Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har fået en Tesla Roadster - verdens sejeste elbil! :)

Side 10 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders S:

http://modkraft.dk/nyheder/article/regnskov-ryddes-for-at-dyrke

"Bio diesel / ethanol" er bestemt ikke godt!   Har ikke noget med BIO at goere.

Du har ret, der findes uheldige eksempler. Det gør der i øvrigt til alle værdikæder.
Skal vi snakke energiproduktion - det kan vi godt, men skal vi så ikke finde et passende sted - Fx en ny tråd.

Dennis

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:04

Er ved at lave et sourcing projekt for Ecomove i Horsens. Det er nu også spændende...og kommercielt. I DK bør vi satse på greentech. Desuden er bilbatterier der kan lades op på 5 min lige på trapperne.

Kører Honda S2000 privat, men det er vist en anden snak ;o)

Hilsen Daniel

Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 17:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Bjarne,

Jeg kan se dit indlæg bl.a. er henvendt til min kommentar om brug af en mindre og billigere model, og jeg tror desværre du misforstår mig. Jeg har på intet tidspunkt sagt det er en dårlig idé har har valgt en super-elbil at køre rundt i, jeg har bare været uenig med ham i den baggrund for hvorfor han skal køre rundt i den.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke kan spørge til prisen, uden at du hiver jantelovskortet op, det virker i mine øjne ubegrundet. I mine øjne kan man godt være nysgerrig efter hvor meget en lækker racer, som Teslaen er, uden at det har noget med Janteloven at gøre.

Jeg synes nogle er slemme til at bruge janteloven som undskyld, hvis der skulle komme noget kritik på en person. Jeg er sikker på at DeMib ved at det intet har med janteloven at gøre, at vi diskutere om han skulle have valgt en Tesla eller ej, og så længe vi gør det i en sober tone kan jeg ikke se nogle problemer i det.

For at skære det ud i pap, så synes jeg det er fedt at DeMib skal køre rundt i Teslaen i et helt år, og blogge om det, og han vil også have mig som fast læser, og det er også selvom jeg er uenig med hans grund til at vælge Teslaen for at promovere elbiler for hr. og fru. Danmark.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 18:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dofs:

Hej Bjarne,

Jeg kan se dit indlæg bl.a. er henvendt til min kommentar om brug af en mindre og billigere model, og jeg tror desværre du misforstår mig. Jeg har på intet tidspunkt sagt det er en dårlig idé har har valgt en super-elbil at køre rundt i, jeg har bare været uenig med ham i den baggrund for hvorfor han skal køre rundt i den.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man ikke kan spørge til prisen, uden at du hiver jantelovskortet op, det virker i mine øjne ubegrundet. I mine øjne kan man godt være nysgerrig efter hvor meget en lækker racer, som Teslaen er, uden at det har noget med Janteloven at gøre.

Jeg synes nogle er slemme til at bruge janteloven som undskyld, hvis der skulle komme noget kritik på en person. Jeg er sikker på at DeMib ved at det intet har med janteloven at gøre, at vi diskutere om han skulle have valgt en Tesla eller ej, og så længe vi gør det i en sober tone kan jeg ikke se nogle problemer i det.

For at skære det ud i pap, så synes jeg det er fedt at DeMib skal køre rundt i Teslaen i et helt år, og blogge om det, og han vil også have mig som fast læser, og det er også selvom jeg er uenig med hans grund til at vælge Teslaen for at promovere elbiler for hr. og fru. Danmark.

Helt enig. Jantelovens anvendelsesområde er tilsyneladende ufatteligt stort.

Tillad mig at præcisere: Jeg havde et par kritiske bemærkninger til projektet. Jeg er ikke misundelig på Mikkel og hans Tesla Roadster. Jeg synes heller ikke Mikkel opfører sig som om, han er bedre end os andre. 

Og hvad så nu? Hvad kan I bruge jantelovskortet til? Intet! Det er igen bevist, at 'jantelovskortet' udelukkende er et usselt retorisk forsvarsmissil, der igen og igen bliver brugt til at undergrave præmissen for kritiske spørgsmål og bemærkninger.

Måske skal jeg bruge ovenstående som disclaimer, når jeg kommer med kritiske bemærkninger en anden gang. Tænk sig folk ikke kan tænke længere selv.
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:22

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Artikel er et godt eksempel på den utroligt ringe journalistik vi desværre alt for ofte spises af med. Jeg orker næsten ikke at gennemgå alle de fejl der er i den. Suk!

Nå, men det er jo så bare endnu en god grund til at jeg skriver løs på ElbilBloggen ...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42

Tja, dette er givetvis en bevidst strategi. Først et mediestunt med en limited sportsvogns serie og dernæst satse på et bredere samt større segment. TESLA har fået leveret deres chassis fra Lotus (Elise) - der i øvrigt produceres hos Hydro Aluminium i Tønder og kun vejer 67 kg - og den leveringsaftale udløber efter sigende ultimo 2011. Dernæst leveres de resterende TESLA Roadster primo 2012.

Hilsen Daniel

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 19:43

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:50

Der er intet nyt i, at produktionen af Tesla Roadster var tidsbegrænset og begrænset i mængde. Og der er intet nyt i, at Roadsteren var en bil der er lavet for at demonstrere HVOR fed en elbil man faktisk kan lave, hvis man bare tager sig sammen. Det er en super car, på linie med andre producenters super cars ... bare på el. Erfaringen fra denne super car bruges, i lighed med andre producenters super cars, så i andre, mindre og mere familievenlige biler. Denne strategi har været offentligt annonceret siden 2006, så at Berlingske nu bringer det som en nyhede er totalt latterligt.

De fleste forudser iøvrigt, at Tesla Roadster vil stige i pris, som et samlerobjekt, når de sidste modeller er solgt. Det sker iøvrigt ofte for de bedste super cars. De stiger i pris, i modsætning til  familiebiler med millioner af enheder på gaden. Så det kan godt vise sig, at blive en god forretning at købe en nu.

Men der kommer andre el-sportsvogne i løbet af de næste par år. Jeg kender til i hvert fald en meget stor mærkevarerproducent, som arbejder på en - med Teslas teknologi, men det kan jeg ikke fortælle så meget om, offentligt, endnu :)

Tesla S er de iøvrigt så godt som færdig med - det er produktionen af den som nu er ved at blive sat på skinner. Bilen kører allerede. Og den ser iøvrigt hamrende fed ud. Det er meget muligt jeg vil gå videre med at teste den, når den kommer til Danmark til næste forår - når mit Roadster projekt stopper.

Fra Århus C
Tilmeldt 16. Oct 09
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 10:12

Hejsa Milkkel,

Tillykke med dit nye legetøj!

Jeg følger med på elbilbloggen.dk som jeg synes er et spændende projekt, nogle gange er det fedt at være prøvekanin :)

Hvad med sikkerheden i den?  har set en crashtest på youtube som jeg ikke fik så meget ud af.

Jeg er lidt bekymret for hvad der sker med en letvægs el-bil i et sammenstød med feks 80-100kmt.  og hvad sker der med det kæmpe/tunge batteri man læner sig op af?

Ser frem til flere indlæg!

Side 10 ud af 12 (118 indlæg)