Det vil sige at de må overtræde den danske markedsførrings lov, ved at påstå at noget der ikke er miljø venligt, er miljø venligt.
Tjaaa det kommer vel an på, hva man vurdere ud fra. Produktionen af Bio diesel eller hvor meget CO2 Bio diesel udleder... Hvis man slår på det sidste, så taler man sandt, men fortæller kun den halve sandhed...
Men hvor er Statoil mm dog gode til at sælge et budskab, som folk stoler blindt på. 5 points til deres PR firma!
- Men hvis du gider at følge med på ElbilBloggen i det næste årstid - og måske læse bogen der kommer ud bagefter, så tror jeg måske godt jeg kan overbevise dig om det modsatte. Men det vil tiden vise.
Jo men det har jeg da skam tænkt mig at gøre, men det kan også være det bare er mig der er for vanetro :)
Og jeg betvivler ikke den er sjov at køre i, har set den et par gange her i Kbh., men jeg har det nok sådan med el-biler som jeg har det med blondiner.. ingen af tingene er nogensinde noget jeg får indenfor dørene, men de skal dog prøvekøres til tider
Jeg tror stadig jeg er så meget drengerøv at der var en del flere biler jeg fandt sjovere at prøve at være ejer af i forhold til Tesla´en - og så lige med tankerne omkring drengerøvs effekten, det er jo ikke sikkert man kan have et monster anlæg i sådan en fætter eller? Og jeg kan ikke (når jeg har råd til dyre biler) ikke klare ikke at have monster lyd..
Det vil sige at de må overtræde den danske markedsførrings lov, ved at påstå at noget der ikke er miljø venligt, er miljø venligt.
Tjaaa det kommer vel an på, hva man vurdere ud fra. Produktionen af Bio diesel eller hvor meget CO2 Bio diesel udleder... Hvis man slår på det sidste, så taler man sandt, men fortæller kun den halve sandhed...
Men hvor er Statoil mm dog gode til at sælge et budskab, som folk stoler blindt på. 5 points til deres PR firma!
Må vi se hvad der sker når anden generation af biodiesel kommer.
jeg syndes det er en kanon fed ide men kunne være lækkert med flere billeder og mere info om bile, bla hvor mange timer og hvor langt kan den køre på en ladning og hvor langtid tager det og lade op, samt en ca tophastighed, og sidest men ikke mindst prisen.
Du kunne nok logge mig til og købe sådan en frem for min benzinbil
Hilsen rvejsgaard
Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.
Det gør mig lidt nedtrykt at læse denne tråd. Der er for meget jantelov over indlæggene. Noget jeg havde forventet mig i mindre grad her på Amino, men vi er på godt og ondt et spejl af samfundet. Hvorfor skal du forklare, hvordan din spændende bil er finansieret? Hvorfor skal du kæmpe for din mening om avancerede el-biler? Hvorfor skal du ikke have lov til at være anderledes?
Det er med dette køb lykkes dig, at blive endnu mere kendt, at få endnu mere omtale og endnu mere reklame. Godt gået og nyd så din Tesla. Mangler du strøm i Faaborg, så kig ind. Vi kan altid bytte for en tur.
Det gør mig lidt nedtrykt at læse denne tråd. Der er for meget jantelov over indlæggene.
Det har du ret i, men den tendens har der altid været på Amino, som alle andre steder i samfundet. Man kunne naturligvis godt have forestillet sig, at der var lidt højere til loftet netop i et iværksætterforum, men det er der altså ikke. Vi ligner alle de andre.
Nå, men i mellemtiden fik jeg så lavet min første lille Tesla video færdig - sådan en slags introduktion til hele projektet. Den kan nogle så glædes over - og andre kan få bekræftet deres skepsis, forargelse eller had :)
UPDATE: Jeg kan ikke helt få Vimeo embed koden til at virke her på Amino, men du kan se Tesla videoen her.
Jeg har læst hele rækken af indlæg her i tråden og selvom jeg startede MEGET skeptisk, så er jeg alligevel faldet for tanken om at tage noget NY teknologi og reklamerer for det. Det er forhåbentligt den teknologi som vi (fattig-røve) får råd til at købe om et par år.
Men, el-bilen er jo bare en lille brik, som flere er inde på. Bla. hybrid, brændselscelle, brint- metan i pilleform og ethanol 5 til 100. (I øvrigt dybt uenig med Fassion Seller omkring udregningen af produktionsomkostninger og energiberegningen omkring bio-ethanol, men lad det være en anden snak)
Jeg fornemmer, at der er en voldsom interesse fra energi-sektoren omkring decentral lagring af energi i bilen ikke bare til kørsel men til udjævning af forbrug over døgnet. Bla. Mærsk og Dong har folk på sagen ( jeg ved dog ikke hvor mange ), så jeg går ud fra, at ethvert firma som potentielt kunne lave penge inden for de næste 5-7 år, har, i det mindste, antennerne ude. Hvor meget information ligger du inde med på dette område?
Nu ved jeg ikke hvor meget i følger med, men Ted Talk info:
Bjørn Lomborg - Hvor får vi mest for pengene: http://www.ted.com/talks/bjorn_lomborg_sets_global_priorities.html
Green Agenda http://www.ted.com/talks/norman_foster_s_green_agenda.html
En af de helt store i El-bil branchen http://www.youtube.com/watch?v=FcoJt2KLC9k
Jeg ville gene vise en sidste video hvor en engelsk kvindelig professor fortæller om elbilens perspektiv på det engelske og internationale plan. Hun forklarer bla. hvordan el-produktionen ser ud og hvordan km/l olie vs. km/J ser ud nu og i en realistisk fremtid. Jeg kan desværre ikke finde Ted Talk videoen :(
Eneste anke til projektet er din video produktions og redigeringsteknik. Mikkel god nok er du køn, men at se på dig gentage dig selv 2 til 3 gange i samme video er måske liiiige at strække den.