Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en Tesla Roadster - verdens sejeste elbil! :)

Side 8 ud af 12 (118 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt se vi ikke er helt enige på det punkt.

Dit må er, som jeg kan forstå, at give indsigt i hvordan det er at have en elbil i dagligdagen. Til brug deraf vil du bruge en superbil for at vise det sagtens kan lade sig gøre.

Elbilerne bliver sikkert fremtiden, men jeg kan ikke se hvordan brugen af en bil til over 800 000kr giver et retvisende billede af hvordan elbilerne er i dagens Danmark.

Jeg tror bare vi skal være enige, om at være uenige Smile.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:41

Dofs:

Elbilerne bliver sikkert fremtiden, men jeg kan ikke se hvordan brugen af en bil til over 800 000kr giver et retvisende billede af hvordan elbilerne er i dagens Danmark.

Det er heller ikke det, som mit projekt handler om. Mit projekt handler om, hvor fede elbiler faktisk kunne være hvis producenterne gad tage sig sammen og lave noget ordentligt :)

Mit projekt handler om, at demonstrere hvor glimrende en hverdag man kan have i en elbil, hvis ellers den er lavet ordentligt. Det handler om at tilbagevise en massew af de skrøner der er opstået primært på baggrund af de lortebiler der ellers produceres. Dette kan jeg kun demonstrere ved at bruge verdens bedste elbil - ikke ved at bruge de forvoksede golfvogne som de andre producenter laver.

Jeg tror nemlig ikke på den store elbils-revolution før vi får nogle bedre elbiler. Tesla har vist os, med Tesla Roadster, at det faktisk godt kan lade sig gøre. Teknologien er her. At de har valgt at starte med at demonstrere det med en super car er et geneialt marketing stunt. Næste skridt er så, at bruge denne nye og bedre teknologi til mere praktiske biler i en prisklasse hvor langt flere kan og vil være med. Deres egen Tesla S er et godt bud.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:00

Michael Haahr:

Tillykke med din nye bil (eller er den bare på lån?) Havde du heller ikke selv råd til den Surprise

Som jeg også har beskrevet i mit første indlæg på bloggen, har jeg lejet bilen. Jeg var så heldig at finde en brugt Tesla, somk jeg har fået en rigtig fornuftig lejepris på. Dertil har jeg så fundet en sponsor, som via mit firma køber nogle reklameydelser i forbindelse med projektet.  Det er det, som samlet set har gjort, at det hele hænger sammen for mig og har kunne lade sig gøre.

Men iøvrigt er dette blot første skridt - og det første elbils-projekt fra min side. Jeg har som nævnt tænkt mig at fortsætte kampen for elbiler også efter denne projekt bliver afsluttet - forhåbenligt med en bog til næste år. Det er meget muligt, at det næste projekt bliver i den mere familievenlige Tesla S - men det vil tiden vise.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 23:04

Jeg undskylder, men jeg har ikke kunne finde denne information nogen steder.

Hvad koster denne bil, i Danmark - altså hvis man skulle ud og købe den imorgen? ;-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:10

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg tror nemlig ikke på den store elbils-revolution før vi får nogle bedre elbiler.

Jeg tror slet ikke på elbils-revolutionen overhovedet. På de 20 år der er gået siden jeg så en af de første el-biler, der er ikke sket det store i forhold til så mange andre teknologier, og ret beset virker det som om at investorernes lyst til udvikling mere hænger sammen med diverse skræmmekampagner om den globale opvarmning end reelt at få et afkast af deres investering.

Der er i DK ca. 1.500.000 husstande i Villa/Rækkehus segmentet og disse må man antage er nogle af de første der skulle være interesserede, da de nemt har adgang til opladning af dyret derhjemme. Problemet er bare, at de husstande generelt ikke har råd til el-biler i bogle prisklasser lige nu, da de ikke kan opfylde almindelige folks behov, og her tænker jeg ikke alene på transport fra A til B, for et transportmiddel er jo meget andet end det.

Samtidig er det umuligt i mange mange år frem at tage på ferie i den slags af flere årsager som jeg ikke behøver at nævne, da alle kender det potentielle besvær.

Derudover er olieindustrien og de involverede parter der, alt alt alt for store til at der er nogle der vil tage en el-bil seriøst. Jeg tror dog den udvikling der er indenfor feltet vil blive anvendt i hybridbiler, og det tror jeg er vejen frem og jeg tror også det bliver vejen frem.

Det kan godt være Tesla har den fedeste gadget lige nu og fremover, men de er ingenting på bilmarkedet.

Jeg ville mere kunne se fidusen i hvis dine sponsorer sponsorerede at pille sådan en fætter fra hinanden og så lavede en hybrid du kunne køre rundt i og så vise noget om besparelserne, det kan man relatere til en dagligdag, en Tesla kan man i mine øjne ikke relatere til en dagligdag.

Der var engang du snakkede ivrigt om din V8´er og hvor fedt du havde det med den. Når man har kørt V8 og så kan vænne sig til biler uden lyd, så er man Opel klar Smile

God vind med projektet DeMib - jeg tror på du får det sjovt, men tror ikke på el-bilen.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:43

Sune Westphalen:

Hvad koster denne bil, i Danmark - altså hvis man skulle ud og købe den imorgen? ;-)

Prisen ligger på 800-950.000 kr. for en ny Tesla Roadster. Den pris skal du sammenligne med hvad andre, benzindrevne, supoer cars koster. Set i det lys er den faktisk utrolig billig, hvilket først og fremmest skyldes fritagelsen for registreringsafgift (180%). 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:54

Entrepreneur - Jan:
g tror slet ikke på elbils-revolutionen overhovedet.

Fair nok :)
- Men hvis du gider at følge med på ElbilBloggen i det næste årstid - og måske læse bogen der kommer ud bagefter, så tror jeg måske godt jeg kan overbevise dig om det modsatte. Men det vil tiden vise.

En ting er i hvert fald helt sikkert - der investeres lige nu som aldrig før i elbiler og ny elbils-teknologi. Og hvis du en dag får lejlighed til at prøve en Tesla Roadster, så vil du selv opleve hvor langt vi allerede er kommet. Det er absolut den sjoveste bil jeg nogensinde har kørt i. Punktum :)

Entrepreneur - Jan:
Der var engang du snakkede ivrigt om din V8´er og hvor fedt du havde det med den

Den har jeg også været virkelig glad for. Det var en sjov bil. Men langt fra ligeså sjov som en Tesla Roadster. Og så er der jo lige det med driftøkonomien. Min Jeep kørte maks 6 km/l - min Tesla kører, hvis man omregner elforbruget, noget der ligner 30-40 km/l. Så i Tesla'en kan jeg have det endnu sjovere end i Jeep'en, og samtidig pudse min økologiske glorie. Meget bedre bliver det sgu ikke.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06

Fashion-Seller:

Kenneth:

Jeg tror mere på andre teknologier, der ligger sig op af diesel. Med vegatabilske brændstoffer, herunder også alkohol, som der er gode erfaringer med. Da man let og hurtigt kan fylde bilen op.

Vegatabilske brændstoffer er den største skandale og katastrofe i verdenshistorien!

Det koster 4 liter benzin, at producere en liter vegatabilsk brændstof. Så jojo "miljøvenligt" er det helt sikkert!

Tja, nu er den teknologi også ret ny iforhold til elbilerne. Og man er jo også begyndt at komme det i diesel, som tilsætning.....når du feks. køber miljø diesel.

/Kenneth

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15062
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:06

Anders S:

Alger er efter min mening rigtigt godt , men er der et CO2 problem ved brug af saadan alger?

Pas... Men har hørt der kunne være en sundhedsrisiko ved alger. Men aner ik om det er sandt?

Raps osv er bare en direkte katastrofe! Det er på ingen måde miljøvenligt at producere, men det er miljøvenligt, når det færdige produkt bruges...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15062
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:07

Kenneth:

Tja, nu er den teknologi også ret ny iforhold til elbilerne. Og man er jo også begyndt at komme det i diesel, som tilsætning.....når du feks. køber miljø diesel.

Ja fordi man lige kan få 1 krone eller hvor meget mere pr liter det er... Plus fordi der er tilskud ;D

Det har intet med miljøet at gøre, det handler om $$$ og branding af en grøn profil ;D

Side 8 ud af 12 (118 indlæg)