Amino Buzz er inaktiv. Vi henviser til kategorien “Iværksætternyheder” i Aminos forum. Klik her
6
Boblerikon

Nu skal teleselskabet oplyse den reelle bredbåndshastighed. Slut med "Op til" hastigheder.

Teleselskabernes oplysninger om hastigheden på forbindelsen skal svare til den, forbrugeren rent faktisk oplever. Når man fremover køber en bredbåndsforbindelse, skal det være slut med at forlade sig på reklamer om hastigheder »op til« for eksempel 10 megabit per sekund.
Læs hele historien på politiken.dk
Profilbillede
Jacob Rohde

Er det overhovedet muligt? Det vil vel altid være en "cirka"-angivelse.

Skrevet den 20-08-2012 23:33
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
John Nielsen

Det kan næsten ikke blive værre end det er i dag, hvor nogle teleselskaber ikke engang forsøger at yden den hastighed, de skilter med.
Jeg har set mange ADSL-forbindelser, der er solgt som 20/2mbit,  og som maksimalt kunne yde en 15/1mbit. Nogle gange ringere. Og en fejlmelding til teleselskabet gav en melding, at "Ja, det er da, som det skal være. Vi lover jo op til 20/1, og der er jo altid et vist overhead." Sjovt nok kan fiberselskaberne godt levere. Den 90/90mbit jeg sidder med, yder minimum 90/90mbit. Men oftest op imod 100mbit.

Teleselskaberne må jo bare sænke de annoncerede hastigheder, så de solgte produkter kan levere det lovede. :)

Skrevet den 20-08-2012 23:40
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Michael_N

Ja der har historik på enhver mast hvor der kan avlæses belastningen på den aktuelle mast.

 

Skrevet den 20-08-2012 23:50
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jimmy B. Carlsen

Spændende... min bredbåndsudbyder sender jævnligt mails med "nu opgraderer vi alle der kører op til 15/2 til op til 20/2".  Møgsurt, når linjen kan bære ca 12-13 mbit, så jeg skal ringe ind og få nedgraderet linjen hver gang, fordi der kommer støj på linjen...

Hele byggeriet ude hos os er i øvrigt kun 5 år gammelt. Utroligt, at der findes så dårlige kabler i nybyg.

Skrevet den 21-08-2012 09:20
Er kommentaren brugbar? 2       0       Svar Svar
 
Profilbillede
John Nielsen

@Jimmy

Sådan et bøvl havde vi også i privaten, indtil TDC tog sig sammen og opsatte en ny fremskudt central, fyldt med VDSL-kort og nye DSLAM. Nu kører der en 20/10, som i bedste TDC-stil kører 18/8. Vi bliver ikke tilbudt automatisk opgradering, så vi slipper for at skulle hive fat i Kundeservice umiddelbart efter en "opgradering".;-)

Skrevet den 21-08-2012 09:35
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
Jimmy B. Carlsen

@John - ..og selvom det er et TDC-selskab, vi bruger som udbyder, så har de nok ikke adgang til at placere udstyr i fremskudte centraler.  Gad vide, om TDC egentlig har det ude ved os hmm...

Ligesom det tomrør vi har i huset til fiber... det er også kun TDC Fiber, der må putte noget i dét - og de tager sig godt betalt for fiberleje, hvis et andet selskab vil levere indhold...

Skrevet den 21-08-2012 11:47
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
Profilbillede
John Nielsen

@Jimmy

Det hjælper ikke synderligt, at fortælle at vi har vores 90/90mbit fiber til kun 499,-om måneden, vel? ;-)

Det kan elselskaberne jo ikke tjne penge på. De gravede hele vores private vej med 54 husstande op og lagde fiber ned.
Under halvdelen har tilsluttet sig det. Og vi er vel kun et par stykker, der har købt den dyre pakke. Resten har sikkert 40/40mbit til 199,- pr måned. Det MÅ være en underskudsforretning, når man tager højde for den massive investering i anlæg.

Skrevet den 21-08-2012 12:43
Er kommentaren brugbar? 1       0       Svar Svar
 
 

Få det bedste fra Buzz

Tilmeld dig det daglige nyhedsbrev.





Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere