På fredag kommer Carlsbergs gå-i-byen app, og om få uger følger en lignende app fra et iværksætter-team. Men allerede nu er linjerne trukket hårdt op med anklage om kopiering Læs hele historien på borsen.dk
Og jeg har jo fortalt ganske detaljeret om app'en til marketingchefen for man beder jo ikke om et møde og en underskrevet aftale om intellectual property, inden man præsenterer sin idé,” siger Søren Andersen.
Synes det er en lidt pinlig historie, når iværksætterne ikke kan stille med noget dokumentation.... At man taler for højt til en præsentation og dermed gør gør sit produkt værdiløst, hvorfor bringer Børsen en sådan historie?!
Jeg er enig med Jacob. Det lyder mest af alt som en desperat iværksætter, som er blevet overhalet indenom af en stor organisation, og nu kører en ligegyldig sag om det.
At han ikke engang kan nævne et navn hos Carlsberg er en anelse sjovt.. Jeg siger ikke at det er en løgn, men manglen af beviser er nærmest underholdende.
@Boysen > Du skal ikke tage min negative stemme personligt, jeg mener bare ikke at historien har værdi eller plads i avisen.
@Michael_N > En god tommelfingerregel er jo netop, at man har udviklet sin ide i et omfang, hvor det er mere rentabelt for den store virksomhed, at købe konceptet end at udvikle det selv. :)
De kan ikke gøre noget alligevel. På den positive side er Carlsberg en MASTODONT af en virksomhed i modsætning til et lille iværksætter team som kan dreje på en tallerken og arbejde 18 timer i døgnet 7 dage om ugen fra en kælder med Pizza og Cola som eneste føde. De må bare komme op med noget som appen ikke kan og som går i mod Carlsbergs, f.eks promoverer kaffe bar som ikke sælger øl og vand :))))
Interessante indlæg og har fulgt med længe mange steder.
Det er skræmmende at se, hvordan folk, hvordan folk som Jacob stiller et meget relevant spørgsmål: "Hvorfor bringer børsen det?", men ikke tænker videre over det og i stedet starter med en god gang flaming ^_^
Hele historien skal nok blive fortalt, og så vil du bl.a. forstå hvorfor Børsen, diverse blogs og andre bragte den, men alting til sin tid.
Tjae, jeg synes også historien er ganske underholdende. Helt ærligt, har du ikke engang skrevet navnet ned i en kalender på den person som du havde møde med?
Anyway, der er faktisk nærmest ingen historie i det og næsten heller ingen underholdningsværdi. Jeg tror på, at Carlsberg rent faktisk har udbudt denne i licitation og flere har budt ind på det. Det giver meget mere mening. Carlsberg er ikke idioter og de ville aldrig gøre som de folkevalgte padder, der lod et firma udvikle Arbejdsformidlingens system "Amanda" til en pris over en milliard kroner for så at finde ud af, at det aldrig ville komme til at virke og kassere det. Eller for den sags skyld: Rejsekortet. Det har også kostet over en milliard og det ville være nemmere bare at bruge sms!
Ukendt
Og jeg har jo fortalt ganske detaljeret om app'en til marketingchefen for man beder jo ikke om et møde og en underskrevet aftale om intellectual property, inden man præsenterer sin idé,” siger Søren Andersen.
Synes det er en lidt pinlig historie, når iværksætterne ikke kan stille med noget dokumentation.... At man taler for højt til en præsentation og dermed gør gør sit produkt værdiløst, hvorfor bringer Børsen en sådan historie?!
Boysen
@Jacob jeg syntes da det var en interessant historie for de mange amino brugere, måske endda 1 eller 2 kunne lærer noget?
At du stemmer ned, fatter jeg ikke.
Lars Holdgaard
Jeg er enig med Jacob. Det lyder mest af alt som en desperat iværksætter, som er blevet overhalet indenom af en stor organisation, og nu kører en ligegyldig sag om det.
At han ikke engang kan nævne et navn hos Carlsberg er en anelse sjovt.. Jeg siger ikke at det er en løgn, men manglen af beviser er nærmest underholdende.
Michael_N
Tja man ser da tit her på amino hvor folk spørger:
Hvad ville "stort firma" syntes om min ide?
Ska jeg kontakte "stort firma" vdr min ide??
Ukendt
@Boysen > Du skal ikke tage min negative stemme personligt, jeg mener bare ikke at historien har værdi eller plads i avisen.
@Michael_N > En god tommelfingerregel er jo netop, at man har udviklet sin ide i et omfang, hvor det er mere rentabelt for den store virksomhed, at købe konceptet end at udvikle det selv. :)
Peter Skouhus
... move on og glem Carlsberg.
De kan ikke gøre noget alligevel. På den positive side er Carlsberg en MASTODONT af en virksomhed i modsætning til et lille iværksætter team som kan dreje på en tallerken og arbejde 18 timer i døgnet 7 dage om ugen fra en kælder med Pizza og Cola som eneste føde. De må bare komme op med noget som appen ikke kan og som går i mod Carlsbergs, f.eks promoverer kaffe bar som ikke sælger øl og vand :))))
Søren Ørn
Tjaa! Tror det hedder grådighed og måske drømmen om at være den der smider en potentiel "game changer" i markedet og blive husket for det?!
Der er et ordsprog: Sometimes it takes an extraordinary mind, to analyze the obvious ;)
Søren Ørn
Interessante indlæg og har fulgt med længe mange steder.
Det er skræmmende at se, hvordan folk, hvordan folk som Jacob stiller et meget relevant spørgsmål: "Hvorfor bringer børsen det?", men ikke tænker videre over det og i stedet starter med en god gang flaming ^_^
Hele historien skal nok blive fortalt, og så vil du bl.a. forstå hvorfor Børsen, diverse blogs og andre bragte den, men alting til sin tid.
Flemming
Tjae, jeg synes også historien er ganske underholdende. Helt ærligt, har du ikke engang skrevet navnet ned i en kalender på den person som du havde møde med?
Anyway, der er faktisk nærmest ingen historie i det og næsten heller ingen underholdningsværdi. Jeg tror på, at Carlsberg rent faktisk har udbudt denne i licitation og flere har budt ind på det. Det giver meget mere mening. Carlsberg er ikke idioter og de ville aldrig gøre som de folkevalgte padder, der lod et firma udvikle Arbejdsformidlingens system "Amanda" til en pris over en milliard kroner for så at finde ud af, at det aldrig ville komme til at virke og kassere det. Eller for den sags skyld: Rejsekortet. Det har også kostet over en milliard og det ville være nemmere bare at bruge sms!
Søren Ørn
Den blev sendt i udbud, de havde "ideerne", men intet clue hvordan. Det kostede dem 3 mill. i udvikling....så ved du det :)
Hele historien fortjener at blive fortalt, og den er vild :)
Flemming
Så glæder jeg mig til at høre HELE historien - for indtil videre virker den meget, meget søvndyssende ;)