Tøjfirmaet United Colors of Benetton har endnu en gang lanceret en reklamekampagne der skaber opmærksomhed. Denne gang er det ved at manipulere billeder af kyssende statledere og religiøse skikkelser. Firmaet vil opfordre til fred og kærlighed, men er endt med at provokere mange. Læs hele historien på politiken.dk
Benneton har prøvet det før, det at lancere reklamekampagner med kant. :-)
Også denne gang, har de da helt sikkert nøje overvejet alle billeder - og ikke mindst hvor længe de kunne bruge billedet af de to kyssende religiøse skikkelser, inden de officielt skulle trække billedet tilbage. En billedsøgning på Google giver jo stadig det "tilbagetrukne" billede. Mon Google nu bliver hadet for sin publicering af billedet? :)
sponsorplay
De turde alligevel ikke at fortsætte den med paven og imamen, måske fordi de har set hvad et par tegninger kan udvikle sig til.
John Nielsen
Benneton har prøvet det før, det at lancere reklamekampagner med kant. :-)
Også denne gang, har de da helt sikkert nøje overvejet alle billeder - og ikke mindst hvor længe de kunne bruge billedet af de to kyssende religiøse skikkelser, inden de officielt skulle trække billedet tilbage. En billedsøgning på Google giver jo stadig det "tilbagetrukne" billede. Mon Google nu bliver hadet for sin publicering af billedet? :)
Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy