Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tak til Lars Løkke, Barfod, Thorning, Ørum og andre der er faldet for DF

Side 4 ud af 14 (138 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kenneth

Den overrepræsentation vi har i fængslerne af utilpassede muslimer skyldes flere årsager. Men i bund og grund er den seneste årsag nok i blødsødenheden, da der ikke er sat grænser for disse unge mennesker og de er derfor vokset op på gaden i et antal der er hidtil uset i DK.

Det er gadens sprog der taler og her er der også tale om polarisering, da man klart ser at de er udenfor normal rækkevidde i deres handlinger. Det har DF aldrig kommet med forslag på løsning omkring de sidste 10-15 år.

Det er nok korrekt at der har været berøringsangst omkring indvandringen, men det retfærdiggør stadig ikke tonen fra DF og dermed polariseringen. Husk på at mange af deres udtalelser er så langt fra almindelige menneskers normale væremåde og derfor sker der også en polarisering politisk.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:19

Entrepreneur - Jan:

Hej Kenneth

Den overrepræsentation vi har i fængslerne af utilpassede muslimer skyldes flere årsager. Men i bund og grund er den seneste årsag nok i blødsødenheden, da der ikke er sat grænser for disse unge mennesker og de er derfor vokset op på gaden i et antal der er hidtil uset i DK.

Det er gadens sprog der taler og her er der også tale om polarisering, da man klart ser at de er udenfor normal rækkevidde i deres handlinger. Det har DF aldrig kommet med forslag på løsning omkring de sidste 10-15 år.

Det er nok korrekt at der har været berøringsangst omkring indvandringen, men det retfærdiggør stadig ikke tonen fra DF og dermed polariseringen. Husk på at mange af deres udtalelser er så langt fra almindelige menneskers normale væremåde og derfor sker der også en polarisering politisk.

Hej Jan

Nu skal man huske på at vi lever i et demokrati. Og det som der er grundlæggende for et demokrati er at man debatterer ting. Og så når man til et kompremi.

Alle partier, kan ikke fraskrive sig udviklingen, og at man peger på et parti, som synder, er det samme om at sige at det var den bil, der skabte CO2 problematikken.....

Det er en ligegyldig diskution, for så længe vi i samfundet ikke åben, og her mener jeg specielt politikkere, vil diskutere åbent om problemerne, så får man en polarisering.

Nu er det ikke ukendte krafter vi snakker om, for man kan jo bare kikke tilbage til 70'erne eller 80'erne, hvor man havde rote arme fraktion, som også havde støtte i DK. Og her var retorikken mod kommunismen jo heller ikke mere voldsom end den er idag.

Problemet er ikke et enkelt parti, men mere den måde vi alle sammen håndtere debat og demokrati på. For møder man afskyd med sine holdninger, så vil man søge undergrunden og finde ligesindede, og så kan de sidde med deres øller/kaffe/what ever, og planlægge.

Uanset retorik, så må den offentlige debat aldrig negliceres, for vi har i vores samfund mange problemer, og desværre så er folketinget så fjernt fra virkeligheden at vi ikke kan forvente at de løser dem. Og derfor er en saglig offentlig debat vigtig. Og det eneste vi har gjort i den offentlige debat er ligge restriktioner på den......

Så ærligt så har demokratiet jo allerede spillet falit.

/Kenneth

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 05:02

Enhver en stemme på Venstre eller konservative er en stemme til DF samarbejdspartner, derfor stemmer jeg også SF .

Jeg SF kommer til magten , synes da det er forfærdiget den fremmedhad som DF har med sige at venstre og konservative ikke må samarbejde er forkert de finder dem der kan give dem stemmer og dem der ligger tættest på deres holdninger .

Man opnår intet ved bare at sige de skal man ikke samarbejde med og skal udlukkes det skaber bare de får fremgang da had og forbud skaber spild det må den poliske aktive inden i folketinget afgøre

Du op når noget ved at blive politiske aktive , kan være du stemmer Venstre med har stort ønske om de ikke samarbejder med DF , så stemmer du forkert.

Jeg kan ikke finde hovedet eller hale i dit trådstart indlæg, måske er du frustreret over din stemme bliver brugt forkert .

Sammenligning med massakre i Norge fandt jeg ingen ligheds punkter med , man kan altid vis ser tingene sammenfletter med deres sprog brug nogle i mod udlænding, bliver helt her er sammenfletning , man bare sige jo mere skaber lukkethed er der mere fremmedhad.

Gå ind i politik gør en forskel og stem ikke venstre eller de andre der vil samarbejde med dem DF , gør som mig stem SF og lad os få ro så du ikke skaber DF får mere frem gang, for kan sådan godt også se der er problemer med udlænding hvordan skal løses , ved jeg ikke , med vis ikke ønsker de har fremgang .

Jo muslimer har skabt en del ballade i Danmark, det skaber en del vrede i den brede befolkning , hvem vil ikke have et roligt samfund i harmoni uden spild i befolkning, der kommer afgjort ikke harmoni i samfundet ved forbud

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 05:18

Entrepreneur - Jan:

Mikael christiansen:
man lære nu engang meste af en anden person der har fuldstændigt´den modsatte holding, vis er enig bliver der jo ikke nogle debat

Jamen der kan ikke være nogen synderlig debat Smile

Når jeg skriver at DF har talt grimt om muslimer i årevis, så er det fordi det er et faktum at det er sådan.

Når jeg skriver at folk der presse tilstrækkeligt i lang tid nok på et tidspunkt reagerer voldsomt, så er det fordi det er sådan det er normalt.

For at stoppe den slags fra den ene eller den anden side af vælgerblokkene, så er det min mening at man skal stoppe ethvert samarbejde med DF i regeringen indtil de har lært at tale ordentligt.

Så hvad er din løsning Michael? og hold nu venligst fokus..

Gør som jeg altid gør stemmer SF og hader DF , for husk en stemme på konservative og venstre er et samarbejde med DF, det er okay vi lever i et demokrati og de finder deres flertal hvor de får deres holdninger meste igennem.

måske en god ide du gik mere ind i politik prøver at stille op og vis du ønsker min stemme skal du ikke gå ind politik grupperne venstre og konservative for jeg ønsker et samfund med mere fred i

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 05:44

Entrepreneur - Jan:

Henrik Nielsen:

Mikael christiansen:
man lære nu engang meste af en anden person der har fuldstændigt´den modsatte holding, vis er enig bliver der jo ikke nogle debat

Glem ham, han troller igen

Pis nu af din amøbe, du er ikke intelligent nok til samtaler med de voksne her.

køre nu et rimeligt sprog brug jeg jo fik svaret lidt sendt alle svar og ikke fuldt ud , jeg troet korte var nok .

Jo ,jeg nået vidste ikke lige hurtigt nok at svar hvem jeg stemmer på og det er SF , og hvem man skal ikke stemme på vis man ikke ønsker dette samarbejde da vi lever i demokrati er det frit for partierne at bestemme hvem man samarbejder med og jeg vil sige så lang tid højre blokken har flertal vil de gøre samarbejdet der da de der lettest får deres flertal igennem der´.

Samfundet er delt op og ser ikke frem til et forbud men der skabes mere debat og der kommer mindre stemmer til DF men , jeg håber ikke deres samarbejde ophøre grundet der kommer et forbud , men det kommer meget let folk stemmer ikke på dem og giver ikke en stemme til dem fordi de er oplyst omkring deres politik, altså ikke et forbud

Skal siges konservative parti de har i hvert fald lidt radikale holdninger set i forhold SF http://da.wikipedia.org/wiki/Konservative_Folkeparti

http://da.wikipedia.org/wiki/SF

sådan kan man blive ved læse de forskellig holdninger og parti programmer og det danne mig et indblik i hvor min stemme skal falde, vigtigheden af tager de rette valg er man læser på det

Forbud skaber kun fremgang for den part som man laver forbud imod de står stærkt, nu kan de køre meget på det og folk glemmer at holde fokus for nu er der forbud der overskygger det hele og det ender bare med de får endnu flere stemmer DF

Ps, havde ikke lige tid til lange indlæg før nu her ved  5 - 6 tiden om morgen , mit internet gik også da jeg sad i kystbane toget for et par timer siden, troet dog et kort forklaret okay men jeg håber mine svar her giver et bedre svar ,hvorfor jeg mener forbud ikke er vejen frem

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 05:50

Kære venner

Hold en pæn tone over for hinanden tak!
Det er fint vi diskuterer politik, men det er ikke ok at svine hinanden til uanset hvad.

Martin

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 06:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg bryder mig ikke meget om DF. Men hvis vi skal følge dit forslag om at undgå ethvert samarbejde med dem, fordi de har den holdning, de har til visse typer af indvandrere, skal der vel samtidig ske andre samarbejdsophør i det politiske billede?

For eksempel vil ethvert samarbejde med Enhedslisten jo også skulle bringes til ophør, da de udtaler sig i store træk lige så radikalt om velstillede, som DF gør det om visse kredse af indvandrere.

Det Radikale Venstre? De har forleden opnået rekorden i lavpunkt i den politiske "debat" med det tåbelige spil, hvor en muslim skal smide sko efter Pia K. Det er én radikal, der har lavet spillet, men det har jo ikke fået konsekvenser fra partiledelsen, så de må jo samtykke. Den slags uværdige partier kan andre vel ikke samarbejde med.

Der er sikkert andre partier, der også har som en del af deres image at tale grimt om visse befolkningsgrupper, men jeg tror, at ovenstående eksempler er nok.

Den politiske virkelighed er sammensat af befolkningens ønsker via afgivelsen af stemmer. Og der er altså ganske mange danskere, der stemmer DF. Så tilpas mange, at de er en magtfaktor. At martyrisere dem ved at udelukke dem vil blot få endnu flere "skabs-DF'ere" til at stemme DF.

Vejen frem mod et mindre indflydelsesrigt DF kan være at sikre et rødt flertal. Så er den ged barberet - men kun for en stakket frist. Et rødt kabinet vil køre Danmark ud over afgrunden meget hurtigere, end den borgerlige regering, og fra asken vil sikkert rejse sig en anden politisk virkelighed, som ingen rigtig har lyst til.

En anden vej kan være at stemme V eller K i så stort tal, at de kan sidde i regering uden DF. Det vil give Danmark en lille chance  for at undgå den katastrofe, som simpel matematik byder, er på vej. Og det vil samtidig holde et DF uden for indflydelse - men denne gang ikke som martyrer men grundet vælgernes valg.

Om vi kan lide det eller ej: En stor del af befolkningen sympatiserer nok med DF til at stemme på dem. Oplysning, nuancering etc. er vejen til at få disse vælgere til at overveje at sætte krydset et andet sted.

Jeg tror ikke, det er sundt for hverken Danmark eller den demokratiske proces at skabe et DF i martyrrollen. Bare mine 5 cent.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 07:01

Thomas Rosenstand:
Om vi kan lide det eller ej: En stor del af befolkningen sympatiserer nok med DF til at stemme på dem. Oplysning, nuancering etc. er vejen til at få disse vælgere til at overveje at sætte krydset et andet sted.

Oplysning, nuancering e.t.c. er måske også vejen frem hvis vi skal have folk til at skrive sådan noget "vrøvl".

Hej Thomas:

Jeg tror nogen vil give mig ret i at det er et forholdsvis unuanceret verdensbillede at tro DF's målgruppe er uvidende mennesker, ja nærmest ofre.

Jeg må indrømme jeg blev overrasket over at se et indlæg fra dig som, efter min beskedne opfattelse, virker så unuanceret. Virkelig overrasket, - for min opfattelse er ellers at der ligger meget grundige og lange overvejelser bag dit verdensbillede.

Jeg mener også at have set Thorborg & Demib "rode sig ud" i noget lignende. Så i alt tre bemærkelsesværdige mennesker med så bastante holdninger, - som de uden tøven, og med stor iver, deler med omverdenen.

Det må være en del af Jeres "kant" :-)

Er der ingen der har bemærket at DF har andre ting på programmet end indvandrere? Jeg ved godt det er svært og se når ekstrabladet ikke har spalter nok, men alligevel !

DF bruger meget krudt på at de syge, de handicappede og de ældre kan få et nogenlunde værdigt liv.

DF bruger meget krudt på at dyrene skal have det godt og at de der ikke behandler dyrerne pænt får klaps.

Og så er der EU - der gør de også et godt stykke arbejde så vi kun får de bedste ting fra pakken (handelspolitik, miljøpolitik & teknisk samarbejde)

(kilde: danskfolkeparti.dk)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 07:14

Kære Jørgen

Du udmærker dig ved mange ting - men evnen til at dechifrere et budskab er altså ikke en af dem.

DF er meget andet end deres holdning til indvandrere. Men det er jo ikke den del af deres politik, der er til debat i denne tråd. Jeg sympatiserer i høj grad med f.eks. deres holdning til dyrevelfærd. Og med flere andre punkter i deres program. Jeg er bestemt heller ikke at regne blandt den del af befolkningen, der er ukritisk begejstret for indvandring uden filter.

Når jeg ikke bryder mig så meget om DF, skyldes det de manglende nuanceringer i deres politik mere end noget andet.Og her tænker jeg ikke kun på deres indvandrerpolitik - jeg oplever dem som "for røde" til min smag.

Så nej - jeg er bestemt ikke unuanceret, og jeg skrev heller ikke unuanceret. Du læste bare unuanceret ;-)

Lige med hensyn til politik dyrker jeg ikke nogen "kant". Jeg er meget til højre, jeg er ultra liberal og jeg er voldsomt kritisk overfor Islam (og alle andre religioner). Og det er ikke kant - det er mig.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:48

Martin Thorborg:

Kære venner

Hold en pæn tone over for hinanden tak!
Det er fint vi diskuterer politik, men det er ikke ok at svine hinanden til uanset hvad.

Martin

Noteret, men det er ikke første gang Henrik Nielsen blander sig uden indhold af nogensomhelst art alene for at genere, den slags mennesker skal have ren besked ellers forstår de det ikke. Men kontakter bare en adm næste gang, så kan det være de gider slette hans intetsigende kommentar.

Så hvis jeg må komme med et forslag, så kunne det være at når du og andre beder om en god tone, hvilket er helt forståligt, så kig lige på hvorfor tonen opstår, fra min side kommer tonen aldrig uden grund - den kan komme retur hårdere men begrundet Smile Jeg kan godt forstå man kan få pauser for at være ubehøvlet og grov, men til tider burde man også få pauser for at blande sig med intetsigende nedladende ligegyldigheder alene for at genere i en debat.

Køb ren argan olie her

Side 4 ud af 14 (138 indlæg)