælgere må nu sige stop og mene at dem vi stemmer på SKAL sige stop, hvis IKKE vi som vælgere gør dette, så accepterer vi også at retorikken vedbliver ubarmhjertelig, tilsvinende og fornedrende overfor bestemte befolkningsgrupper. Og på et eller andet tidspunkt får den gruppe nok og der skrides muligvis til handlinger som vi ikke ønsker skal overgå dette samfund.

Alt samarbejde med DF bør ophøre indtil de har lært at repsektere ALLE menneskegrupper der er her i landet enten i form af asyl, tildelt ophold eller tildelt statsbrogerskab til trods for anden etnisk oprindelse end dansk.

Jeg vil ikke høre på DF mere og jeg finder der uanstændigt at skatteyderne skal betale millioner i sikkerhed fordi en rappenskralde ikke bare kan holde sin kæft og tale ordentligt, eller tage konsekvensen for sine udokumenterede postulater der frembringes af hende eller hendes ligesindede.

Danskerne er NØDT til at gå foran i denne revolution, hvor der er plads til alle uanset oprindelse. Det er korrekt vi ikke har råd til at finansiere tilstedeværelsen af alle der måtte ønske at komme her, men det er et helt andet politisk problem som kan ordnes med omlægning at bistandshjælp til at foregå via en forsikringsordning.

Dette er hermed også en opfordring til de politiske partier Venstre, De Konservative, Socialdemokraterne, SF, Radikale og andre til at nu bruge resten af jeres sommerferie på virkelig at tænke over hvad der er sket de sidste 10 år i Danmark og om I ved at acceptere DF som regeringspartner vil være med til at gøre Danmark endnu mere uudholdeligt og umenneskeligt og samtidig acceptere tilsvinende retorik mod mindretal så vi kan risikere hændelser af samme art som i Norge i fremtiden.

Husk det er skrevet i Café & Hygge og lad tonen være som friskbrygget mokka på en solrig morgen med den blå himmel og bølgernes brusen... også selvom der er mere end et alvorligt skybrud på vej for DK´s fremtid...

I det tilfælde du ikke er klar over det, så lad mig fortælle dig hvordan det hænger sammen, ganske kort:

De personer og partier du skriver om, er FOLKEVALGTE. Og så længe der er FOLK = danskere der stemmer på dem, ligeså længe vil de være ved magten og have indflydelse. Man kan mene nok så meget om Pia Kjærsgaard, men var det ikke for danskerne selv, sad hun der ikke. Det kan simpelthen ikke siges mere enkelt.

Måske er det mere værd at reflektere over hvor uintelligente danskerne tilsyneladende er, efter din mening, siden de bliver ved med at stemme på Dansk Folkeparti?

Samfundet i Danmark er som det er, fordi det er sådan befolkningen vil have det, udfra de personer/partier de vælger skal enten sidde ved magten eller have nok stemmer til at have (for stor?) indflydelse. Sagt meget groft, er der danskere der har stemt på Pia Kjærsgaard, så hun kan sige præcis det hun vil - og iøvrigt også gør.

At begynde at sige, at diverse personer eller partier skal nægtes samarbejde, er den helt forkerte og endda groteske retning at bevæge sig i, for da vil samfundet i den grad forværres og mere og mere ligne de samfund ude i verden, som vi grundlæggende er uenige med og imod = udemokratiske samfund.

- just my 50 cents...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:38

Du kunne måske også vælge Jan og sidde dette overhørig - lade være og kommenterer det, så dør det vel hen helt automatisk.

Nej desværre dør det ikke. Der var intet formål med hans indlæg andet end at genere mig. Jeg giver så udtryk for min holdning til ham, som han gør til mig, jeg gør det bare på en mere bastant og direkte måde.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:45

Entrepreneur - Jan:
Pis nu af din amøbe, du er ikke intelligent nok til samtaler med de voksne her.

No

Og her er betydningen af det han betegner mig som, som der linkes til:

En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige debatfora, særligt på nyhedsgrupperne (også benævnt USENET), hvor vedkommende skriver indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion. En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen".

Det er fra denne praksis, og ikke ved sammenligning med mytologiens trolde, at dette fænomen oprindeligt fik sit navn. Konkret henviser det til det engelske verbum "to troll" (dansk: trolling), der er en fiskemetode, hvor man slæber en krog med påsat madding gennem vandet og venter på, at noget skal bide på; i lystfiskerjargon taler man på dansk om "at dørge". Parallellen til de mere kendte trolde var oplagt, og i dag trækker forestillingerne om trolls i udbredt grad på mytologiens trolde - således ser man ofte, at folk, der svarer på en trolls indlæg, bliver bedt om ikke at "fodre trollen".

En troll anvender som regel en række forskellige metoder til at narre folk. Én metode er at fremsætte en stribe meget skarpt formulerede afvisninger af det fælles værdigrundlag, der findes i en nyhedsgruppe, eksempelvis ved at afvise guders eksistens i en diskussionsgruppe om religiøse spørgsmål. En anden arbejdsmetode er at krydsposte et indlæg til flere grupper, således at svar fra én gruppe kan ses i begge grupper. Her vil en troll så vælge to grupper, hvor deltagerne har meninger og debatformer, der adskiller sig meget fra hinanden, for eksempel en selvhjælpsgruppe for alkoholikere og en gruppe for ølbryggere. Her kan en troll typisk nøjes med et enkelt indlæg, der udfordrer deltagerne i den ene gruppe, hvorefter diskussionen ofte vil udvikle sig eksplosivt.

Så når jeg skriver som jeg gør i mit svar, så er det i min verden helt ok, jeg kunne sagtens gå langt langt videre omkring hans personlighed, men det gavner ingenting og vil blot fremstå som en personhetz.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 13:50

Ivr:
Måske er det mere værd at reflektere over hvor uintelligente danskerne tilsyneladende er, efter din mening, siden de bliver ved med at stemme på Dansk Folkeparti?

Jeg må medgive at jeg bestemt ikke er af den opfattelse at de mennesker der stemmer på DF har en IQ på 125 og derover - det er korrekt.

Ivr:
Samfundet i Danmark er som det er, fordi det er sådan befolkningen vil have det, udfra de personer/partier de vælger skal enten sidde ved magten eller have nok stemmer til at have (for stor?) indflydelse. Sagt meget groft, er der danskere der har stemt på Pia Kjærsgaard, så hun kan sige præcis det hun vil - og iøvrigt også gør.

Og derfor graves Danmarks grav dybere og dybere og ender skidt. I øvrigt en syg mening du der skriver, at bare fordi man er folkevalgt, så kan man uden at tage hensyn sige det man vil...det er jo den nærmeste vej til ragnarok.

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 14 (138 indlæg)