Jeg synes nu at det giver ok mening at teste Teslaen hvis det er den med det Bedste teknologi for el biler.
Netop! Og ikke alene er Teslaen det bedste bud på fremtidens elbils-teknologi - også i mere almindelige biler, faktum er, at flere andre bilproducenter allerede nu har indgået aftaler om licensering af netop Teslas teknologi. Helt konkret ved jeg at der næste år kommer en el-version af Smart Car som er med Teslas teknologi.
Der findes netop billige alternativer, som er i en mere normal prisklasse, som stadig er fine biler
Det er jeg så ikke enig i. Elbiler skal MINDST have den aktionsradius Tesla Roadsteren har - og gerne mere, og de skal fungere ordentligt både når det er meget koldt og meget varmt. Alene de tre krav kender jeg ingen andre massefremstillede elbiler der p.t. kan leve op til.
Derudover kommer det marketing-strategiske i at bruge "eliten". Det er som sagt helt almindeligt indenfor masser af andre genre - f.eks. sport, kultur, teater og ja, selv iværksætteri. Her bruges eliten flittigt til at skabe den nødvendige interesse, politiske opbakning og økonomiske støtte. Det er jo ikke den lokale pølsemand der kommer påp talerstolen til de store iværksætterkonferencer - det er f.eks. sådan en som Martin Thorborg. Hvorfor mon? Det er fordi, at der er bred tilslutning til, at eliten kan være med til at løfte bredden. Den kan man så godt vælge at tro ikke passer - men det tror jeg nu, at det gør. Og alene derfor er Teslaen det helt oplagte valg.
Det SKAL efter min mening være en fornøjelse at køre elbil. Det er det med en Tesla Roadster - det er det ikke med de fleste andre elbiler. For hvis ikke det bliver en fornøjelse, så får man kun alle de bilhadende hippier til at købe dem, og dem er der bare ikke ret mange (tilbage) af :)