2. Man skal let kunne inddrive et retsgyldigt krav.
Tror det bliver svært at samle opbakning til et organ som beskytter virksomhederne mod forbrugerne.
Godt forlag fra Helle !
Det er et stort problem med "professionele forbruger" der kender eller mener de kender deres rettigheder, og dermed laver store reklamationer, i håbet om at man som erhvervsdrivende opgiver, eller får klækklige nedsalg i prisen eller slet ikke betaler.
Disse forbrugere kan jo ikke udstilles som den erhvervsdrivende kan på f.eks. trustpilot, anmeld håndværker, omdømme m.m. og mange flere af disse sider. Endvidere kan de også bruge mange erhvervsdrivendes tid på at indhente f.eks. 20 forskellige tilbud hos diverse.
Vi erhvervsdrivende er i mindretal, det ved jeg godt, men derfor ønske om bare lidt retfærdighed.
Har bl.a. fornylig måtte hente et 3 årig tilgodehavende hos Retten i Glostrup. Dette tager bl.a. oceaner af tid og ressourcer.
Kan det være rigtigt at man som ershvervsdrivende skal indkalkulerede et tab på dårlige betalere på mindst 10 % af omsætningen ???
Da du Flemming har defineret os som de "stærke" er det også os der har initiativ og "vejleder" pligten .
Alene bare omkring fortrydelse er en erhvervsdrivende væsentlig dårligere stillet end end forbrugeren. En "magtbalance" der ligner lejeloven i ofrholdet udlejer og lejer.
Jeg kender masser af iværksættere der har frekventeret diverse kurser, og alligevel kommet i klemme. Så et "iværksætterkørekort" er langt fra nogen garanti.
Hvad er f.esk. et PC kørekort værd ?
Ib Abildgaard
Råd & Mal