Hej Først tillykke med dyret. Når man vil fremhæve Elbiler, så mener jeg det samme som nogle andre, netop at man skal lave fokus på det som den alm. bruger vil have råd til. Det er lidt som at man tager en Farrari og vil gøre et stykke reklame for biler. Problemet med elbiler, er at de kører på en forældet teknologi. Og egentligt er de ikke fremtiden. Det er kun folk med hang til at vi skal leve af tofu og linser der egentligt mener det. Og specielt ikke hvor vi nu står overfor at flere lande vil nedlægge atomkraften, og derved gøre el meget dyrer. Som mange også har omtalt så er batterierne, bilernes akildeshæl, for jo flere man stopper i, jo tungere og jo mere energi skal den bruge for at kører. Jeg tror mere på andre teknologier, der ligger sig op af diesel. Med vegatabilske brændstoffer, herunder også alkohol, som der er gode erfaringer med. Da man let og hurtigt kan fylde bilen op. Men så længe at der er olie i jorden og den er tilgænglig for billige penge, så vil elbiler og andre teknologier være svære at indfører. Da vi sætter vores bekvemlighed meget højt. Og sålænge at man ikke kan oplade biler i almene boliger eller på parkeringspladser så vil en masse mennesker også være afskåret fra at bruge dem. Der skal laves en masse infrastruktur om, få at man kan få ordentligt glæde af en elbil. Men held og lykke med din blog, og lad os håbe at der kommer gang i udviklingen, mere fordi at meget af den teknologi kan bruges mange andre steder. /Kenneth |
Kenneth, dit indlæg understreger netop vigtigheden af mit projekt - for det er fuld af fordomme om elbiler, som jeg nok skal få tilbagebevist i løbet af året :)
At bruge eliten til at løfte bredden er ikke noget nyt - eller særligt for elbiler. Det bruges indenfor ganske mange områder med stor succes. Og elbiler har da heller aldfrig fået SÅ meget opmærksomhed og respekt, som efter Tesla lancerede deres Roadster.
Så jeg er bestemt ikke enig i den holding, at man skal, eller kan, løfte interessen for elbiler og udviklingen af teknologien ved at fokusere på den laveste føllesnævner - små lorteelbiler, som alle har råd til, men som ingen gider køre i. Det er jo lige præcis den strategi, som har præget markedet de sidste 20 år - og resultatet kender vi alle.
Det er tid til at der kommer nye boller på suppen. Tesla har skabt et grundlag - det bygger jeg så videre på her i Danmark.
Jeg ved da godt at min strategi vil gøre at nogle får lidt ondt i røven. Det kan jeg sagtens leve med :)