Nu har jeg ikke skrevet den er langsom, men det er en elbil, og hvis du har prøvet høj fart, så er en stor del af oplevelsen lyd, det svarer til sex uden lyd. |
Hej Demib
Nu er jeg ikke blind overfor udviklingen. Og ja den er kommet rigtig langt siden ellerten. Men problemet er stadig mange ved elbilen. Vi er jo van til at have den komfort at vi kan lade vores bil op på 10 min.(fylde benz på). Den luksus siger man farvel til ved en elbil, den skal lade i langtid. Og det er så også problemet med alt bærbart udstyr.
Jeg ved godt at mobilen er kommet langt, ligesom den bærbare, er gået væk fra at være slæbbar.
Men uanset, om du tror eller ej, eller om jeg tror eller ej, så er sandheden at teknologien ikke er økonomisk, samt at den sætter nogle begrænsninger op. JEg mener at der skal mere til før at man vil få omvendt en masse mennesker. Da det er deres frihed og deres komfort som man offer på det. Og det er faktisk det sværeste at gøre.
Folk vil se begrænsningerne, og så vil de skide på miljøet. For er man miljø bevist, så bruger man alligevel cykel eller offentlig transport.
Hvis vi samligner med mobil telefoner, så var mobilen jo en ny opfindelse, det er bilen ikke. Den har eksisteret i over 100 år. Og den er blevet hver mands eje. Og derfor skal et alternativ, være på næsten samme højde, det være sig ydelse og komfort......Mobil telefonen, er jo netop et nyt produkt der er udviklet, hvor det eneste samligning var fastnet telefonen.....altså en udvikling der gjore folk uafhængig af stikket i væggen......Og med el biler, går man den modsatte vej, man gør folk afhængig af stikkontakten.
/Kenneth
Ps. hvorlang tid tager det at lade sådan en tesla op, når den er tom??? 3,5 timer med deres 70 Ampere stik......ved 240 volt. Ok skal vist lige have snakket med brabrand el om at få lagt et elkabel mere ind.