Brachen bør vel lave et Code of Conduct, ligesom det er set fra både modeindustrien og mange andre brancher... For Kontant blander godt nok Pointshop og Mikkelsen Media sammen i flere tilfælde. Pointshop bliver stillet til ansvar for ting, som Mikkelsen Media har gjort... |
Egentlig fulgte jeg med på sidelinjen i denne sag, og havde ikke i første omgang intentioner om at blande mig, men blot se hvilken vej debatten bar hen ;-) Nu kan jeg dog alligevel ikke dy mig for at komme med et meget kort input.
Magnus Kjøller (ejer af CM Network A/S der driver pointshop.dk) som er en god gammel ven af mig, er med i top5 af de mest hudløst ærlige forretningsmænd jeg kender. Han har en ufattelig høj etik og moral, privat såvel som forretningsmæssigt, og derfor piner denne hetz mod hans selskab mig!
Hvis noget, og jeg understreger hvis, noget kan misforstås i denne sammenhæng, så er det ikke deres skyld, men gemen dumhed blandt forbrugeren.
Når det så er sagt, så er der kun én som misforstået kommunikation kan pege tilbage på når det kommer til denne slags sager, og det er afsenderen. Så med andre ord, Magnus og hans team af professionelle medarbejdere må tage tænke-hatten på og køre "blondine-testen" én gang til, for at se om de kan kommunikere deres betingelser og vilkår endnu bedre! Og det ved jeg med garanti de vil gøre.
Ydermere vigtigt synes jeg det er, at de netop har taget kritikken til sig, og giver både DR kontant og forbrugerombudsmanden deres version af sagen, hvilket medierne ikke altid (læs: aldrig) er gode til, men pistoljournalistik hvor david møder goliat og goliat bliver slagtet, ja det sælger ganske enkelt reklameblokkene bedre - hårde facts ;)
Se Pointshop.dk's respons til DR kontant udsendelse - hvilket for mit vedkommende, blot endnu engang bekræfter at vi altså har med et ganske seriøst foretagende her, der tager denne slags alvorligt. For dem er det ikke bare en tv-udsendelse, men en trussel mod danske arbejdspladser og en sund Dansk virksomhed der betaler skat, moms, lønninger mv. og er med til at holde nogle af hjulene kørende i dette land.
Jeg håber dette oplæg til at se tingene fra en anden side end den I plejer bliver taget vel imod, og gør den ikke, ja så er det jo sådan verden nu engang er skruet sammen ;)
Hav en fantastisk dag!