Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pres politikerne – nu!

Side 10 ud af 23 (223 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at den ikke gavner alle iværksættere, men eftersom mange herinde er e-købmænd med pakkedistribution tænker jeg på forandringer i denne branche: Post Danmark og den såkaldte liberalisering. Personligt er jeg ikke ekspert - jeg aner ikke om der bør arbejdes med problemstillingen på nationalt- eller EU-niveau.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59

Krkli:

Jeg ved godt at den ikke gavner alle iværksættere, men eftersom mange herinde er e-købmænd med pakkedistribution tænker jeg på forandringer i denne branche: Post Danmark og den såkaldte liberalisering. Personligt er jeg ikke ekspert - jeg aner ikke om der bør arbejdes med problemstillingen på nationalt- eller EU-niveau.

Ser du et problem i de høje takster eller?

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17

Helle - houseofkids.dk:

Jeg savner en instans som kan varetage virksomhedernes rettigheder. Ligesom Forbrugerstyrelsen varetager forbrugerens. Man skal have en del penge for at benytte advokat og evt gå i retssag - og dermed er der ofte folk/virksomheder som slipper afsted med mere end de burde. Det kunne sagtens være noget man betalte til - ala barsel.dk. Og der kunne også være en form for gebyr pr sag der åbnes. Afgørelsen skulle være ligeså gældende som eks Forbrugerstyrelsens.

Hej Helle

Per definition er forbrugeren den svage part og virksomheden den stærke.

Der er to forslag som skulle klare dit problem:

1. Man skal have en uddannelse/kursus for at starte egen virksomhed.

2. Man skal let kunne inddrive et retsgyldigt krav.

Tror det bliver svært at samle opbakning til et organ som beskytter virksomhederne mod forbrugerne.

Her er de opdaterede ønsker fra Aminoer:

1.    Mulighed for at fordoble virksomhedens kassekredit i en bank. Den ekstra kassekredit skal forrentes som normalt (eller lavere, da der vil være en stats/forsikringsgaranti bag). Der betales en ekstra præmie for en stats/forsikrings garanti på ca. 1½ - 2% p.a. af det til enhver tid skyldige beløb.

2.    Fjerne renterne på restskatten frem til 1. juli for alle erhvervsdrivende.

3.    Affaldsafgiften ønskes nedsat eller gjort gratis de 3 første etableringsår.

4.    Beløbet for etableringskonti ønskes uden en minimum grænse, men gerne et maksimum. Det skal være muligt at benytte halvdelen af det opsparede beløb på ikke afskrivningsberettigede enheder.

5.    Afgiften for etablering af et ApS og A/S ønskes fjernet.

6.    Mulighed for at tilbageholde retsgyldige tilgodehavender i private skyldneres løn, ligesom det offentlige kan trække deres tilgodehavender i skyldneres løn eller sociale ydelser.

7.    Det burde være muligt at komme på iværksætter efterskole, hvor man kunne tage 9. - 10. klasse og få undervisning i iværksætteri, eller noget andet, som f.eks. en iværksætter linje på lige fod med gymnasium, teknisk skole og handelsskolen.

8.    Det offentlige bør ikke kunne pålægge et rykkergebyr meget større end det de private erhvervsdrivende må pålægge en rykker - altså pt. kr. 100. Momsrykkeren er speciel høj.

9.    Renter og gebyrer fra det offentlige bør være fradragsberettiget.

10.    Der skal en kompetence givende uddannelse/kursus til før man kan starte egen virksomhed f.eks. dem hos Erhvervsrådet og Væksthusene.

11.    Ved barsel, skal virksomheder med mindre end 5 ansatte ikke belastes økonomisk, når en medarbejder går på orlov.

12.    Repræsentation skal være 100% fradragsberettiget, gerne med et loft på f.eks. kr. 1.350 pr. person.

13.    Når stat eller kommune ikke overholder betalingsfristerne, skal de kunne pålægges rykker gebyrer og renter i lighed med det som normale debitorer betaler. (Og de skal betale).

Hav en god dag.

Flemming Hasselriis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Forfatter:

2. Man skal let kunne inddrive et retsgyldigt krav.

Tror det bliver svært at samle opbakning til et organ som beskytter virksomhederne mod forbrugerne.

Godt forlag fra Helle !

Det er et stort problem med "professionele forbruger" der kender eller mener de kender deres rettigheder, og dermed laver store reklamationer, i håbet om at man som erhvervsdrivende opgiver, eller får klækklige nedsalg i prisen eller slet ikke betaler.

Disse forbrugere kan jo ikke udstilles som den erhvervsdrivende kan på f.eks. trustpilot, anmeld håndværker, omdømme m.m. og mange flere af disse sider. Endvidere kan de også bruge mange erhvervsdrivendes tid på at indhente f.eks. 20 forskellige tilbud hos diverse.

Vi erhvervsdrivende er i mindretal, det ved jeg godt, men derfor ønske om bare lidt retfærdighed.

Har bl.a. fornylig måtte hente et 3 årig tilgodehavende hos Retten i Glostrup. Dette tager bl.a. oceaner af tid og ressourcer.

Kan det være rigtigt at man som ershvervsdrivende skal indkalkulerede et tab på dårlige betalere på mindst 10 % af omsætningen ???

Da du Flemming har defineret os som de "stærke" er det også os der har initiativ og "vejleder" pligten .

Alene bare omkring fortrydelse er en erhvervsdrivende væsentlig dårligere stillet end end forbrugeren. En "magtbalance" der ligner lejeloven i ofrholdet udlejer og lejer.

Jeg kender masser af iværksættere der har frekventeret diverse kurser, og alligevel kommet i klemme. Så et "iværksætterkørekort" er langt fra nogen garanti.

Hvad er f.esk. et PC kørekort værd ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:51

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Det er et stort problem med "professionele forbruger" der kender eller mener de kender deres rettigheder, og dermed laver store reklamationer, i håbet om at man som erhvervsdrivende opgiver, eller får klækklige nedsalg i prisen eller slet ikke betaler.

Hej Ib

Hvis du kan formulere ønsket på 3 linjer og godtgøre at det er den lidende erhvervsdrivende som betaler en mulig udgift, så vil jeg tage det med.

Jeg fatter ikke hvorfor man ikke beder og forudbetaling eller kontant når man handler med svage debitorer - hvor svært kan det være?

Jeg holdt hurtigt op med at sælge min bog på kredit. Hvis man ikke vil tage ved lære så må man indkalkulere et tab på 10-15%.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender masser af iværksættere der har frekventeret diverse kurser, og alligevel kommet i klemme. Så et "iværksætterkørekort" er langt fra nogen garanti.

Hej Ib

Ja du har da helt ret i at det ikke er nogen garanti med de kurser at man overlever som selvstændig, og sådan skulle den heller ikke sælges, men ved at have en solid viden som du evt ville kunne tage over 5 aftener a 3 timer, så for man alligevel en masse nyttig viden, og kommer til at står lidt strækker i forhold til hvis du tager problemerne som de kommer.

Mvh

Carsten NIelsen

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10

Hej Ib

Ja du har da helt ret i at det ikke er nogen garanti med de kurser at man overlever som selvstændig, og sådan skulle den heller ikke sælges, men ved at have en solid viden som du evt ville kunne tage over 5 aftener a 3 timer, så for man alligevel en masse nyttig viden, og kommer til at står lidt strækker i forhold til hvis du tager problemerne som de kommer.

Mvh

Carsten NIelsen

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10

Hej Ib

Mvh

Carsten NIelsen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:35

Der er flere som har ønsker om at fjerne alle tilskud til arbejdsgivere. Jeg har ikke kunnet få oplyst hvilke tilskud man ønsker fjernet, så derfor har jeg søgt på Google.

Her er et lille udvalg af tilskudsmuligheder. Er det disse tilskud man ønsker fjernet?

Arbejdsgiver til skud

1. tilskud til arbejdsgivere, der indgår en uddannelsesaftale med en elev, der uforskyldt har mistet en uddannelsesaftale.

2. udbetaling af tilskud til befordringsudgifter fra Arbejdsgivernes Elevrefusion.

3. offentligt tilskud, der svarer til 1/2 eller 2/3 af den mindste overenskomstmæssige løn. Hvor stort tilskuddet er, afhænger af din fleksjobsmedarbejders arbejdsevne.

4. tilskud på kr. 30,- i timen til arbejdsgivere, der ansætter voksenelever.

5. løntilskud til førtidspensionister henvender sig til personer, der ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på normale vilkår på arbejdsmarkedet. Det er dog et krav, at personen modtager førtidspension efter Lov om Social Pension.

6. PIU står for praktik i udlandet, og ordningen giver mulighed for, at praktikopholdet kan blive godkendt som en del af den danske uddannelse, og at der gives økonomisk tilskud til eleven eller til den danske arbejdsgiver.

7. Arbejdsgivernes Elevrefusion

8. Arbejdsgivere og naturvejledere har mulighed for at søge om tilskud til naturvejledning.

9. Ansæt en ledig med tilskud op til 1 år. På den måde får du god tid til at danne dig et indtryk af, hvordan den pågældende arbejder - fagligt og i samarbejdet med kollegerne.

Hav en god dag.

Flemming Hasselriis

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:56
Forfatter:
Hej Ib
Hvis du kan formulere ønsket på 3 linjer og godtgøre at det er den lidende erhvervsdrivende som betaler en mulig udgift, så vil jeg tage det med.
Jeg fatter ikke hvorfor man ikke beder og forudbetaling eller kontant når man handler med svage debitorer - hvor svært kan det være?
Jeg holdt hurtigt op med at sælge min bog på kredit. Hvis man ikke vil tage ved lære så må man indkalkulere et tab på 10-15%.
Mange hilsener
Flemming Hasselriis

Det at erhversdrivende skulle kunne inddrive i løn er vel ikke anderledes end at det offentlige kan ? Det er et spørgsmål om at ligestille alle (private/offentlige). Således at der ikke skelnes imellem priviligerede og simple kreditorer.

Således at alle kreditorer have samme retsstilling i forbindelse med inddrivelse af tilgodehavende.

Hvis du påstår, at jeg som maler maler skulle have indbetaling inden arbejdets udførelse, vil kunden sige at det er forskud jeg beder om, og denne har nu ikke nogen garanti.

Hvis som normalt at kunden skal betale ved arbejdets udførelse, også kontant. Siger denne måske beklager - "jeg kan ikke betale" og hvad så ?

Jeg kan ikke tage arbejdet tilbage (ingen tilbageholdelsesret), som man måske kan ved andre tjenesteydelser.

Problemet som jeg berører er meget store problemer for bl.a. mange håndværekere m.m.

Hvorfor tror du og mange andre, at der findes så mange inkassofirmaer m.m. ?

Men er håndværkere m.m. ikke med i målgruppen for dine iniativer, så se bort fra henvendelsen.

God søndag.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Side 10 ud af 23 (223 indlæg)