Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MultiLevelMarketing (MLM) & NetworkMarketing (NM) - Del dine personlige erfaringer LÆS 1. indlæg først please!

Side 8 ud af 21 (205 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:10 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

H€nning:
Jeg synes f..... der er noget galt i at profitere på familie og venner  Men selvfølgelig så arver børnene det da senere. At i ikke kan se det, de siger alt om jer.

Hvis du profiterer på noget som helst, så håber jeg, at du gør det, fordi du også mener, at det skaber værdi for dine kunder?

Og hvis dette er tilfældet, så er det sgu da fuldstændig lige meget, om de kunder er fremmede mennesker, eller om det er moster Oda, så længe du driver din forretning moralsk forsvarligt, og med udgangspunkt i at løse dine kunders behov.

Og lad nu være at bilde os ind, at hvis "fætter Lars" var igang med at starte en webshop eller en affiliate side - så ville du bare sidde ovre i hjørnet med foldede hænder og VENTE på, at han selv kom og spurgte dig, om du ville hjælpe ham med SEO.

Hvem siger overhovdet, at "fætter Lars" aner, at der er noget der hedder SEO - så er du da en dårlig fætter, hvis du ikke fortæller ham det.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:06 | Låst

Martin Slot:

Men er det så ok at profitere på familie og venner hvis de selv henvender sig??? Eller skal man henvise dem alle til konkurrenterne??? Hvis jeg arbejdede med Apple og kunne tilbyde en iPad til en god pris, ville det så være forkert at tilbyde sine nærmeste? Eller skal jeg vente på at de selv henvender sig ?

Endnu engang sætter du alle i bås.

Endnu engang er det mig der er dum jeg har bare aldrig profiteret på min familie og venner. Men jeg har jo heller ikke det drive disse MLM guder har

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:08 | Låst

Allan I:

Hvem siger overhovdet, at "fætter Lars" aner, at der er noget der hedder SEO - så er du da en dårlig fætter, hvis du ikke fortæller ham det.

Trust me fætter Lars skulle nok få min hjælp, men uden det koster ham en krone, det er den i ikke fatter. Og det er derfor jeg jeg anser dem af jer der praktisere handel på den måde som low life

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 15:16 | Låst
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Allan I:
Hvis du profiterer på noget som helst, så håber jeg, at du gør det, fordi du også mener, at det skaber værdi for dine kunder?

Du skulle bare vide hvor elegant det kan gøres, så havde du sluppet den onde cirkel du befinder dig i nu, og joined mit omvendte pyramide system

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 15:27 | Låst
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Hej Jan

Problemet med MLM er at der ikke er nogen former for krav til uddannelses baggrund, salgskvaliteter eller noget og folk starter for at tjene en masse penge uden at have nogen ide om hvor meget det kræver og hvad det egnetlig kræver.

Kvaliteten og seriøsiteten i firmaet er baseret på dens ansigt udad til og det kan jo være hvem som helst. Når der ikke kræves noget af folk.

Mange ender med at have kastet penge i noget, de ikke får noget ud af, samt at virksomheden bag (navnet) får et dårligt ry.

Samtidig er det at skulle sælge til familie og venner en rigtig dårlig ide.
Hvis du derimod laver en webshop er der måske en  mulighed der, men så længe der bliver erhvervet nye medlemmer hele tiden så bliver markedet meget hurtigt mættet.
og så er det kun dem som startede det hele som tjener penge på det.

For mig er MLM ikke iværksætteri, men kun løfter om at drømme kan blive opfyldt.

Iværksætteri er at kunne tænke selvstændigt og få ideer og det er der mange der starter med MLM der ikke kan. Håber det hjalp på dit spørgsmål.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:49 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

H€nning:

Trust me fætter Lars skulle nok få min hjælp, men uden det koster ham en krone, det er den i ikke fatter. Og det er derfor jeg jeg anser dem af jer der praktisere handel på den måde som low life

Klart H£nning - og hvis du var ejendomsmægler, så ville du selvfølgelig skaffe fætter Lars en gratis bolig ik'? Stick out tongue

Og hvad så den dag "fætter Lars" har brug for løbende SEO-arbejde, hvor der skal lægges mange timer i det? 

Vil du så sige: Desværre fætter - jeg bliver nødt til at sende dig over til konkurrenten - for jeg nægter at profitere på dig?  

Som Jan skrev tidligere - hvis hans søster bruger en shampoo til 149,- og han kan sælge hende en bedre shampoo til kun 99,- så tjener han lidt på det - og hun sparer penge.

Det er det almindelige erhversdrivende kalder en win-win-situation.

Hvis du mener det er kynisme - så fred være med det - men det har stadig ikke en skid med MLM at gøre.  

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:12 | Låst

Camilla Grønberg:

Problemet med MLM er at der ikke er nogen former for krav til uddannelses baggrund, salgskvaliteter eller noget og folk starter for at tjene en masse penge uden at have nogen ide om hvor meget det kræver og hvad det egnetlig kræver.

Når du vælger at starte op for dig selv - lige meget hvilken branche vi taler om, så er der jo ikke nogen krav til dine evner, hvilket er årsagen til, at mange må lukke ned igen, enten fordi de ikke formår at få solgt deres idé - eller fordi de ikke formår at holde styr på det administrative.

Camilla Grønberg:
men så længe der bliver erhvervet nye medlemmer hele tiden så bliver markedet meget hurtigt mættet.
og så er det kun dem som startede det hele som tjener penge på det.

Tupperware har eksisteret i over 60 år - de har over en million forhandlere/kunder - og de sælger stadig masser af tupperware.

Kan du give et bud på, hvordan dette kan lade sig gøre, hvis markedet hurtigt bliver mættet?

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:53 | Låst

Allan I:
Klart H£nning - og hvis du var ejendomsmægler, så ville du selvfølgelig skaffe fætter Lars en gratis bolig ik'? Stick out tongue

Til dig mit kvikke hovede har jeg aldrig snakket om det skulle være gratis kostprisen skaljo betales, jeg skal bare ikke profitere på det.

hvorvidt jans shampoo er godt for hans søster ved jeg ikke. Den jeg bruger er ikke blæst kunstigt op for at 12 kvikke hoveder kan profitere på den.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 16:58 | Låst

Allan I:

Tupperware har eksisteret i over 60 år - de har over en million forhandlere/kunder - og de sælger stadig masser af tupperware.

Kan du give et bud på, hvordan dette kan lade sig gøre, hvis markedet hurtigt bliver mættet?

Det er ligesom om at i ikke vil acceptere folks meninger, så skal vi forklare os hele tiden. I har fået alt fra personlige oplevelser til folk der bare synes i er lidt second hand iværksættere.

Jeg har sågar hørt på universitet når der undervises i virksomhedskommunikation så griner de også af jer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 17:20 | Låst

Når jeg skriver nogle af jer er kyniske, så er det også fordi i hverver folk til jeres netværk, under forudsætning at de også bare kan opbygge et netværk, og så derved tjene en masse penge, en sådan opbygning er dømt til at gå under, for det kan ikke lade sig gøre, og kynismen opstår også her fordi i ikke skænker dem i bunden af pyramiden en tanke, når de mislykkes. Så er den båd sunket, og så starter man bare op igen med et andet produkt og et nyt game kan begynde, så handler det bare om at være med fra starten af. 

Mht til Topperware, så ved vi ikke hvor mange der har været med til at tage de tab der har været. Årsagen til at Topperware er overlevet indtil nu er også at de har et godt produkt. Dette produkt kunne også være solgt the old fashion way

Det jeg finder trist er at der er så mange der hopper på vognen, og tror det er millioner der vil rulle ind, det er tomme løfter til de fleste.

Side 8 ud af 21 (205 indlæg)