Helt enig - desværre er der lagt op til - på flere områder - at det kun kan blive værre. Eksempelvis vil de nu fjerne muligheden for at få førtidspension hvis man er under 40 år. Forleden var der en pige i tv som var skizofren og meget hårdt ramt. Det havde hun været siden hun var barn. Hun kunne kun leve et nogenlunde liv hvis hun var fri af krav fra det offentlige. Sådan noget må og skal vi bare acceptere herhjemme. Der er bare nogen mennesker som er så hårdt ramt, at det eneste der kan hjælpe dem er ro. Hvis en pige som hende blev tvunget i aktivering på alle mulige måder - og hele tiden skulle møde op til det ene og det andet - så er mit gæt at hun nemt kunne ende på gaden... Det varer heller ikke længe før vi kommer til at se konsekvenserne af at dagpengeretten kun er gældende 12 måneder. Nogle mennesker vil ikke kunne leve et normalt liv på bistandshjælp, og hvis de samtidig får familiemæssige problemer fordi det hele er hårdt, så er der bare risiko for at nogle kan miste håbet for et bedre liv. Anyway - jeg møder ikke særlig tit en hjemløs - men de gange det er sket, har jeg givet penge hvis jeg havde nogen på mig. |
neodias.dk:Igen vil jeg fremhæve min pointe.......det MÅ ikke forekomme i et nogenlunde velstillet land som Danmark at danske statsborgere er nødt til at leve på gaden el. sove i trappeopgang. For 15 år siden var det uhørt..i dag er det alment accepteret- meget trist
Grunden især de mange flere skriver de om på hus forbi , der er kommet flere til Danmark fra øst europæisk land , de danske herberg har ikke plads til dem http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=64 og de har ikke mulighed da de er for mange, ser også meget mod der sker noget, og det må være statens ansvar om der skal bygges mange flere herberg i København der kan huse de mange nye hjemløse fra Rumænien og andre lande fra, den 20 kr eller 100 kr du giver rykker ikke, til denne gruppe grundet mange af dem ikke må ikke købe bolig og derfor synes jeg de må søge opholds tilladelse mv.
Om det er den stramme udlænding, politik eller fattigdommen er der i ekstrem f.eks. i Rumænien derfor bedre at bo på gaden, selvfølgelige også nogle kriminel bagmænd der ser en hurtige gevinster i at få dem herop.
Selvfølge støtter jeg en dansk hjemløs derfor køber jeg også hus forbi dog kun en jeg er sikker på er Dansker for er jeg træt af der er kommet så mange fra Rumænien mv. af.
Jeg Tror ikke antallet er steget meget af Danske hjemløse med folks medlidenhed forsvinder når der flytter så mange her op og de psykiske syge er dem der skal have hjælpe