Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
12
Profilbillede
Jesper Nerløe
250 Facebook-brugere er ikke det, jeg vil kalde for et "repræsentativt udsnit" og er langt fra nok til at kunne konkludere noget ud fra. Men det er en interessant vinkel, og hvis den er gældende for bare en lille procentdel af Facebooks bruger, så er det værd at tage med i sin overvejelser i forhold til branding på Facebook. I øvrigt er de sociale medier andet end blot Facebook. Twitter og Google+ er også sociale medier :o)
Skrevet den 02-01-2012 23:21
Er kommentaren brugbar? 2       2       Svar Svar
 
Profilbillede
NIL

Tror aldrig du vil kunne finde en perfekt måde at måle det på men tror selv om stikprøven var på 10.000 danske brugere ville de komme frem til samme konklusion. Uheldigt for de sociale eksperter som lever af at promovere deres ydelser inden for sociale medier

 

Skrevet den 02-01-2012 23:32
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jonas Jørgensen

Jamen det er da fuldstændigt korrekt.

MEN begrebet dialog, er meget bredt og det er da klart at størstedelen af de forbrugere der "liker" en virksomhed ikke gør det for at komme i direkte dialog med virksomheden - men det er der da intet nyt i og da slet slet ikke til et 12 tal.

Hvilke facebook eksperter, er det også lige, der forsøger at bild nogen det ind????

Dialogen foregår jo langtfra så dybt på de sociale medier.

Dem der tjener penge på affiliate marketing i kombination med de sociale medier, forstår jo at det netop IKKE er ønsket om den direkte dialog et like antyder, men kun en tilkendegivelse af asosiation eller sympati for den enkelte virksomhed / sag / udtryk etc der likes.

De 50.000 der har liket siden "kan denne ananas få flere likes end Sidney Lee" de liker da ikke gruppen for at skrive med en ananas - kom nu lige ind i kampen.

Skrevet den 03-01-2012 00:00
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jakob Danelund

Er det noget som vi ikke ved i forvejen? Det handler jo om at give forbrugerne noget hele tiden. Derfor er det jo stadig en sandhed, at de tilfører værdi til ens brand ved at like det, og at det det handler om er at skabe et værdifuldt brand, så det også kan blive anset for at være værdifuldt af brugerne. Det er også en sandhed at det giver en MULIGHED for at gå i dialog med 'likerne', man skal bare ikke forvente at gøre det som Wupti, men istedet gøre det som Wupti-Pede. Man skal da være godt blød for at kalde sig social medieekspert og så ikke have set den her dimension af brugeradfærden.

Skrevet den 03-01-2012 01:58
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
C. Andersen
Meningsmålinger i politik baseres på 800-1.000 interview. Så 250 er rigeligt rent statistisk da alle har været FB brugere. Kan godt se udfra kommentarerne her på Amino at dette emne ikke egner sig til debat! I linket og kommentarerne var der link til specialet, men det har INGEN formået at læse eller sætte sig ind i. Men det er vel niveauet som forventet. Til de dovne er det tilgængeligt her: http://www.kommunikationsforum.dk/log/multimedia/PDF%20og%20andre%20dokumenter/Specialer/like_me.pdf
Skrevet den 03-01-2012 04:37
Er kommentaren brugbar? 1       2       Svar Svar
 
Profilbillede
Boysen

C. Andersen, når nu niveauet er SÅ lavt er på amino, hvad laver du her så?

Skrevet den 03-01-2012 11:22
Er kommentaren brugbar? 3       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jesper Nerløe
@C. Andersen: Jeg er slet ikke enig i, at interviews med 250 FB-brugere er repræsentativt i forhold til de ~700 mio. af FB-brugere der er på verdensplan. Når jeg vælger at forholde mig til artiklen, så skyldes det netop, at du selv har valgt at linke direkte til artiklen på Videnskab.dk - ikke til specialet.
Skrevet den 03-01-2012 11:38
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere