Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis du ser en hjemløs

Side 10 ud af 17 (166 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

neodias.dk:
Igen vil jeg fremhæve min pointe.......det MÅ ikke forekomme i et nogenlunde velstillet land som Danmark at danske statsborgere er nødt til at leve på gaden el. sove i trappeopgang. For 15 år siden var det uhørt..i dag er det alment accepteret- meget trist

Helt enig - desværre er der lagt op til - på flere områder - at det kun kan blive værre. Eksempelvis vil de nu fjerne muligheden for at få førtidspension hvis man er under 40 år. Forleden var der en pige i tv som var skizofren og meget hårdt ramt. Det havde hun været siden hun var barn. Hun kunne kun leve et nogenlunde liv hvis hun var fri af krav fra det offentlige. Sådan noget må og skal vi bare acceptere herhjemme. Der er bare nogen mennesker som er så hårdt ramt, at det eneste der kan hjælpe dem er ro. Hvis en pige som hende blev tvunget i aktivering på alle mulige måder - og hele tiden skulle møde op til det ene og det andet - så er mit gæt at hun nemt kunne ende på gaden...

Det varer heller ikke længe før vi kommer til at se konsekvenserne af at dagpengeretten kun er gældende 12 måneder. Nogle mennesker vil ikke kunne leve et normalt liv på bistandshjælp, og hvis de samtidig får familiemæssige problemer fordi det hele er hårdt, så er der bare risiko for at nogle kan miste håbet for et bedre liv.

Anyway - jeg møder ikke særlig tit en hjemløs - men de gange det er sket, har jeg givet penge hvis jeg havde nogen på mig.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 13:15

neodias.dk:

Igen vil jeg fremhæve min pointe.......det MÅ ikke forekomme i et nogenlunde velstillet land som Danmark at danske statsborgere er nødt til at leve på gaden el. sove i trappeopgang. For 15 år siden var det uhørt..i dag er det alment accepteret- meget trist

Grunden især de mange flere skriver de om på hus forbi , der er kommet flere til Danmark fra øst europæisk  land , de danske herberg har ikke plads til dem http://www.husforbi.dk/default.aspx?m=2&i=64 og de har ikke mulighed da de er for mange, ser også meget mod der sker noget, og det må være statens ansvar om der skal bygges mange flere herberg i København der kan huse de mange nye hjemløse fra Rumænien og andre lande fra, den 20 kr eller 100 kr du giver rykker ikke, til denne gruppe grundet mange af dem ikke må ikke købe bolig og derfor synes jeg de må søge opholds tilladelse mv.

Om det er den stramme udlænding, politik eller fattigdommen er der i ekstrem f.eks. i Rumænien derfor bedre at bo på gaden, selvfølgelige også nogle kriminel bagmænd der ser en hurtige gevinster i at få dem herop.

Selvfølge støtter jeg en dansk hjemløs derfor køber jeg også hus forbi dog kun en jeg er sikker på er Dansker for er jeg træt af der er kommet så mange fra Rumænien mv. af.

Jeg Tror ikke antallet er steget meget af Danske hjemløse med folks medlidenhed forsvinder når der flytter så mange her op og de psykiske syge er dem der skal have hjælpe

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

The-shop.dk:

Fashion-Seller:

Det lyder simpelt men?

Hvis samfundet har svigtet en, og kommunen har opgivet en, hvor går man så hen, når man vil søge hjælp?

Så er der frivillige organisationer der ofre masser af tid og energi på at hjælpe, det kan være et herberg hvor man kan søge hjælp, hvad ved jeg? jeg er ikke hjemløs og har ikke haft brug for at undersøge det nærmere... Men at tigge på gaden, det har jeg ingen empati for, så gør da i det mindste ligesom de mange andre, sælg en avis et eller andet....

Du glemmer, at mange af de hjemløse er psykisk syge mennesker. Min søster er maniodepressiv. I 3 år har man forsøgt at finde frem til den rette medicin, som vil kunne hjælpe hende uden en bunke andre bivirkninger, men hun er stadig syg, og det gør ondt at se. Hun sidder buret inde i sin lejlighed, fordi hun intet kan overskue, og hvis hun ikke havde haft vores forældre, som sidder økonomisk godt i det, så havde hun levet på gaden den dag i dag. Københavns kommune vil ikke længere hjælpe hende med kontanthjælp, så nu må mine forældre, som i årevis har betalt en formue i skat til den danske stat, selv betale ALT for at min søster kan blive i hendes lejlighed og have penge til mad, regninger og andre udgifter. Hun kan på ingen måde magte et job af nogen som helst art, heller ikke at sælge aviser (som du nævner).

Den holdning, du giver udtryk for, er netop den form for uvidenhed og manglende indsigt, der er så sørgelig.

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:00

Thomas Buus:

Fireball:
Det er trist at din viden er så ringe, at du tror at det er så nemt, at få i dette samfund, har du gået i skole.

Hmmm lad mig nu se.... Joh det har jeg da.. Rimelig mange år faktisk.. Men jeg kunne jo spørge: Har du? Og jo, hvis man virkelig er interesseret i at kommer "igang" så er det muligt hvis du har holdningen til det. Du vælger selv, og mange starter måske som alkoholiker og narkomaner, og så går det galt.. Men det er deres valg og IKKE mit.. Hvis de vil starte på en frisk, så kan de gøre det.

Jeg vil hellere overraske min kæreste med en buket blomster end jeg jeg vil bidrage til et alkohol forbrug. 

Det kan godt være, du har gået i skole, men du har tydeligvis ikke gået i livets skole. Tror du seriøst, at nogen vælger at blive alkoholiker eller narkoman? Sig mig, hvor dum har man lov til at være i dagens Danmark? Hvis man ikke ved noget om et emne, så gør man klogt i at holde munden lukket. Men det kræver selvfølgelig, at man er klog nok til at gøre det. Og jo, jeg ved en masse om emnet. Min søster er maniodepressiv og min kæreste har schizofreni. Min søster (37 år) ville være endt på gaden, hvis hun ikke havde mine forældre, og min kæreste (35 år) ville højst sandsynligt være endt samme sted, hvis hun ikke havde haft sine (samt et ganske særligt behandlinsted ved navn Opus).

Men der er rigtig mange mennesker, der ikke kan få hjælp til deres psykiske sygdomme, fordi man ikke ved, hvordan man skal hjælpe dem. De opgives mere eller mindre af systemet som et sørgeligt resultat af, at psykiske lidelser er en uhyggeligt kompliceret størrelse, som der stadig forskes meget i.

PS! Min søster er alkoholiker grundet hendes psykiske sygdom. Hun har ikke drukket i 3 år og går til AA-møder 3 gange om ugen for ikke at falde tilbage. Ikke nok med dét, så har hun i de 3 år, hun ikke har drukket, kæmpet med sin maniodepressivitet. Man forsøger sig med al mulig medicin i et forsøg på at hjælpe hende, men det har kun hjulpet ganske lidt indtil nu. Og så skriver du, at man bare kan vælge at stoppe med at være misbruger? Du skulle skamme dig!

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:09

Thomas Buus:

Fireball:
Det er trist at din viden er så ringe, at du tror at det er så nemt, at få i dette samfund, har du gået i skole.

Hmmm lad mig nu se.... Joh det har jeg da.. Rimelig mange år faktisk.. Men jeg kunne jo spørge: Har du? Og jo, hvis man virkelig er interesseret i at kommer "igang" så er det muligt hvis du har holdningen til det. Du vælger selv, og mange starter måske som alkoholiker og narkomaner, og så går det galt.. Men det er deres valg og IKKE mit.. Hvis de vil starte på en frisk, så kan de gøre det.

Jeg vil hellere overraske min kæreste med en buket blomster end jeg jeg vil bidrage til et alkohol forbrug. 

Det kan godt være, du har gået i skole, men du har tydeligvis ikke gået i livets skole. Tror du seriøst, at nogen vælger at blive alkoholiker eller narkoman? Sig mig, hvor dum har man lov til at være i dagens Danmark? Hvis man ikke ved noget om et emne, så gør man klogt i at holde munden lukket. Men det kræver selvfølgelig, at man er klog nok til at gøre det. Og jo, jeg ved en masse om emnet. Min søster er maniodepressiv og min kæreste har schizofreni. Min søster (37 år) ville være endt på gaden, hvis hun ikke havde mine forældre, og min kæreste (35 år) ville højst sandsynligt være endt samme sted, hvis hun ikke havde haft sine (samt et ganske særligt behandlinsted ved navn Opus).

Men der er rigtig mange mennesker, der ikke kan få hjælp til deres psykiske sygdomme, fordi man ikke ved, hvordan man skal hjælpe dem. De opgives mere eller mindre af systemet som et sørgeligt resultat af, at psykiske lidelser er en uhyggeligt kompliceret størrelse, som der stadig forskes meget i.

Korrekt de gør intet for psysiske syge min lille søster var i hvert fald ikke så heldig , jeg vidste ikke det var så galt før forbi og min mor og far vidste det ikke og kommune ja , de lod hende udskrives igen og igen og hun kunne falde om på gaden og komme igen ind på hospitalet igen og blive behandlet , jeg er stadigvæk ked af det.

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 14:10

TT Tekstforfatter:

Den holdning, du giver udtryk for, er netop den form for uvidenhed og manglende indsigt, der er så sørgelig.

Intet system er perfekt, jeg kender en manio depressiv person der får +15.000 kr i revalidering mens han studere, han bor hjemme har ingen udgifter og får desuden kørepenge for at køre i skole... Jeg er ikke ignorant, eller uviden, jeg er godt klar over at nogen mennesker har fået tildelt en dårlig sagsbehandler, eller lignende, men der er altså også tilfælde hvor hjælpen går helt amok...

Og hvis vi vil fastholde et nogenlunde velfærdssamfund herhjemme, så skal vi til at stoppe med at overforbruge pengene... Og så er det muligt at jeg er et kynisk røvhul, so be it...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:13

The-shop.dk:

TT Tekstforfatter:

Intet system er perfekt, jeg kender en manio depressiv person der får +15.000 kr i revalidering mens han studere, han bor hjemme har ingen udgifter og får desuden kørepenge for at køre i skole... Jeg er ikke ignorant, eller uviden, jeg er godt klar over at nogen mennesker har fået tildelt en dårlig sagsbehandler, eller lignende, men der er altså også tilfælde hvor hjælpen går helt amok...

Og hvis vi vil fastholde et nogenlunde velfærdssamfund herhjemme, så skal vi til at stoppe med at overforbruge pengene... Og så er det muligt at jeg er et kynisk røvhul, so be it...

Det kan godt være, du kender en, men det er ikke det samme som at have det inde på livet. Hvis man ikke selv er psykisk syg eller har et familiemedlem, der er det, så ved man intet om det. Så ja, du er sikkert det, du selv kalder for et "kynisk røvhul".

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 14:20

TT Tekstforfatter:

Det kan godt være, du kender en, men det er ikke det samme som at have det inde på livet. Hvis man ikke selv er psykisk syg eller har et familiemedlem, der er det, så ved man intet om det. Så ja, du er sikkert det, du selv kalder for et "kynisk røvhul".

Nu det en ret god kammerat, og jeg har fulgt hans sygdoms forløb tæt, og set ham skeje ud gang på gang, men systemet har holdt fast i ham, og hjulpet ham... I får det til at lyde som om at psykisk syge altid bliver efterladt i rendestenen, og det jo bare ikke rigtigt... Og det er sgu forkert når det går galt med sagsbehandlingen, og det er da syndt for dem det går udover, og det mener jeg... Men der skal stadig være rimelighed i tingene, det kan da ikke passe han skal have så mange penge, han koster samfundet alt for meget, og det forringer velfærden for os resten der rent faktisk bidrager...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:24

The-shop.dk:

TT Tekstforfatter:

Det dog var latterligt kommentar folk bestemmer altså ikke hvilken kommune de bliver hjemløse i og hvilken kommune der behandler manio deprssive bedste, jeg ved nogle kommuner nærmeste er overdrevet gode og nogle er ekstrem dårlige

tror du virkelige en psykiske syge tænker her er bedste at være hjemløse og psykiske syge her fås bedste støtte i denne kommune.

Tilmeldt 21. Apr 10
Skrevet kl. 14:27

Mikael christiansen:

The-shop.dk:

TT Tekstforfatter:

Det dog var latterligt kommentar folk bestemmer altså ikke hvilken kommune de bliver hjemløse i og hvilken kommune der behandler manio deprssive bedste, jeg ved nogle kommuner nærmeste er overdrevet gode og nogle er ekstrem dårlige

tror du virkelige en psykiske syge tænker her er bedste at være hjemløse og psykiske syge her fås bedste støtte

Gider du læse mit indlæg en gang til? Der er gode og dårlige sagsbehandlere alle steder, jeg nævner på intet tidspunkt noget om bopæl eller kommune, nu arbejder min egen mor som personlig hjælper for en kvinde i respirater (tør slet ikke tænke på hvad hun koster staten)  og hun kan fortælle mig om hvor stor betydning det har at få den rigtige sagsbehandler, så det er da helt sikkert og bestemt ikke en latterlig kommentar.

Side 10 ud af 17 (166 indlæg)