Mikael Hertig fra virksomheden Nensome ApS mener i forbindelse med EUs Cookie-direktiv fra 26. maj, at en blank side (som ikke sætter cookies), skal sige "goddag" til brugerne, inden de kan komme ind på en hjemmeside: "Det giver folk et valg.".
En god idé? Læs hele historien på www.business.dk
At blive mødt af en blank side, når man besøger et websted, vil på ingen måde gavne forbrugerne. Tror det vil frustrere langt de fleste brugere, langt mere end det vil gavne.
Desuden er hans egen løsning på http://www.nensome.dk/ da egentlig ikke særlig brugbar eller køn.
Hvorfor forvirre brugerne mere end højst nødvendig? Dem der går op i det med cookies, kan vel finde ud af at slå dem fra i deres browser. For de flestes vedkommende, er cookies jo ikke noget de tænker over. Og jeg ser INTET problem i forhold til privatlivets fred - det er fair nok, at tracke reklamer så annoncøren kan få penge for salg. Det er fair nok, at indsamle "anonyme" oplysninger om folk, hvis det ender med at give brugerne en bedre oplevelse på nettet - relevante reklamer, er da lækkert, fremfor reklamer for alt muligt man ikke går op i.
Problematikken er blæst op til noget stort. Og man har så travlt med at beskytte forbrugerne, at man baghyler alle de erhvervsdrivende - ganske som man gør nu, i forhold til returret og dankortsvindel.
Ronni Plindstrup
Mikael Hertig er rigtig fjollet at høre på!
At blive mødt af en blank side, når man besøger et websted, vil på ingen måde gavne forbrugerne. Tror det vil frustrere langt de fleste brugere, langt mere end det vil gavne.
Desuden er hans egen løsning på http://www.nensome.dk/ da egentlig ikke særlig brugbar eller køn.
Hvorfor forvirre brugerne mere end højst nødvendig? Dem der går op i det med cookies, kan vel finde ud af at slå dem fra i deres browser. For de flestes vedkommende, er cookies jo ikke noget de tænker over.
Og jeg ser INTET problem i forhold til privatlivets fred - det er fair nok, at tracke reklamer så annoncøren kan få penge for salg. Det er fair nok, at indsamle "anonyme" oplysninger om folk, hvis det ender med at give brugerne en bedre oplevelse på nettet - relevante reklamer, er da lækkert, fremfor reklamer for alt muligt man ikke går op i.
Problematikken er blæst op til noget stort. Og man har så travlt med at beskytte forbrugerne, at man baghyler alle de erhvervsdrivende - ganske som man gør nu, i forhold til returret og dankortsvindel.