Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en Tesla Roadster - verdens sejeste elbil! :)

Side 6 ud af 12 (118 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Andreas Linde:

Mikkel deMib Svendsen:

H∑nning:
Jeg forstår det bare ikke, hvad formålet er med at køre i en hurtig Ellert.

Så er det fordi du ikke har prøvet en Tesla Roadster endnu ...

Men bare rolig, jeg har skam ikke nogen urealistisk forventning om, at jeg kan overbevise alle om elbilernes lyksageligheder. Jeg satser beskedent på at nøjes med et overbevisende flertal :)

En tesla roadster accelerer bedre end ALLE andre super cars (udover ferrari enzo), så det argument kan du ikke bruge Henning :D

Nu har jeg ikke skrevet den er langsom, men det er en elbil, og hvis du har prøvet høj fart, så er en stor del af oplevelsen lyd, det svarer til sex uden lyd.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:17

Hej Demib

Nu er jeg ikke blind overfor udviklingen. Og ja den er kommet rigtig langt siden ellerten. Men problemet er stadig mange ved elbilen. Vi er jo van til at have den komfort at vi kan lade vores bil op på 10 min.(fylde benz på). Den luksus siger man farvel til ved en elbil, den skal lade i langtid. Og det er så også problemet med alt bærbart udstyr.

Jeg ved godt at mobilen er kommet langt, ligesom den bærbare, er gået væk fra at være slæbbar.

Men uanset, om du tror eller ej, eller om jeg tror eller ej, så er sandheden at teknologien ikke er økonomisk, samt at den sætter nogle begrænsninger op. JEg mener at der skal mere til før at man vil få omvendt en masse mennesker. Da det er deres frihed og deres komfort som man offer på det. Og det er faktisk det sværeste at gøre.

Folk vil se begrænsningerne, og så vil de skide på miljøet. For er man miljø bevist, så bruger man alligevel cykel eller offentlig transport.

Hvis vi samligner med mobil telefoner, så var mobilen jo en ny opfindelse, det er bilen ikke. Den har eksisteret i over 100 år. Og den er blevet hver mands eje. Og derfor skal et alternativ, være på næsten samme højde, det være sig ydelse og komfort......Mobil telefonen, er jo netop et nyt produkt der er udviklet, hvor det eneste samligning var fastnet telefonen.....altså en udvikling der gjore folk uafhængig af stikket i væggen......Og med el biler, går man den modsatte vej, man gør folk afhængig af stikkontakten.

/Kenneth

Ps. hvorlang tid tager det at lade sådan en tesla op, når den er tom??? 3,5 timer med deres 70 Ampere stik......ved 240 volt. Ok skal vist lige have snakket med brabrand el om at få lagt et elkabel mere ind.

Kilde http://www.teslamotors.com/roadster/specs

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:36

Kenneth - elbiler er ikke for alle mennesker. Det er i de næste par år "kun" for de +95% der dagligt har et kørselsbehov på under 3-400 km :)

Langt de fleste dage vil ingen have behov for at køre deres elbil tom. Man sætter den til opladning, der hvor man kører hen - på arbejde, i sommerhus, eller derhjemme og så lader man det op man lige har kørt. Jeg har allerde kørt nogle halvlange ture og er ikke endnu kommet til bunds i batteriet.

Sidste gang jeg selv kørte over 500 km er 9 år siden - da jeg kørte til München. Man skal ikke købe en bil for det man skal bruge hver 9. år, men for det man skal bruge hver dag. Hvis jeg skal på en langtur igen lejer jeg bare en bil til det formål.

Jeg skal som sagt nok vende tilbage til nogle mere praktiske regnestykker på, hvor økonomisk attraktivt det faktisk er at køre elbil i dag. Jeg tror der er en del der vil blive overrasket over, hvor meget pendlere faktisk kan spare allerede nu.

Elbiler skal ikke sælges - i større stil, fordi folk er miljøbevidste. De skal sælges fordi det er et bedre personligt transportmiddel. For jeg er helt enig i, at der er alt for få miljøflippere til at det vil batte noget, hvis det alene er dem der skal satses på. Det er jo netop problemet med den elbils-strategi der har været hidtil - og netop derfor Tesla Roadster, og mit projekt, er en helt ny og bedre vej frem. Vi skal have biler på markedet som sådan nogle som jeg vil have fordi de er fede - ikke fordi de er miljørigtige.

Med hensyn til ladetider, så går det hurtigere end du tror. Teslas nye model, der kommer til næste år, kan oplades på blot 45 minutter. Det er så langt vi er kommet med blot en enkelt generation batterier.

Min Tesla Roadster tager 7-8 timer - eller det meste af natten, at lade op hvis den en dag skulle blive kørt helt i bund. Så er den klar - fuldt opladet, næste morgen. Det kan jeg fint leve med lige nu. Men naturligvis vil jeg glæde mig til, at der kommer batterier, som kan oplades på få minutter - og det er jeg helt sikker på kommer. Ligeså sikker, som optimisterne var omkring mobiltelefonerne for 20 år siden..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Demib

Jeg er ikke uenig i hvad du skriver.

Men problemet med en så stor batteri pakke, er også at den vil trække noget strøm. Og da et hus elbelasting i dag er meget kraftig. Sådan at de 50 ampere mast sikringer der sidder de fleste steder, er fuld ud belastet, i spis perioderne.

Men du svarer ikke rigtig på hvor mange ampere den tager til opladningen. Da batteri kapaciteten er på 53kWh så ved 10 ampere på 240 volt, så tager det ca. 22 timer. (her er ikke medregnet virkningsgrad af ladning eller spild ved konverteringen).

Så rundt omkring bilen, vil der jo også være nogle ændringer. Her til instellationen derhjemme.

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth, jeg har skam svaret ovenfor

- "Min Tesla Roadster tager 7-8 timer - eller det meste af natten, at lade op hvis den en dag skulle blive kørt helt i bund."

Og hvis du havde ulejliget dig ind på elbilbloggen havde du set, at jeg har fået opsat et 400 volt 32 ampere stik til formålet.

Sorry, men det virker nu mest som om du er ude på en masse brokkeri uden rigtig at gide læse det jeg skriver, eller forstå projektet. Så det tror jeg ikke rigtig jeg vil bruge så meget mere tid på :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17

Mikkel deMib Svendsen:

Kenneth, jeg har skam svaret ovenfor

- "Min Tesla Roadster tager 7-8 timer - eller det meste af natten, at lade op hvis den en dag skulle blive kørt helt i bund."

Og hvis du havde ulejliget dig ind på elbilbloggen havde du set, at jeg har fået opsat et 400 volt 32 ampere stik til formålet.

Sorry, men det virker nu mest som om du er ude på en masse brokkeri uden rigtig at gide læse det jeg skriver, eller forstå projektet. Så det tror jeg ikke rigtig jeg vil bruge så meget mere tid på :)

Hej

Nu har jeg rigtig nok ikke læst din blok. Og føler helller ikke for det. Da jeg mener at have en ordentlig viden på området.

Nu er 32 ampere så heller ikke noget alle og enhver kan trække ud af deres hovedgruppe uden videre. Og specielt ikke i nyere huse.

Nu er jeg ikke ude på at brokke mig, men at få en dialog. Men jeg er jo nok ikke fin nok til at tale lidt imod dit projekt.

Men på den anden side er det også vigtigt at få belyst alle de faktorer der spiller ind, når man skal have sådan en el bil. Og alle de ekstra regninger som man kan resikerer at få. Og det er jo også med til at mange mennesker, jo netop vil blive afskåret af at have en elbil.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Jeg tror mere på andre teknologier, der ligger sig op af diesel. Med vegatabilske brændstoffer, herunder også alkohol, som der er gode erfaringer med. Da man let og hurtigt kan fylde bilen op.

Vegatabilske brændstoffer er den største skandale og katastrofe i verdenshistorien!

Det koster 4 liter benzin, at producere en liter vegatabilsk brændstof. Så jojo "miljøvenligt" er det helt sikkert!

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 05:57

Mikkel deMib Svendsen:

Hej Mikkel,

Og tillykke med projektet. Det bliver spændende at følge. Du efterspørger idéer på din blog, og jeg kom til at tænke på, at udover "stjerner" i bilen, kunne du jo også have "skeptikere" i bilen. Hvis Tesla'en er bilen, der kan overbevise skeptikere, så kunne det måske give mening at lade dem sidde bag rettet?

Bedste hilsener

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:12

Hvis man skal ud og bruge så mange penge ville jeg nu købe en rigtig bil Big Smile

Desuden skal vi jo alle bidrage til at vi ikke havner i den næste istid! http://jp.dk/klima/article1770173.ece

Sjovt nok er denne udmeldelse første skridt på vejen til at forklare at CO2 hysteriet var grundløst (som jeg skrev for 3-4 år siden). De sidste 2-3 år er gennemsnits temperaturen nemlig faldetBig Smile 

Som de kloge forskere "der ikke er støttet af USA" har skrevet skyldes opvarmningen nemlig soludbryd (solpletter) og ikke stigende CO2.

Nå men ellers en super fed bil, som jeg tror alle "gamle" mænd i "midlife krise", gerne vil have.

Fra Smukke Faaborg
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 279
Fra  Aquatex Skrevet kl. 06:36

Tillykke med den, Mikkel.

Kommer du forbi Faaborg, vil jeg gerne se den. Hver onsdag aften samles klassiske biler på havnen i Faaborg, hvis du skulle komme til Sydfyn.

Jeg så en Tesla, da jeg for et par uger siden var i Tivoli og algebehandle dets springvand. Desværre kommer den ikke helt til sin ret i København, hvor den drukner i støjen.

Held og lykke med køretøjet. Alletiders reklamesøjle kan jeg tænke mig. Håber du fortæller mere.

Side 6 ud af 12 (118 indlæg)