Der er intet nyt i, at produktionen af Tesla Roadster var tidsbegrænset og begrænset i mængde. Og der er intet nyt i, at Roadsteren var en bil der er lavet for at demonstrere HVOR fed en elbil man faktisk kan lave, hvis man bare tager sig sammen. Det er en super car, på linie med andre producenters super cars ... bare på el. Erfaringen fra denne super car bruges, i lighed med andre producenters super cars, så i andre, mindre og mere familievenlige biler. Denne strategi har været offentligt annonceret siden 2006, så at Berlingske nu bringer det som en nyhede er totalt latterligt.
De fleste forudser iøvrigt, at Tesla Roadster vil stige i pris, som et samlerobjekt, når de sidste modeller er solgt. Det sker iøvrigt ofte for de bedste super cars. De stiger i pris, i modsætning til familiebiler med millioner af enheder på gaden. Så det kan godt vise sig, at blive en god forretning at købe en nu.
Men der kommer andre el-sportsvogne i løbet af de næste par år. Jeg kender til i hvert fald en meget stor mærkevarerproducent, som arbejder på en - med Teslas teknologi, men det kan jeg ikke fortælle så meget om, offentligt, endnu :)
Tesla S er de iøvrigt så godt som færdig med - det er produktionen af den som nu er ved at blive sat på skinner. Bilen kører allerede. Og den ser iøvrigt hamrende fed ud. Det er meget muligt jeg vil gå videre med at teste den, når den kommer til Danmark til næste forår - når mit Roadster projekt stopper.