Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her

Profil for Martin Tygsen

Profilbillede
Martin Tygsen
Aminomedlem siden: 13-05-2005
Statistik
Indsendte historier: 0 Har afgivet 58 stemmer på historier
Antal kommentarer: 2 Har afgivet 58 stemmer på kommentarer
Martin Tygsen har ikke indsendt nogle historier!
Profilbillede Martin Tygsen

Man kan diskuterer om reglerne er latterlige eller ej, men de er nu en gang som de er.  Så istedet tror jeg, man som netbutik, bliver nød til at tackle den slags sager anderledes. 

Jeg ved ikke hvordan Olsen har tacklet denne kunde - kun ud fra de kommentarer der er kommet på Version2, og der er sikkert en anden side af historien.

Men jeg tror man kommer rigtig langt med at ringe til kunden og sige man er ked af der er sket en fejl med prisen og at fejlen blev ændret så snart den blev opdaget. Men at man er villig til at sælge TVet til indkøbspris, måske endda 1000 kroner under. Så føler kunden stadig han får et virkelig godt tilbud og man mister som butik ikke ret meget. Tja man kan endda være så heldig at kunden ligefrem spreder det gode rygte om ens firma og ender med at tjene på sådan en kunde.

Jeg har set mange webshopejere forsøge sig med:
- Varen er desværre udsolgt og vi kan ikke skaffe flere til den pris
- en kort og kontant mail om at det var en fejl og ordren er dermed annulleret.
- Nærmest beskylde kunden for at være i ond tro - Så vidt jeg husker er begrebet ond tro slet ikke aktuel i denne situation hvor lovgivningen er som den er.
- Holde på man kun har udsendt en bestillingskladde og ikke en decideret ordrebekræftelse og man derfor har retten på sin side. 

Jeg vil næsten væde med at hvis man tackler sagen positivt så vil man i 90% af tilfældene have en rigtig glad kunde, vi skal jo også huske at tænke på, langt fra alle kunder kender lovgivningen så godt at de ved de ville vinde den i forbrugerklagenævnet.

Skrevet den 18-02-2012 07:58
 
Profilbillede Martin Tygsen

Artiklen du henviser til er næsten et år gammel (2. februar 2011), jeg har svært ved at tyde hvor du vil hen med denne "nyhed" ?

Skrevet den 17-01-2012 17:12
2       0      
 
6
Kæmpenedbrud i betalingssystemer kører på 3. døgn - kunder taber millioner
DIBS, der leverer elektronisk betalingsløsninger er på tredje døgn ramt af stort nedbrud. Teknikere arbejder i... www.version2.dk
Indsendt d. 3. juli 2012 11:12 i Diverse & Politik
 
7
Sådan forbedrede QXL sin Trustpilot rating
QXL havde en rating på 3.1, men det ville de lave om på. Hør hvordan de fik den op på 7,3 på bare 1 år. www.comon.dk
Indsendt d. 25. juni 2012 21:25 i E-handel & E-marketing
 
3
Google får kniven på struben af EU-Kommissionen
EU-Kommissionens konkurrencemyndighed har fredag fortalt søgemaskinen Google, at der skal ligge i svar på ankl... borsen.dk
Indsendt d. 13. juni 2012 19:30 i Innovation & Vækst
 
15
Bedemænd slår plat på de efterladte, hvor klamt!!!
Det er klamt at se hvordan bedemændende lader som om de varetager de efterladtes ønsker, mens de skovler penge... epn.dk
Indsendt d. 8. juni 2012 08:46 i Diverse & Politik
 
3
I B2B-marketing er LinkedIn en favorit
Alle kender til Facebook. Og alle hippe marketing folk taler om Pinterest. Men på LinkedIn findes dine potenti... www.contentmarketing.dk
Indsendt d. 6. juni 2012 07:03 i Marketing og Salg
 
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere